2010-02-20, 15:45
Medlem
CarlSolomons avatar
Hej.

Jag laddade precis hem ett spel jag länge velat pröva. Spelet är inte direkt nytt men det har inte mer än kanske sex sju år på nacken. När jag nu hade tankat hem det såg jag att filerna, som är CD1 och CD2, inte har någon readme. Eftersom jag är ganska dålig på datorer vet jag inte riktigt hur jag ska packa upp det, det funkar inte med Daemon Tools.

Det är bara en sjujävla massa .rarfiler, t ex heter de rld-se5a. Det finns kanske trettio stycken sådana filer. Vidare finns det några som heter likadant fast med .r30 och ända upp rill .r50 samt en som heter .sfv.
I mappen CD2 finns det exakt likadana filer fast det heter rld-se5b istället för a. Alltså har A bytts ut emot B. Hur tusan ska jag göra för att öppna dessa? Har hållt på att tankat hem spelet i flera dagar och vill lira lite innan jag måste gå till jobbet ikväll
Citera
2010-02-20, 15:49
Medlem
boostankans avatar
Troligtvis finns det en fil som slutar på .rar bara och inte .r30 i samma mapp. Ta och packa upp denna .rar.
Citera
2010-02-20, 15:52
Medlem
CarlSolomons avatar
nej faktiskt inte. Alla format som fanns jag jag nämnt. Jag brukar då och då tanka hem spel och får det alltid att funka, men detta går jag bet på. Alla filer är lika stora också, kanske man ska packa upp alla i samma jävla mapp och that's it? Eller jag vet inte..
Citera
2010-02-20, 15:54
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlSolomon
nej faktiskt inte. Alla format som fanns jag jag nämnt. Jag brukar då och då tanka hem spel och får det alltid att funka, men detta går jag bet på. Alla filer är lika stora också, kanske man ska packa upp alla i samma jävla mapp och that's it? Eller jag vet inte..
Ser du alla filändelserna i windows, eller är de "gömda" (standardiställningen)?
Citera
2010-02-20, 15:56
Medlem
CarlSolomons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Ser du alla filändelserna i windows, eller är de "gömda" (standardiställningen)?

Nej dom ser jag inte, men det står ju i spalten bredvid. Vissa heter WinRAR Archive, sedan R30 till och med R50 file och en SFV file.
Citera
2010-02-20, 15:58
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Nej dom ser jag inte, men det står ju i spalten bredvid. Vissa heter WinRAR Archive, sedan R30 till och med R50 file och en SFV file.
Är helt övertygad om att det finns en xxx.rar-fil i samma mapp som alla .r30 osv. Leta noggrannare och stäng av döljandet av filändelser (om det inte hjälper dig i detta fallet kommer det troligtvis hjälpa dig senare).
Citera
2010-02-20, 16:01
Medlem
CarlSolomons avatar
Ska leta ännu noggrannare. Det här med att stänga av filändelser eller vad det hette, hur gör man det? Jag gick nyligen över från Vista på svenska till engelska windows 7 så jag är lite borta.
Citera
2010-02-20, 16:03
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ska leta ännu noggrannare. Det här med att stänga av filändelser eller vad det hette, hur gör man det? Jag gick nyligen över från Vista på svenska till engelska windows 7 så jag är lite borta.
http://maximumpcguides.com/windows-7...le-extensions/

Hittar du inte någon .rar (som jag stark betvivlar) så kan du prova med att extrahera filen som heter .r00.
Citera
2010-02-20, 16:07
Medlem
CarlSolomons avatar
Härligt! Nu hittar jag en .rar fil - Tack ska du ha
Citera
2010-02-20, 16:52
Moderator
Protons avatar
Du kan ju egentligen packa upp godtycklig fil som ser ut sådär, du behöver inte leta upp rar-filen, det funkar fint ändå(iaf på min dator) om alla filerna i arkivet finns tillgängliga när man ska paca upp det hela.
Citera
2010-02-20, 19:32
Medlem
CarlSolomons avatar
Ok. Bra att veta.

Hur som helst, om fler skulle ha samma problem och söka en lösning i denna tråd kan jag berätta hur jag gjorde. Jag packade upp filerna, båda .rar - det fanns ju två "skivor" så det fanns således två .rar filer. När det väl var gjort fanns det en .bin och en .cue fil i varje "skiva" som jag sedan kunde köra i Daemon Tools. Spelet fungerade efter cirka 20 timmars nedladdning, ca en halvtimmes ilska över mina brister i datorkunskap och efter ytterligare kanske 15 minuters flashbacksupport. Ärligt talat, alla mina dataproblem har löst sig via flashback. Ni är bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in