2024-09-24, 00:38
Medlem
Hadde vägarna förbi vesslan i förrgår, huvudinslaget är övertäckt. reservutgången kollade jag inte då batteriet på ficklampan tog slut och det vart sent. Kommer vesslan någonsin öppnas igen? borde inte vara så svårt igentligen, bara samla ihop några grabbar med spadar och hilti´s, ta lite i taget lager för lager tills man är igenom. Om UE inte var så dött nu förtiden bara, tråkigt.
Senast redigerad av bergrumsfantasten 2024-09-24 kl. 00:40.
Citera
2024-09-24, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergrumsfantasten
Hadde vägarna förbi vesslan i förrgår, huvudinslaget är övertäckt. reservutgången kollade jag inte då batteriet på ficklampan tog slut och det vart sent. Kommer vesslan någonsin öppnas igen? borde inte vara så svårt igentligen, bara samla ihop några grabbar med spadar och hilti´s, ta lite i taget lager för lager tills man är igenom. Om UE inte var så dött nu förtiden bara, tråkigt.

Löser du verktygen så finns det arbetskraft
Citera
2024-09-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampthy
Löser du verktygen så finns det arbetskraft
Haha är fattig just nu, enda jag kan lösa är transport och lyse, gammal Volvo med extraljus som lyser nästan 1 km. Elverk? har i garaget ett gammalt bensindrivet som inte startats på 20 år

Hilti är dyrt som fan, har funderat lite på biltemas bilningshammare, men tveksamt om den klarar armerad betong, är nog mer gjord för att ta bort kakel i badrummet typ

edit såg nu att jag posta i fel tråd, vesslan ligger ju i Norrköping haha måste vart lagom trött
Senast redigerad av bergrumsfantasten 2024-09-29 kl. 17:17.
Citera
2024-10-03, 22:11
Medlem
Vad finns det för kul kvar runt Jönköping?
Citera
2024-10-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrland19991
Vad finns det för kul kvar runt Jönköping?
baslandia, när det är öppet, vettefan varför det inte alltid är öppet, är väl villabögarna som vill att det ska vara stängt.
Citera
2025-06-30, 10:38
Medlem
Då jag inte orkar läsa de 2000 trådarna så undrar jag om det finns något förutom baslandia som är övergivet men ganska bra skick då vi ska ta retro bilder till skolan i jönköping, undrar även om ”tunnlarna” under väster eftersom jag bor just i mitten av väster.
Citera
2025-09-22, 22:42
Medlem
Tjenamors i stugan, tänkte kika om någon hade planlösning elr liknande på anl 3791? Var ju vi som var där inne o sprang för ett par år sedan och har hittat ytterliggare ett inslag uppepå berget. Alltså fyra inslag. Då blev vi ju förstås nyfikna ifall vi missade något där inne i berget. Var ju trots allt en ganska gedigen anläggning dendär

Det vi hittat ligger mittemellan H0101 och H0103 för den som kan sitt.
Citera
2025-09-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UEsverige1
Tjenamors i stugan, tänkte kika om någon hade planlösning elr liknande på anl 3791? Var ju vi som var där inne o sprang för ett par år sedan och har hittat ytterliggare ett inslag uppepå berget. Alltså fyra inslag. Då blev vi ju förstås nyfikna ifall vi missade något där inne i berget. Var ju trots allt en ganska gedigen anläggning dendär

Det vi hittat ligger mittemellan H0101 och H0103 för den som kan sitt.

Finns bara tre plan i den anläggningen. Två av tre plan finns planlösning på, men det borde ni redan veta väl?

Kan inte det sistnämnda ni menar.
Citera
2025-09-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaochao
Finns bara tre plan i den anläggningen. Två av tre plan finns planlösning på, men det borde ni redan veta väl?

Kan inte det sistnämnda ni menar.
Jo precis, jag har planlösningen på plan1 o 2, plan 3 är till största del likadan som plan 2 förutom allt med personal o göra. Men det inslaget ligger iaf uppepå berget mellan det jag nämnde. Därav nyfikenheten på att det kanske finns en ”vind” eller någon form av kabelutrymme? Ingen aning vad de kan tänkas va faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in