Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-20, 13:15
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Borde man inte kunna utveckla något så att PM skickas automatiskt så fort ni väljer att ge någon en tillsägelse.

Det skulle vara att föredra, så skulle man slippa sånnahär chockvarningar
Citera
2010-02-20, 13:15
Medlem
Orzions avatar
PM till valfri mod och så berättar denna hur många aktiva tillsägelser du har.

Kanske bäst att göra detta själv har alltid antagit att man får ett PM om man får en tillsägelse och därför antagit att jag har 0 tillsägelser kanske har 5 stycken jag inte vet om
Citera
2010-02-20, 13:30
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
PM till valfri mod och så berättar denna hur många aktiva tillsägelser du har.

Kanske bäst att göra detta själv har alltid antagit att man får ett PM om man får en tillsägelse och därför antagit att jag har 0 tillsägelser kanske har 5 stycken jag inte vet om

Jag har redan fått veta att jag hade 5st som låg på mitt nick, dock tycker jag inte att man ska behöva PMa moderatorer för att få veta när man gjort fel. Det ska de säga till en, annars faller ju hela grejjen med att säga till folk
Citera
2010-02-20, 13:47
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Jag har redan fått veta att jag hade 5st som låg på mitt nick, dock tycker jag inte att man ska behöva PMa moderatorer för att få veta när man gjort fel. Det ska de säga till en, annars faller ju hela grejjen med att säga till folk

Självklart borde mods PM en när man får en tillsägelse. Mennade bara att om man vill få reda på det kan man PM mod om man är osäker.
Citera
2010-02-20, 15:45
Medlem
MisterToms avatar
Jag tycker det är viktigt att användarna får reda på att de fått tillsägelser, men hur det ser ut är lite olika. Om jag har skrivit ut det i en tråd så brukar jag bara PM:a en länk till tråden vilket jag tycker räcker gott och väl. Om jag inte har skrivit ut det så PM:ar jag en förklaring till vilken regel som brutits och en länk till tråden där regelbrottet skett. I vissa extrema fall där exempelvis två användare chattat sig igenom två hela sidor i en tråd som ligger i ett forum där jag vet att användarna kollar igenom i stort sett varenda tråd (självklart bara i de forum jag har som är väldigt små och har flera stammisar) så skriver jag bara ut tillsägelserna i tråden.

Men jag är bara människa och gör misstag ibland, jag kan mycket väl ha missat ett PM någonstans och då ber jag om ursäkt för det. Om ni vill dubbelkolla hur många tillsägelser ni har så är det bara att kontakta valfri moderator, vilket jag ändå tror är smidigare än att försöka hålla koll på era PM's + att vi kan ha missat att skicka ett...

Med detta inte sagt att jag inte tycker att det borde skickas ut automatiska PM. Det borde det verkligen, men så ser det inte ut idag.
Citera
2010-02-20, 15:54
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Om man nu är osäker på hur många tillsägelser man har kan man få reda på det genom att skicka PM till valfri mod isf?
Citera
2010-02-20, 15:56
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Om man nu är osäker på hur många tillsägelser man har kan man få reda på det genom att skicka PM till valfri mod isf?

Det går alldeles utmärkt.
Citera
2010-02-20, 15:58
Medlem
Orzions avatar
Citat:

Precis som med hur många inlägg man gjort total hur många inlägg man rapporterat etc krävs det att man sickar ett PM till mod för att få svar. Förstår inte varför vi användare inte bara kan se alla sådan information istället. Känns bara onödigt behöva PM en mod.
Citera
2010-02-20, 16:09
Medlem
epost72s avatar
En stor nackdel med att endast publicera i tråden är att om tråden även flyttas till papperskorgen så kan man inte ens söka sig till om man har tillsägelser.
Utan då krävs det att man har god koll på vilka trådar man deltagit i och bevakar dessa just för att därigenom råka upptäcka att man fått en tillsägelse och så ska det ju naturligtvis inte vara.
Citera
2010-02-20, 17:35
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Så länge inte alla användare tolkar 'valfri mod' som 'ÅnkelGunnar'.
Citera
2010-02-20, 18:02
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
En stor nackdel med att endast publicera i tråden är att om tråden även flyttas till papperskorgen så kan man inte ens söka sig till om man har tillsägelser.
Utan då krävs det att man har god koll på vilka trådar man deltagit i och bevakar dessa just för att därigenom råka upptäcka att man fått en tillsägelse och så ska det ju naturligtvis inte vara.

Det är väl det här som är den stora bristen då det inte finns något smart sätt att söka upp sig själv samtidigt som man fått tillsägelser. Det är ju inte direkt så man sitter uttråkad en lördagkväll och börjar söka på sitt eget namn samt tillsägelser för att se om någon moderator har skrivit något och precis som du säger funkar ju inte ens det om tråden är papperskorgad.

Jag hade ju inte tackat nej till ett nytt system för tillsägelser, som är fristående från PM och inlägg så inte något av det krockar. Alternativet vore ju att folk höll sig till reglerna så modsen slapp dela ut tillsägelser
Citera
2010-02-20, 19:52
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Tycker precis likadant. Vill man inte ta del av PM (eller har full inkorg) så blir det som det blir. Men lite tråkigt att få ban och en varning utan att veta att jag var nära på att få det.

Hade tydligen 6 aktiva tillsägelser enligt en mod, vilket betyder att 4st (kanske färre) inte behagat att skicka ett PM

Ifall det inte är en skydlighet att skicka PM så borde det sannerligen införas

Jo, men sedan uppstår även problemet att det är ditt ord att du inte fått alla tillsägelser du skulle ha fått via PM. Det är mycket möjligt att du glömt, ljuger eller haft full inkorg vid något tillfälle. Sådant kan vi ju inte kontrollera.

Men visst, PM ska alltid skickas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in