2010-02-18, 00:59
Medlem
Blaavalens avatar
I den numera stängda tråden "Kvinnor vs frihet" kan man läsa följande inledning:

"Feminismen och allt annat tjat om att allt är männens fel är ett uttryck av kvinnors irrationalitet.Det enda kvinnor har ägnat åt sig sedan 60-talet är att riva ner samhället som den vite mannen byggt upp sedan urminnes tider.

1de vill splittra familjen men mannen vill hålla ihop det
2.de vill ta bort kärnfamiljen och alternativet blir homosexulitet
3.de är gränslösa varelser och slutar aldrig med vansinnigheter(ex feminismen) som de fått för sig förrän män sätter gränsen.
4.kvinnor har varit lika skyldiga som män genom historien men tar gärna på sig offermanteln
5.kvinnor vänder barnen mot sina fäder trots att det är de vuxnas ensak
6.har stor brist på självrannsakan därav mannens fel etc

Slutsats:Kvinnor har missbrukat sin frihet sedan frigörelsen och borde därför sättas tillbaka där de hör hemma."

Det känns som att personen som skrivit detta hatar kvinnor, och det finns några såna till här som har en aggressiv ton. Därför skulle det vara intressant att veta vad ni som ogillar/hatar kvinnor har för relation till kvinnor. Väljer ni att leva ensamma, eller har ni hittat någon som finner sig i att vara hemma och lyda er?
Citera
2010-02-18, 02:39
Medlem
Jag ska inte påpeka allt jag tänker på men ska dela med mig den största anledning till varför jag ogillar tjejer och kvinnor..

DERAS BORTSKÄMDA SÄTT ATT TÄNKA! Hela femnist systemet och samhällets värderingar!
Kvinnor tar det förgivet att vara bortskämda och systemet skämmer bort dem så gör även männen.

Jag är en kille som är OTROLIGT rättvis. Jag är ärlig. Loyal. Målmedveten. Tål kritik. Kan erkänna mina misstag. Jämnlik osv.. Och jag förväntar mig att bli rättvist behandlad så som jag behandlar kvinnor. MEN kvinnor anser inte sig själva skyldiga till att behandla mig rättvist för det finns 100 andra killar runt hörnan som underkastar sig till dem och bjuder gärna på en drink!

EDIT: OCH! Alla tjejer jag träffat har varit såna. De tar det förgivet att alla killar ska vara desperata och saxgalna osv. Och detta är inte något jag hittar på utan jag påverkas själv av detta för att jag kan inte ha ett hälsosamt förhållande! För när jag blir tsm med en tjej så ger de fan inte kärlek. De bara äter upp min kärlek och sen när jag inte känner mig älskad och inte ser en mening eller poäng med att älska så anklagas jag för att jag inte älskar henne! Men om jag snackar om att jag inte känner mig älskad får jag bara ett ORD.. "jo jag älskar dig" men i handlingar utspelar det sig inte för endast ett jävla ord räcker inte! Man måste vara det, visa det också!

Och jag hatar det! Kvinnornas sätt att tänka. Bara för de säger "jag älskar dig" så har de ÄLSKAT en men ord från mannen räcker inte, man måste liksom få henne må bra också med bra sex o beteende och styrka och dedikation o allting medans kvinnan bara ligger som en död jävla fisk i sängen och älskar sexet :S PATETISKKKKKKKKKKKT är så jävla less på förhållanden....

Och sist men inte minst.. Detta hatar jag GROVT!! Hatar detta verkligen GROOOOOOOOOOVT!
När jag ville ha förhållande, kärlek och kvinlig närhet som mest så hade jag inte en enda tjej kompis! Jag hade inte ennnnnnnnnn ennnnnnnda jävla tjej att prata med!!!! Alla tjejer titta på mig som om jag var ett psyko för jag är en sådan snäll person! Och VAD NU?! JAG VILL INTE HA FÖRHÅLLANDE ELLER TJEJ och VAD NU?! FLERA TJEJER STÅR RADADE OCH SÄGER DE ÄLSKAR MIG OCH VILL HA FÖRHÅLLANDE MEN JAG VILL FAN INTE VAR FAN FANNS NI NÄR JAG VILLE HA DET NI SMUTSKASTA MIG FÖRHELVETTE!!!

usch...

Hur fan ska man inte hata kvinnor när varje tjej gör att man bli less på dem. Bortskämda jävlar. Jag väntar FORTFARANDE på en tjej som har vett i huvudet och kan fatta vad hon själv håller på med.
Senast redigerad av kanzaki 2010-02-18 kl. 02:51.
Citera
2010-02-18, 04:24
Medlem
Får tyvärr dubbelposta, kan inte redigera mitt förra inlägg. Jag vill bara konstatera att jag inte hatar de tjejer jag inte träffat men jag bemöter dem med ett kritiskt öga för det är så normalt att de man träffar försöker manipulera en. Jag har inte fördomar mot tjejer jag inte känner och träffar. Men jag får en uppfattning efter jag lärt känna dem. Och där är mitt kvinno hat. De jag lärt känna hatar jag för de är så dumma i huvudet jag orkar inte.
Citera
2010-02-18, 11:01
Medlem
Panzerabwehrs avatar
Det är stor skillnad på att hata feminister och att hata kvinnor. Typ som det är skillnad på om en jude hatar nazister eller tyskar. Texten du citerade antar jag menar feminister (även om det nu står kvinnor). Problemet är dock att en stor del av Sveriges kvinnor stödjer feminismen antingen passivt (genom att låta feminister gå oemotsagda) eller aktivt (politiskt etc.).

