Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-30, 12:18
  #193
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
1. Hur uppfattar ni pullover ovanför skjortan när man är på krogen? Jag använder det en del nu när det är kallt, men börjar få känslan av att jag ser ut lite som en präst/bibliotikarie/gubbe i krogmiljön. Kan pullover uppfattas som formellt snarare än "festligt"? Hänger mest på Marie Laveau och haken på Sveavägen i Stockholm...
Om du menar pullover som väst och inte den långärmade varianten förknippar jag det med väldigt aspiga personer. Tröjmodellen däremot är tjusigt!
Citera
2016-11-30, 14:47
  #194
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Om du menar pullover som väst och inte den långärmade varianten förknippar jag det med väldigt aspiga personer. Tröjmodellen däremot är tjusigt!

Pullover utan ärmar kallas slipover.
Citera
2016-12-04, 16:11
  #195
Medlem
Korders avatar
Jeans och skjorta en vanlig utekväll. Nu när det börjar bli kallt ute kan det bli tal om varmare klädsel dock.

Vad andra har på sig skiter jag i.
Citera
2016-12-15, 19:17
  #196
Medlem
knekt sparvs avatar
Skulle det vara ok att bära klassisk flanellpyjamas?
Citera
2016-12-21, 12:49
  #197
Medlem
KickAss-1337s avatar
I fråga om vad man inte ska ha på sig borde ju folk rimligen inse att man inte har på sig foppatofflor, träskor, mjukisbyxor, keps bak och fram och dyl. Dock verkar inte detta vara en självklarhet om man säger så...
Citera
2017-01-06, 08:06
  #198
Medlem
jonesy.s avatar
Sverige, nog för att pub miljön/ nattlivet är totalt värdelös i förhållande till andra Europeiska länder, så har vissa ställen mage till råga på allt att kräva hur man ska klä sig för att bli insläppt på något sunk deluxe hak. Lol på det.

Så.. att gå in med stövlar och koskit upp till knävecken borde vara fullt godtagbart på alla Sveriges krogar.
Citera
2017-01-06, 08:14
  #199
Medlem
Meminisses avatar
För att attrahera mig bör man inte gå med en ful jävla logo på bröstet och göra reklam. Tyckte själv Adidas var snyggt och coolt till jag började tänka på varför jag ville gå och göra reklam för dem.

Dörrvakter har ju inte riktigt samma preferenser som folk mest, så man kanske SKA ha på sig faux hawk, Tiger jeans och ett gigantiskt guldkors.

Ogillat brukar vara mjukisbyxor och i vissa fall sneakers, även om det är trendigt nu.
Citera
2017-09-02, 21:47
  #200
Avstängd
Mertillens avatar
Skinnväst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback