2010-02-17, 16:24
Medlem
HassePasses avatar
Tjaaa Jag är 20år
Kort sagt, jag är studerande går (4 året) dvs ännu på studiebidrag. Jag bor hemma med mina föräldrar och jag klarar inte utav att bo mera med dom. Inget går runt hära, jag får skäll för allt, dom är alltid sura på mig, rättare sagt känns de som att dom inte uppskattar mig.

Och nu tänker jag fan inte bo hemma nå mera, tror ni socialen hjälper mig att fixa lägenhet? För jag har då inga pengar till att betala en själv.

(klart jag hittar på lite mera när man pratar med socialen tex klarar inte utav att studera hemma)
Citera
2010-02-17, 16:27
Medlem
madwolfs avatar
Bara springa dit och höra med dem?
Citera
2010-02-17, 16:27
Medlem
sgt.highways avatar
Beror på, ifall du fyllde 20 förra året så kan du glömma det, då du isåfall kan ta studielån. Men har du fyllt i år så kan det gå, men då måste du ha väldigt bra anledning till det. Tror inte det räcker med att dina föräldrar är sura på dig.
Citera
2010-02-17, 16:54
Medlem
HassePasses avatar
Okej, men bara att gå in till socialien och säga att man vill boka tid ang hjälp av boende då eller?
Har aldrig varit till dom, bara sett in och sett att det är en receptionist iaf bakom en glasruta.
Citera
2010-02-17, 17:22
Medlem
unsungs avatar
Ekonomi övrigt -> Privatekonomi

// moderator
Citera
2010-02-17, 19:38
Medlem
OKPOSOs avatar
Visserligen ska man alltid sikta på att köpa en bostadsrätt om man bor i en storstad. Men är du fattig som du själv säger så är studentlägenhet betydligt bättre. Alt. hyreslägenhet.

Tror f.ö. inte socialen kommer vara till mycket hjälp om du har ett hem, bara det att du vill flyga.
De prioriterar framför allt dem som inte har ett hem, vilket ju är sunt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in