Är själv absolut ingen misogyn utan har bra relationer med flickvän, moder, syster etc. Min flickvän är för jämställdhet men mot feminismen, precis som jag.
Citera
2010-02-18, 11:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Får tyvärr dubbelposta, kan inte redigera mitt förra inlägg. Jag vill bara konstatera att jag inte hatar de tjejer jag inte träffat men jag bemöter dem med ett kritiskt öga för det är så normalt att de man träffar försöker manipulera en. Jag har inte fördomar mot tjejer jag inte känner och träffar. Men jag får en uppfattning efter jag lärt känna dem. Och där är mitt kvinno hat. De jag lärt känna hatar jag för de är så dumma i huvudet jag orkar inte.

Jag kan inte låta blir att fundera på hur gammal du är. OM det är så att du ganska ung och hittills har haft en ganska stor otur -- eller om du helt enkelt har haft en riktig otur med kvinnorna i livet.

Att kvinnor inte visar sin kärlek brukar ju inte vara ett vanligt fenomen, så vitt jag vet, utan tvärtom brukar vi anklagas för att visa för mycket, för ofta osv ... det brukar vara det vanliga klagomålet på tjejer.

Killar å andra sidan brukar anklagas för att inte visa sin kärlek -- utan bara uttala den, men orden "jag älskar dig" - och tycka att det räcker, vilket tjejer ofta inte tycker det gör, för de vill se och känna och inte bara höra.

Givetvis förstår jag att du råkat ut för just sådana tjejer som du säger -- och att du är en go kille som verkligen visar vad du känner. Problematiken känns bara så tvärtom mot vad jag vanligen hör, och vad man vanligen läser om och ser i debatter osv...
Citera
2010-02-18, 11:38
Medlem
DapperDanMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Jag ska inte påpeka allt jag tänker på men ska dela med mig den största anledning till varför jag ogillar tjejer och kvinnor..

DERAS BORTSKÄMDA SÄTT ATT TÄNKA! Hela femnist systemet och samhällets värderingar!
Kvinnor tar det förgivet att vara bortskämda och systemet skämmer bort dem så gör även männen.

Hela ditt inlägg var helt underbart och det känns att det kommer från hjärtat.

Ni svenska tjejer/kvinnor som säger att ni är intresserade av jämställdhet (inte bara när det gynnar kvinnan) bör ta till er av detta. Det stämmer med mina och många andras erfarenheter.

MYCKET träffande!!

Svenska kvinnor - snart vill inte vi svenska män bilda relationer med er längre!

Ni får väl ta en muslim/somalier istället (som ni ju älskar) - lycka till med er nya "jämställdhet!"

PS. Jag är gift med en svensk kvinna och har barn. Har haft många relationer med svenska kvinnor. You fucking suck!!
Senast redigerad av DapperDanMan 2010-02-18 kl. 12:05.
Citera
2010-02-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaavalen
I den numera stängda tråden "Kvinnor vs frihet" kan man läsa följande inledning:

"Feminismen och allt annat tjat om att allt är männens fel är ett uttryck av kvinnors irrationalitet.Det enda kvinnor har ägnat åt sig sedan 60-talet är att riva ner samhället som den vite mannen byggt upp sedan urminnes tider.

1de vill splittra familjen men mannen vill hålla ihop det
2.de vill ta bort kärnfamiljen och alternativet blir homosexulitet
3.de är gränslösa varelser och slutar aldrig med vansinnigheter(ex feminismen) som de fått för sig förrän män sätter gränsen.
4.kvinnor har varit lika skyldiga som män genom historien men tar gärna på sig offermanteln
5.kvinnor vänder barnen mot sina fäder trots att det är de vuxnas ensak
6.har stor brist på självrannsakan därav mannens fel etc

Slutsats:Kvinnor har missbrukat sin frihet sedan frigörelsen och borde därför sättas tillbaka där de hör hemma."

Det känns som att personen som skrivit detta hatar kvinnor, och det finns några såna till här som har en aggressiv ton. Därför skulle det vara intressant att veta vad ni som ogillar/hatar kvinnor har för relation till kvinnor. Väljer ni att leva ensamma, eller har ni hittat någon som finner sig i att vara hemma och lyda er?

