2010-02-18, 13:46
Medlem
cp-apas avatar
Jag hatar inte kvinnor. Däremot hatar jag den perverterade och onaturliga + fascistiska feminismen som har förstört grundvallarna för ett fungerande samhälle.

Herregud det är ju bara att ta en snabb titt på vad vi gör och måste stå ut med för att försöka hålla uppe hela skiten. Vi tar in främmande folkslag som begår brott - inte minst mot kvinnor - och som hotar det svenska demokratiska samhället.

Kvinnor bör se över sin roll i samhället. De bör finna sig själva och sin plats i naturen och familjen. Kvinnan uppfyller den fostrande rollen i familjen, medan mannen uppfyller den försörjande delen av familjen.

Att feminister sen tycker att det är viktigare att "försörja" än att fostra visar på hur lite de verkligen förstår om civilisation och civilisationens framväxt.
Senast redigerad av cp-apa 2010-02-18 kl. 13:48.
Citera
2010-02-18, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Jag hatar inte kvinnor. Däremot hatar jag den perverterade och onaturliga + fascistiska feminismen som har förstört grundvallarna för ett fungerande samhälle.

Herregud det är ju bara att ta en snabb titt på vad vi gör och måste stå ut med för att försöka hålla uppe hela skiten. Vi tar in främmande folkslag som begår brott - inte minst mot kvinnor - och som hotar det svenska demokratiska samhället.

Kvinnor bör se över sin roll i samhället. De bör finna sig själva och sin plats i naturen och familjen. Kvinnan uppfyller den fostrande rollen i familjen, medan mannen uppfyller den försörjande delen av familjen.

Att feminister sen tycker att det är viktigare att "försörja" än att fostra visar på hur lite de verkligen förstår om civilisation och civilisationens framväxt.

Det var klokt sagt av dig att förstå att en civilisation bygger på att var och en har en roll i samhället och att familjen är grunden.Hade feminismen uppkommit 1870 istället för 1970 hade vi inte funnits idag.
Citera
2010-02-18, 15:14
Medlem
Krehs avatar
Citat:
fascistiska feminismen

Feminism är inte på något sätt fascistisk.
Citera
2010-02-18, 15:32
Medlem
Panzerabwehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaavalen
Jag menar inte att dom som ogillar feminism ogillar kvinnor, men på vissa debattörer här sipprar ett visst kvinnohat igenom. Det börjar med prat om feminism (som mitt citat ovan) och sen glider det över på kvinnor i allmänhet. Sen tycker jag att feminismen får tolkas på olika sätt, det finns så många olika grenar av den. Personligen betyder den för mig att kvinnor och män ska ha lika rättigheter, trots sina olikheter, och ges möjlighet att leva och utvecklas tillsammans, men det är MIN tolkning. Känner också många män som ogillar feminism (fast de har en annan tolkning av den än jag) men älskar kvinnor, så det är alltså inte så att jag tror att feministmotståndare ogillar kvinnor NB.

Visst finns det tyvärr folk som hatar kvinnor eller män ute i samhället, men nämn en sak, grupp, person eller vad som helst och jag lovar att du kan hitta ett antal personer som hatar det. Det är ofta så att en liten skara dåliga människors agerande går ut över hela gruppen.

Ja, feminism kan tolkas olika. Precis som t.ex. kommunism. Själv tycker jag att båda dessa har ett så smutsigt förflutet att de bör förpassas till historiens soptipp för att bereda plats åt något nytt och bättre. Något som också inkluderar oss män (hör bara på själva ordet "feminism"). Mer snack om individens rättigheter och skyldigheter istället för detta eviga, tröttsamma "kvinnor vs män" som det varit här i Sverige i något decennium eller så.

Min åsikt är att ingen skall någonsin under några som helst omständigheter tvingas till eller förbjudas från att göra något de inte vill pga sitt kön. Frågan är vad man kallar det? Inte feminism iaf.
Citera
2010-02-18, 16:04
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerabwehr
Visst finns det tyvärr folk som hatar kvinnor eller män ute i samhället, men nämn en sak, grupp, person eller vad som helst och jag lovar att du kan hitta ett antal personer som hatar det. Det är ofta så att en liten skara dåliga människors agerande går ut över hela gruppen.

Ja, feminism kan tolkas olika. Precis som t.ex. kommunism. Själv tycker jag att båda dessa har ett så smutsigt förflutet att de bör förpassas till historiens soptipp för att bereda plats åt något nytt och bättre. Något som också inkluderar oss män (hör bara på själva ordet "feminism"). Mer snack om individens rättigheter och skyldigheter istället för detta eviga, tröttsamma "kvinnor vs män" som det varit här i Sverige i något decennium eller så.

