• 1
  • 2
2004-03-03, 09:00
Bannlyst
Det r ju som bekant varken frsta eller sista gngen "Jenny" Guillou ljuger.
Hr r ett frskt exempel p just nr han sger att DN ljuger om nedlggningen av Moviola;
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=2

Svart p vitt att han ljuger. Han trodde vl inte att det spelades in, s att ord skulle st mot ord! Vilken dumjvel...
Citera
2004-03-03, 09:03
Medlem
WSEs avatar
Lnken funkar inte.
Citera
2004-03-03, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Lnken funkar inte.

Runk.
Nud?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=2
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6
Funkar fr mig iallafall...
Citera
2004-03-03, 10:04
Medlem
Sun Rulers avatar
Hehe detta frvnar mig inte alls. Jan Guillos trovrdighet har aldrig varit srskilt stor hos mig...detta r bara toppen p isberget.
Citera
2004-03-03, 11:31
Medlem
Fonuss avatar
Sorry men inga lnkar funkar fr mig. JG kanske gick upp till DNs red med stutsaren och tvingade dom att ta ner den.
Trovrdig har han inte varit p lnge...
Citera
2004-03-03, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fonus
Sorry men inga lnkar funkar fr mig. JG kanske gick upp till DNs red med stutsaren och tvingade dom att ta ner den.
Trovrdig har han inte varit p lnge...

Skumt, fr mig funkar de.
Fast det r vl bara nt skit med att lnka till DN som skiter sig fr mig...

G in p www.dn.se (DET funkar vl iallafall?) och vlj Kulturfliken lngst upp.

Kan ju hur som helst citera hela artikeln hr fr smidighetens skull, men lnken till att lyssna p inspelningen ligger p DNs sida;

Citat:
Guillou i citatstrid med DN

Jan Guillou anklagar DN fr phitt. I SVT:s morgonprogram hvdade Guillou att de intervjucitat dr han "snker" filmprojektet om Arn r phittade. Men hela intervjun finns p band.

Bakgrunden r brket mellan Guillou och hans filmkompanjoner om vem som skulle f biljett till Oscarsgalan. Guillou blev utan och surnade till ordentligt. I en intervju med Dagens Nyheter, publicerad den 27 februari, frklarade Jan Guillou att brket innebr slutet fr filmbolaget Moviola som skulle ha producerat filmen om Arn.

- Det kommer att upplsas frsts, sger Guillou i den bandinspelning som ligger till grund fr intervjun. Kort eftert frtydligar han sig:

- Det hr snker ocks arbetet med att gra det stora filmprojektet om Arn Magnusson.

P mndagen, i SVT:s morgonsoffa, fick Guillou p nytt frgan om han bryter samarbetet och stoppar det stora projektet om Arn.

- Nej, det r ngot som sttt i Dagens Nyheter, det r inte sant, svarade Jan Guillou.

Enligt Jan Guillou var uppgifterna i intervjun "ett rent phitt".

Att utfallet mot Dagens Nyheter skulle handla om att Guillou ftt kalla ftter nr han insett de mjliga konsekvenserna sina uttalanden frnekar han bestmt nr DN nr honom p mndageftermiddagen.

Enligt Guillou tolkades han illvilligt. Det han menade var att samarbetet med producenten Hans Lnnerheden r uteslutet i framtiden. Hur det blir med filmbolaget Moviola terstr att se. Alternativen r att Lnnerheden frsvinner - eller att bolaget lggs ned.

Jan Guillou beskriver Dagens Nyheter som en illvillig tidning med illivilliga reportrar som det r farligt att lta sig intervjuas av.

P en direkt frga om han str fast vid att DN hittat p citat svarar Guillou:

- Nej, men dragit till det, och sedan drar andra medier det ett varv till.

Han medger att det finns en nyansskillnad mellan "dra till" och "phitt". Dremot ngrar han inte att han anvnde uttrycket "phitt".

Enligt Guillou var det till exempel fel att referera honom s att det framstr som att filmbolaget skulle lggas ned.

- Ja, fr att det vl nd mste ha frsttts som en mjlighet som man fr diskutera senare.

Han menar att han allt oftare framstlls som en idiot i tidningarna, s ven i DN. Han hade nskat att ngon intresserat sig fr den intressanta problematiken i att han skulle beg brott om han reste till USA utan giltig biljett till Oscarsgalan. I stllet vinklades allt p hur ledsen han var.

- Det r bttre att ha mig sittande hemma som ngon sur galning.

Ulf Mattmar
Citera
2004-03-03, 13:15
Medlem
menfrasseds avatar
Patetisk r bara frnamnet
Citera
2004-03-03, 14:14
Medlem
Nulles avatar
Guillou tycker sedan urminnes tider vldigt illa om DN, s det r ingen verraskning att han beskriver den som en "illvillig tidning med illvilliga reportrar". (Illvillig ledning kan jag mjligen g med p.) Googla p "malligaste morgontidningen" s fr ni se.
Citera
2004-03-03, 17:04
Medlem
Fonuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Skumt, fr mig funkar de.
Fast det r vl bara nt skit med att lnka till DN som skiter sig fr mig...

G in p www.dn.se (DET funkar vl iallafall?) och vlj Kulturfliken lngst upp.

Kan ju hur som helst citera hela artikeln hr fr smidighetens skull, men lnken till att lyssna p inspelningen ligger p DNs sida;

Tackar! Nu fungerar alla lnkar pltsligt. Mste ha varit nt tilflligt fel hos min ISP.

Detta r ju typiskt JG. Prestigesjuk som faan s hasplar han ur sig ngon skit. Nr han sedan ngrar sig s r det tidningarna som r illvilliga. Gubben verkar ibland ha frfljelsemani.
Citera
2004-03-08, 02:25
Medlem
99stoffe99s avatar
Citat:

"Jan Guillou beskriver Dagens Nyheter som en illvillig tidning med illivilliga reportrar som det r farligt att lta sig intervjuas av."

Och den tidningen han sjlv jobbar fr? ;D
Citera
2004-03-08, 03:02
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
nda sedan J.G. klarade Keith Cederholm ifrn dennes vlfrtjnta fngelsevistelse har jag tyckt illa om honom. Efter en tid har jag slutat att frvnas ver J.G.s idioti men blir aningen trtt d han gng efter annan ges utrymme i de mest konstiga sammanhang.
Citera
2004-03-09, 12:45
Medlem
Jan Oskar Sverre Lucien Henri Guillou. Undrar hur mnga fler i Sverige det r med fem frnamn frutom kungligheterna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in