Svar:Svenska kvinnor har blivit könsindoktrinerade och därför borde unga män som tröttnat på de åka utomlands och se vilka andra alternativ som finns.Den forna svenska kvinnan har blivit utplånad och kvar finns bara vrakdelar(bortskämda,gnälliga,pengargiriga) och vem orkar leta en nål i en höstack.Själv har jag fixat en brud utomlands som är nöjd med det jag ger henne och kommer att bo med henne.
Citera
2010-02-18, 12:24
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avicenna
Svar:Svenska kvinnor har blivit könsindoktrinerade och därför borde unga män som tröttnat på de åka utomlands och se vilka andra alternativ som finns.Den forna svenska kvinnan har blivit utplånad och kvar finns bara vrakdelar(bortskämda,gnälliga,pengargiriga) och vem orkar leta en nål i en höstack.Själv har jag fixat en brud utomlands som är nöjd med det jag ger henne och kommer att bo med henne.
Vad betyder "könsindoktrinerade"?
Citera
2010-02-18, 12:31
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerabwehr
Det är stor skillnad på att hata feminister och att hata kvinnor. Typ som det är skillnad på om en jude hatar nazister eller tyskar. Texten du citerade antar jag menar feminister (även om det nu står kvinnor). Problemet är dock att en stor del av Sveriges kvinnor stödjer feminismen antingen passivt (genom att låta feminister gå oemotsagda) eller aktivt (politiskt etc.).

Är själv absolut ingen misogyn utan har bra relationer med flickvän, moder, syster etc. Min flickvän är för jämställdhet men mot feminismen, precis som jag.
Jag menar inte att dom som ogillar feminism ogillar kvinnor, men på vissa debattörer här sipprar ett visst kvinnohat igenom. Det börjar med prat om feminism (som mitt citat ovan) och sen glider det över på kvinnor i allmänhet. Sen tycker jag att feminismen får tolkas på olika sätt, det finns så många olika grenar av den. Personligen betyder den för mig att kvinnor och män ska ha lika rättigheter, trots sina olikheter, och ges möjlighet att leva och utvecklas tillsammans, men det är MIN tolkning. Känner också många män som ogillar feminism (fast de har en annan tolkning av den än jag) men älskar kvinnor, så det är alltså inte så att jag tror att feministmotståndare ogillar kvinnor NB.
Citera
2010-02-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avicenna
+1

Jag blir mörkrädd bara jag hör och läser vad de flesta svenska kvinnor tycker och tänker. Kvinnor har i alla tider haft svårt att skilja på känslor och fakta. Tidigare använde de svenska kvinnorna det till något positiv och förde in ett varmare tankesätt. Nu använder de det till en löjlig könskamp mot naturen. De indoktrineras tidigt och går in i en religion som inte stämmer överens med verkligheten. Resultatet är ett samhälle som är sämre för alla inblandade.

Prio nummer ett är att få bort alla feminister från alla uppfostrande positioner. Det farliga är att feminismen har stenkoll på alla uppfostrande funktioner i samhället. Allt från dagis till högskola. Tills det sker är det klokt att se över andra alternativ som utländska kvinnor som uppfostras i en vettig miljö.
Citera
2010-02-18, 12:41
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DapperDanMan
Hela ditt inlägg var helt underbart och det känns att det kommer från hjärtat.

Ni svenska tjejer/kvinnor som säger att ni är intresserade av jämställdhet (inte bara när det gynnar kvinnan) bör ta till er av detta. Det stämmer med mina och många andras erfarenheter.

MYCKET träffande!!

Svenska kvinnor - snart vill inte vi svenska män bilda relationer med er längre!

Ni får väl ta en muslim/somalier istället (som ni ju älskar) - lycka till med er nya "jämställdhet!"

PS. Jag är gift med en svensk kvinna och har barn. Har haft många relationer med svenska kvinnor. You fucking suck!!
Vaddå älskar somalier? Jag känner inte ens nån somalier!
Det var det barnsligaste jag hört!! Killen som berättade detta har ju haft en jäkla otur, fattar du väl?
Men jag vill gärna höra mer om det här med att kvinnor är bortskämda. Personligen känner jag inte igen mig. Jag har alltid älskat dom jag varit ihop med jättemycket, och försöker göra saker för dem. I min relation försöker jag alltid säga snälla saker, fixa härlig mat, hitta på roliga grejer som vi kan göra, ge beröm mm.
Min kille vill alltid bjuda mig på allt när vi är ute (han tycker att en tjej inte ska behöva ta upp plånboken när man är ute) men jag skäms då och försöker alltid betala så mycket jag får
Jag jobbar och tjänar pengar och har lagt ner mycket jobb på att vara oberoende ekonomiskt, för att jag inte vill vara en sån som utnyttjar någon. Sen vet jag att minn kille trivs med att pröjsa, det är viktigt för honom, så då kan jag bjuda på att han får ha det ansiktet utåt
Citera
2010-02-18, 12:47
Medlem
Krehs avatar
Citat:
. Därför skulle det vara intressant att veta vad ni som ogillar/hatar kvinnor har för relation till kvinnor.
Normal. De gillar inte mina åsikter; jag gillar inte deras.

Citat:
Väljer ni att leva ensamma, eller har ni hittat någon som finner sig i att vara hemma och lyda er?
Har inte flyttat hemifrån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in