Min åsikt är att ingen skall någonsin under några som helst omständigheter tvingas till eller förbjudas från att göra något de inte vill pga sitt kön. Frågan är vad man kallar det? Inte feminism iaf.
Jag håller med dig om det mesta, i synnerhet sista stycket, men jag kan inte tycka att kampen för rösträtt är ett "smutsigt förflutet". Feminismen uppstod ju i en tid när många kvinnor levde under horribla förhållanden. Däremot kan man ju tycka att feminismen spelat ut sin roll, eller att den numera står för något annat än vad den gjorde för 100 år sedan.
Citera
2010-02-18, 16:43
Medlem
Panzerabwehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaavalen
Jag håller med dig om det mesta, i synnerhet sista stycket, men jag kan inte tycka att kampen för rösträtt är ett "smutsigt förflutet". Feminismen uppstod ju i en tid när många kvinnor levde under horribla förhållanden. Däremot kan man ju tycka att feminismen spelat ut sin roll, eller att den numera står för något annat än vad den gjorde för 100 år sedan.

Ja, du har rätt. Det var förstås inte kampen om rösträtt jag syftade på utan de som axlat feminismens mantel nu i våra dagar. Det feminister gärna "glömmer" att män faktiskt också levde under horribla förhållanden i stort sett under hela historien. Hur kul kan det ha varit att vara en ung man under Första Världskriget t.ex.? Aja, bäst vore att blicka framåt istället för att se tillbaka på gamla "oförrätter" som vi personligen inte har något ansvar för alls egentligen.
Citera
2010-02-23, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki

Jag är en kille som är OTROLIGT rättvis. Jag är ärlig. Loyal. Målmedveten. Tål kritik. Kan erkänna mina misstag. Jämnlik osv.. Och jag förväntar mig att bli rättvist behandlad så som jag behandlar kvinnor. MEN kvinnor anser inte sig själva skyldiga till att behandla mig rättvist för det finns 100 andra killar runt hörnan som underkastar sig till dem och bjuder gärna på en drink!

Tycker det är lite halv lustigt att jämställdhetsdebatten på Flashback alltid på något vis kommer tillbaka till det här med bjuda/ta emot drinkar på krogen..

Förstår inte riktigt var all denna gratis spriten finns, tycker alltid jag får köpa mina egna drinkar när jag går ut.

Fast i och för sig, jag är kanske rätt ful..
Citera
2010-02-23, 03:22
Medlem
lafemmefatales avatar
Citat:

De där tiderna är långt förbi. Du kanske bör se över din egen situation och kanske byta miljö, extremislamistiska länder som Iran och Saudiarabien hade passat dig bra.

Detta är Sverige, och här bestämmer vi kvinnor själva ifall vi vill uppfostra skitnödiga ungar eller ge oss ut och göra karriär.
Citera
2010-02-23, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lafemmefatale
Detta är Sverige, och här bestämmer vi kvinnor själva ifall vi vill uppfostra skitnödiga ungar eller ge oss ut och göra karriär.

Det här är Sverige, ja och i vårt femifascistiska land stämmer inte alls det du säger. Det valet du nämner har inte de flesta kvinnor vilket är en av huvudkritiken mot feminismen. Feminismen vill inte öka valfriheten utan tvinga kvinnor att agera på ett sätt som maximerar kvinnors makt.

Den här krönikan säger allt. Feminismen vill tvinga kvinnor ut i arbete trots att de vill vara hemma med sina barn. Femifascism.
http://www.aftonbladet.se/wendela/article6465843.ab
Senast redigerad av Rot5 2010-02-23 kl. 03:39.
Citera
2010-02-23, 03:47
Medlem
lafemmefatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rot5
Det här är Sverige, ja och i vårt femifascistiska land stämmer inte alls det du säger. Det valet du nämner har inte de flesta kvinnor vilket är en av huvudkritiken mot feminismen. Feminismen vill inte öka valfriheten utan tvinga kvinnor att agera på ett sätt som maximerar kvinnors makt.

Den här krönikan säger allt. Feminismen vill tvinga kvinnor ut i arbete trots att de vill vara hemma med sina barn. Femifascism.
http://www.aftonbladet.se/wendela/article6465843.ab
Det valet har vi visst, eller åtminstone bör ha. Hur andra kvinnor väljer intresserar inte mig och är dessutom irrelevant i diskussionen.
Citera
2010-02-23, 04:26
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lafemmefatale
Det valet har vi visst, eller åtminstone bör ha..

Knappast. Kvinnor är till för att föda barn. Tycker du att det svenska folket ska dö ut för att ni kvinnor måste få "göra karriär" och vara "ute i arbetslivet"?
Citera
2010-02-23, 04:28
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rot5
Femifascism.

Kan du sluta använda det där perversa ordet? Det är i princip omöjligt att förena feminism med fascism.

Jag är totalitäranarkist. Eller nej förresten; jag är kommunistkapitalist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in