Citat:
Ursprungligen postat av Blaavalen
Jag menar inte att dom som ogillar feminism ogillar kvinnor, men på vissa debattörer här sipprar ett visst kvinnohat igenom. Det börjar med prat om feminism (som mitt citat ovan) och sen glider det över på kvinnor i allmänhet. Sen tycker jag att feminismen får tolkas på olika sätt, det finns så många olika grenar av den. Personligen betyder den för mig att kvinnor och män ska ha lika rättigheter, trots sina olikheter, och ges möjlighet att leva och utvecklas tillsammans, men det är MIN tolkning. Känner också många män som ogillar feminism (fast de har en annan tolkning av den än jag) men älskar kvinnor, så det är alltså inte så att jag tror att feministmotståndare ogillar kvinnor NB.
Visst finns det tyvärr folk som hatar kvinnor eller män ute i samhället, men nämn en sak, grupp, person eller vad som helst och jag lovar att du kan hitta ett antal personer som hatar det. Det är ofta så att en liten skara dåliga människors agerande går ut över hela gruppen.
Ja, feminism kan tolkas olika. Precis som t.ex. kommunism. Själv tycker jag att båda dessa har ett så smutsigt förflutet att de bör förpassas till historiens soptipp för att bereda plats åt något nytt och bättre. Något som också inkluderar oss män (hör bara på själva ordet "feminism"). Mer snack om individens rättigheter och skyldigheter istället för detta eviga, tröttsamma "kvinnor vs män" som det varit här i Sverige i något decennium eller så.
Min åsikt är att ingen skall någonsin under några som helst omständigheter tvingas till eller förbjudas från att göra något de inte vill pga sitt kön. Frågan är vad man kallar det? Inte feminism iaf.