2010-02-17, 19:13
Medlem
Hejsan!

Jag tänkte fråga er på Flashback ifall nån av er kan hjälpa mig. Det är så att min dator fick för sig att kracha ganska nyligen. Jag har haft datorn i 1,5 år och allt har fungerat bra tills nån dag sen.

Problemet är att när jag ska komma till inloggningen så får jag istället en blåskärm och efter en kort stund så startar datorn om sig själv. Jag har försökt att komma åt felsäkert läge, men det funkar inte oavsett vilken knapp jag trycker på vid uppstart.

Där man ivanliga fall kan välja mellan normal start, felsäkert läge osv finns nu endast 2 olika val. "Launch Startup Repair (Recommended)" och "Starta Windows Normalt". Väljer jag att starta normalt får jag bara blåskärm, väljer jag startup repair så får reperationen ett problem. Står då följande:

Windows cannot repair this computer automatically

Problem Signature
Problem Event Name: StartupRepairV2
Problem Signature 01: AutoFailover
Problem Signature 02: 6.0.6000.16386.6.0.6000.163886
Problem Signature 03: 6
Problem Signature 04: 262148
Problem Signature 05: FailureDuringSetup
Problem Signature 06: FailureDuringSetup
Problem Signature 07: 0
Problem Signature 08: 0
Problem Signature 09: unknown
Problem Signature 10: 1168
OS Version: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Local ID: 1033

Felet började då jag satt och spelade WoW. Helt plötsligt så blev det massa lila prickar på skärmen och hela datorn hängde sig. Då inget gick att göra så startade jag om datorn, men har inte kunnat komma till inloggningen sedans dess. Nu har även skärmen delat upp sig så den visar samma sak i 8 delar och i mitten är det ett tjockt svart streck som går lodrätt.

Jag har försökt med att formatera om datorn, vilket jag kunde göra, men det var inte till någon hjälp och samma problem kvarstår.

Datorn är en bärbar från HP:

HP Pavilion dv6700 Notebook PC
Processor: AMD Turion(tm) 64x2
Mobile Technology TL-60
Processor Speed: 2000MHz
Total Memory: 4096MB
BIOS Version: F.2F

Använder Windows Vista, vet dock inte riktigt vilket, men tror det är Basic.

Ska försöka få tag på vad det står på blåskärmen, men eftersom skärmen är uppdelad i flera delar och det man ser blir då lite suddigt och det går även väldigt fort innan datorn startar om så kan detta bli svårt.

Vilken hjälp som helst är uppskattad, behöver verkligen ha min dator fungerande för skol arbeten och även för att spela.
Citera
2010-02-17, 19:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support

//Mod
Citera
2010-02-17, 21:50
Medlem
Xoriouss avatar
Hej
Helt klart hårdvaruproblem. Inget du kan åtgärda mjukvarumässigt, det handlar om skärmfel/moderkortsfel. Kontakta HP för reparation och kostnadsförslag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in