2010-02-18, 17:31
Medlem
Castlevanias avatar
Har just läst hans bok och upptäckte att han saknar en egen tråd. Det måste vi förstås ändra på. Boken är bra och rekommenderas (omän den innehåller en del störande grammatiska fel). Intressant att mycket handlar om GN'R och vad som gick snett. Otroligt att han stod ut så länge med Axl Rose. Någon annan som läst boken?
Citera
2010-02-18, 17:37
Medlem
sgt.highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Har just läst hans bok och upptäckte att han saknar en egen tråd. Det måste vi förstås ändra på. Boken är bra och rekommenderas (omän den innehåller en del störande grammatiska fel). Intressant att mycket handlar om GN'R och vad som gick snett. Otroligt att han stod ut så länge med Axl Rose. Någon annan som läst boken?
Håller med. Vilken jävla fjolla Axl är...
Citera
2010-02-18, 17:45
Medlem
Ratads avatar
Slash och Duff verkade vara de normala killarna i bandet. Det var väl pengarna som fick Slash att stå ut så länge som han gjorde med Adlers pundande och Axls divalater och alla medlemsbyten.

Mike Pattons beskrivning av Axl är en total sågning: "Axl, nobody can teach that guy anything. He's a perfect dick!"
Citera
2010-02-18, 18:08
Medlem
I boken berättas det att han (eller om det var en polare till honom) hängde med en svensk porraktris som var aktiv på 80 talet. Någon som vet vem det var? Kommer inte ihåg vad hon kallades i boken.
Citera
2010-02-18, 18:41
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Slash och Duff verkade vara de normala killarna i bandet. Det var väl pengarna som fick Slash att stå ut så länge som han gjorde med Adlers pundande och Axls divalater och alla medlemsbyten.

Mike Pattons beskrivning av Axl är en total sågning: "Axl, nobody can teach that guy anything. He's a perfect dick!"

Det lustiga är att Slash nästan var lika insnöad på heroin som Adler. Men han lyckades sluta av egen kraft (utan rehab som han skriver) medan Adlers knarkande till slut gick ut över hans trummande. Han kunde inte hålla takten och var en katastrof.
Citera
2010-02-19, 00:29
Medlem
Har läst boken, dvs. den svenska översättningen. Gör inte om det misstaget utan kör direkt originalspråk istället! Helt sanslöst vad den översättningen sög.

I boken framstår Slash som en ganska så hyvens kille (i intervjuer också) och bjuder på både humor och en nästan överdrivet stor portion ödmjukhet. Tyckte det hade varit intressantare ifall han varit lite mer personlig och inte alltid diplomatiskt helgarderat sig med att alla hade sin uppfattning och jag kan mycket väl ha fel, etc.

Som "matnyttigt" skvaller kan nämnas att han varit/är näst intill besatt av att titta på matlagningsprogram. Sedan barnsben har han cyklat BMX, vilket var hans största intresse ända tills gitarren kom in i bilden.
Citera
2010-02-19, 09:11
Medlem
Mr Andersons avatar
Jag läste någonstans att David Bowie hade varit barnvakt år Slash. Tydligen jobbade Slashs mamma som kläddesigner åt Bowie. Klart att grabben blev rockartist med en sådan barnvakt.
Citera
2010-02-19, 12:23
Medlem
mishimas avatar
"Hänger" med travkusken Erik Adielsson.

http://twitpic.com/y3ovl
Citera
2010-02-19, 14:12
Medlem
Castlevanias avatar
Ljudboken finns att läsa på Spotify. Dessvärre på tyska

Slash - Die Autobiografie
Citera
2010-02-19, 14:23
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det lustiga är att Slash nästan var lika insnöad på heroin som Adler. .

Att Slash var torsk på heroin trodde jag faktiskt inte. Jag trodde att det var spriten som höll på att ta kål på honom. Jag såg en intervju när han gästade David Letterman där han sa att han drack ett par liter vodka om dagen i tio års tid. Han var tydligen ganska nära ett möte med liemannen.
Citera
2010-02-19, 14:37
Bannlyst
Slash Autobiography book

http://www.demonoid.com/files/details/1699293/4325220/
Citera
2010-02-19, 14:43
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Att Slash var torsk på heroin trodde jag faktiskt inte. Jag trodde att det var spriten som höll på att ta kål på honom. Jag såg en intervju när han gästade David Letterman där han sa att han drack ett par liter vodka om dagen i tio års tid. Han var tydligen ganska nära ett möte med liemannen.

Efter ett gräl med sin första fru Renee tog han en överdos av heroin/crack, samtidigt som han drack stora mängder alkohol. Hans hjärta slutade slå i hela 8 minuter och han var ytterst nära döden. Detta var för övrigt under den berömda turnén med Metallica 1992. Annars var det under 1989-1991 som han var som mest torsk på heroin. Därefter följde några återfall.
Senast redigerad av Castlevania 2010-02-19 kl. 14:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in