2010-02-17, 17:42
Medlem
När jag försöker kopiera en DVD med k9copy så blir iso-filerna aldrig större än 2gig. Det verkar som om programmet först kodar av DVDn och sedan när det är slut på RAM-minne så sparas resultatet i en iso-fil.

Vet någon hur jag löser detta?
Citera
2010-02-17, 17:56
Medlem
X_surfers avatar
Hur mycket utrymme har du kvar i /tmp ?
Vilken version av K9copy har du?
Vilket filsystem är det på disken du kopierar filmen till?

K9copy har fungerat problemfritt för mig i stort sett varenda gång jag har använt det hittils.
Citera
2010-02-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Hur mycket utrymme har du kvar i /tmp ?
Vilken version av K9copy har du?
Vilket filsystem är det på disken du kopierar filmen till?

K9copy har fungerat problemfritt för mig i stort sett varenda gång jag har använt det hittils.
/tmp? Är det katalogen tmp som högst tillsammans med usr, root och en massa andra kataloger? I så fall har jag ca 130gig kvar.

Versionen på programmet är 2.3.3 och vad det gäller filsystemet så vet jag inte, men jag tror det är ext4. Jo och så använder jag GNOME och K9copy är skrivet för KDE vad jag vet, men det skall tydligen inte vara några problem med K9copy i GNOME.
Citera
2010-02-18, 13:21
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
/tmp? Är det katalogen tmp som högst tillsammans med usr, root och en massa andra kataloger? I så fall har jag ca 130gig kvar.

Versionen på programmet är 2.3.3 och vad det gäller filsystemet så vet jag inte, men jag tror det är ext4. Jo och så använder jag GNOME och K9copy är skrivet för KDE vad jag vet, men det skall tydligen inte vara några problem med K9copy i GNOME.

Okej då är det inte det som är felet, prova att köra k9copy från terminalen och se om du får några felmeddelanden
Citera
2010-02-22, 03:57
Medlem
Har en idé. Eftersom k9copy sparar en kopia av skivan i .tmp så kanske man kan prova med att ge .tmp en egen partition. Någon som vet hur man gör det? Jag antar att jag måste installera om Linux, men i och med att jag sparar allt på en exter hd då den interna disken är gammal så gör inte det så mycket. Tänkte ändå avsluta kvällen med att byta ut Ubuntu mot gNewSense.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in