Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-19, 23:36
Medlem
Farbror Fazers avatar
Har nyligen blivit avstängd en vecka pga att jag nyligen fick en 5e tillsägelse (som var aktiva alltså). Om jag fattat det rätt så håller en tillsägelse i 6 mån. Jag visste inte att jag var nära en varning och verkligen inte att jag just fick min 5e.

På sin höjd så kan jag kanske minnas 3, definitivt 2 dock då jag fått PM innan om tillsägelse.

Ifall det inte finns krav på mod att PMa vid tillsägelse så tycker jag det är lite dåligt, vore ju kul att veta om man gjort fel och ligger nära en varning.

Ps. Kan någon mod PMa mig och säga vilka tillsägelser jag har? (om det går) För jag har fan ingen aning
Citera
2010-02-19, 23:48
Medlem
epost72s avatar
Det verkar inte finnas någon praxis för hur tillsägelser ska meddelas. Jag hade en tillsägelse som endast var meddelad i en tråd som jag skrivit i.(den har nu passerat 12 månadersgränsen)

En annan tillsägelse meddelades dels via PM och i tråden som jag skrivit i, den senare togs dock bort av olika orsaker.
Citera
2010-02-19, 23:53
Medlem
Tlagnojs avatar
Jag har alltid fått PM vid tillsägelse av moderator. Om de inte har plikt så står det ju alltid i detta underforum.
Citera
2010-02-19, 23:54
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det verkar inte finnas någon praxis för hur tillsägelser ska meddelas. Jag hade en tillsägelse som endast var meddelad i en tråd som jag skrivit i.(den har nu passerat 12 månadersgränsen)

En annan tillsägelse meddelades dels via PM och i tråden som jag skrivit i, den senare togs dock bort av olika orsaker.

Jag tror jag bara sett tillsägelse i en tråd en gång med. Det tycker jag inte alls funkar så bra då man (jag) sällan håller koll i alla trådar jag postar förutom ifall jag blir citerad. Nu har jag ju då åkt på 5st utan att ens veta om det, förutom den senaste och 1 annan som var mycket väl formulerade och levererade i PM

Nu kan jag tänka mig att någon snart skriver något i stil med "det kvittar väl, du ska följa reglerna i vilket fall" och så är det ju. Men visst vill man veta när man gör fel så man inte gör om det, sen så vore det nog bättre för polisen om de sa till någon att "gör du detta igen så plockar vi in dig" istället för att vänta på att någon gör fel.

Fin liknelse jag fick till där, nu ska jag sova. Natti
Citera
2010-02-20, 00:01
Medlem
epost72s avatar
Det enda jag kan tillägga är att preskriptionstiden är 12 månader och inte 6 månader.
Citera
2010-02-20, 00:24
Medlem
elgholms avatar
Ha, jo, jag blev avstängd en vecka för någonting jag skrivit för ett halvår sedan som de "efter omröstning" hade tolkat som reklam för mig själv (eller vad de nu sa). Men jag fick inte redan på NÅGONTING av detta, utan fick leta upp mitt eget namn i det forumet där de säger vilka de stängt av (självklart via en annan webläsare där jag inte var påloggad eftersom den nuvarande inte fungerade) och sedan fick jag kontakta den moderatorn som hade skrivit det inlägget för att fråga varför jag överhuvudtaget hade blivit avstängd. Inget PM eller mail eller något med andra ord.

Ja.. Vad ska man säga. Pinsamt dåligt.. Svårt för mig att "bättra mig" om jag nu inte ens får reda på vilket fel man gjort.

Kan dock tänka mig att det är rätt segt/slitsamt att vara moderator så jag vill inte gnälla för mycket, då de i övrigt gör ett bra jobb med att hålla rent. Men för deras eget skull så vore det nog smart att meddela de som blir avstängda VARFÖR de blir avstängda, så att de inte gör samma fel igen!

Hej svejs!
Citera
2010-02-20, 00:49
Medlem
Sorkus avatar
Vad jag vet har vi ingen skyldighet att PMa vid en tillsägelse, vanligast är nog att man skriver i tråden typ "OT raderat, tillsägelser till Farbror Fazer och epost72".

Själv PMar jag bara när jag anser att det behövs, inlägg som "+1" behöver knappast ett PM. Det är väl ganska rimligt, eller vad tycker ni?
Citera
2010-02-20, 00:51
Medlem
Orzions avatar
Självklart bör man får PM om tillsägelser man kan ju inte förväntas hålla koll på alla trådar man skrivit i speciellt inte de användare som inte använder prenumerationsfunktionen.
Citera
2010-02-20, 00:53
Bannlyst
Jag tycker absolut man ska få veta när man får en tillsägelse. Vitsen är ju att man ska bättra sig, eller har jag missuppfattat något?
Citera
2010-02-20, 00:57
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
Vad jag vet har vi ingen skyldighet att PMa vid en tillsägelse, vanligast är nog att man skriver i tråden typ "OT raderat, tillsägelser till Farbror Fazer och epost72".

Själv PMar jag bara när jag anser att det behövs, inlägg som "+1" behöver knappast ett PM. Det är väl ganska rimligt, eller vad tycker ni?

+1 renderar väl sällan i en tillsägelse?
iaf inte om det sker vid enstaka tillfällen däremot kan jag tycka att det är mer motiverat att som standard alltid meddela tillsägelser via PM istället för att man ska behöva råka hitta dessa i trådar som man deltagit i? Så var fallet för min ena tillsägelse. Sedan om man kunde få till automatgenererat PM vid tillsägelse så vore lyckan gjord.
Citera
2010-02-20, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku

Jo, vi har en skyldighet att skicka PM.
Citera
2010-02-20, 01:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Jo, vi har en skyldighet att skicka PM.
När infördes denna skyldighet?

EDIT
Skit samma jag känner på mig att det närmar sig 0.06 att fortsätta den diskussionen.
Vad gäller mina tillsägelser så är ärendet utagerat i nuläget.
Senast redigerad av epost72 2010-02-20 kl. 01:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in