• 1
  • 2
2010-02-18, 21:56
Medlem
Tja!

Fundering kring datoranvändning, är det nördigare att ha en stationär dator jämfört med en bärbar?

tex om ni kommer hem till nån som köpt en stationär istället för en bärbar, skulle ni se den som mer nördig då?

Eller beror det på vad man använder datorn till som avgör om man är nördigare?
Citera
2010-02-18, 21:59
Medlem
jag skulle undra varför personen inte köpte en bärbar.... :O de borde alla ha
Citera
2010-02-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _karlsson
Tja!

Fundering kring datoranvändning, är det nördigare att ha en stationär dator jämfört med en bärbar?

tex om ni kommer hem till nån som köpt en stationär istället för en bärbar, skulle ni se den som mer nördig då?

Eller beror det på vad man använder datorn till som avgör om man är nördigare?

Trollar du eller är du verkligen SÅ osäker på dig själv?

Herregud...

Köp vad fan di vill.
Citera
2010-02-18, 22:14
Medlem
Lyxkommunistens avatar
Nej jag skulle inte döma personen ifråga utifrån om den hade en stationär eller bärbar dator. Man ska ha det som passar en bäst och inte efter vad som är nördigt. Dock tror jag att trenden har blivit så att bärbara blivit populärare av någon anledning. Dock förstår jag inte varför då man alltid får betala mer eftersom man måste trycka ihop tekniken osv jämfört med en stationär som du btw kan modda själv och därmed få ner priset. Dock sitter jag förtillfället på en bärbar men det är p.g.a. att jag behöver en i och med skolan samt resor och liknande. Men svaret blir nej, du är inte mer nörd för att du har en stationär dator.
Citera
2010-02-18, 22:40
Bannlyst
det dåliga med bärbara datorer är att de har dåliga högtalare och tangenterna känns inte så bra att tycka på. det bra är att de tar mindre plats och man kan ta med den överallt. laptops är också bra för man behöver inte koppla ihop datorn med bildskärmen och tangenbordet och högtalarna och hela skiten... och då får man sån jävla trassel med sladdar
Citera
2010-02-18, 22:46
Medlem
ZyberDucks avatar
Om man är nörd ska man ha en av varje (A) så man slipper ha en stationär dator med sig över allt.

Och nej det är inte nördigare med stationär..
Citera
2010-02-18, 23:10
Medlem
mr_algots avatar
ja det är nog lite nördigare med stationärt. Helst ska man ha byggt den själv, och gärna i något annat än ett vanligt chassi. En av mina datorer är byggd i plywood.
Citera
2010-02-18, 23:17
Medlem
Ja!s avatar
Ja det är i regel nördigare med stationär. Nuförtiden mest för spelentusiaster eller hårdvaruintresserade. Laptops är däremot mainstream. Jag kör laptop för smidighetens skull men såg till att skaffa en tillräckligt bra för att spela spel på
Citera
2010-02-19, 06:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera
2010-02-19, 10:05
Medlem
frank_pes avatar
Om man ska tänka så blir det ju löjligare att begränsa sig för att vara rädd för hur andra ser på en ...det är mer ekonomiskt med en stationär och finns mer möjligheter med dom att byta delar samt brukar man ha större skärm, härligare tangentbord och mus.

En sak jag inte förstår mig på är dessa mini-laptops på 8"? Dom kostar ju ändå lika mycket som en ok stationär så känns bara onödigt.
Citera
2010-02-19, 15:10
Bannlyst
nördig dator: http://thecontaminated.com/r2d2-computer-case/
Citera
2010-02-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
nördig dator: http://thecontaminated.com/r2d2-computer-case/

*dreggel dreggel dreggel*

Ja, det ÄR nördigt att ha en stationär dator... och eftersom jag är en nörd så har jag en stationär dator. Som jag dessutom har byggt ihop själv.

VÅGA VARA NÖRD!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in