2004-03-02, 01:08
Medlem
hallon allihop! tänkte bara fråga lite snabbt om det är nån som har kunskap om "bluff-företag" ? typ sida på internet som sägs sälja en vara och när kunden betalat får dom ingenting. fast att ma nändå håller sig på lagens sida.. kanske låter omöjligt, men jag tror det ska gå på nåt sätt.. nåt litet kryphål. skulle vara kul å höra vad ni tycker!
Citera
2004-03-02, 01:13
Medlem
LadyTieras avatar
flyttas till ekonomi från övrigt
Citera
2004-03-02, 08:55
Medlem
Milkfed 2s avatar
jag kan hjälpa dig mot betalning, maila bara ditt kreditkortsnummer till mig så ordnar vi
Citera
2004-03-02, 13:19
Medlem
jaha allright, du visste ju mycket.. nej men skämt åsido. finns det nån här med lite kunskap i ämnet?
Citera
2004-03-02, 13:24
Medlem
käkmuskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik1986
jaha allright, du visste ju mycket.. nej men skämt åsido. finns det nån här med lite kunskap i ämnet?
är du född 1986?
Citera
2004-03-02, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av käkmuskeln
är du född 1986?

Han har nog 1986kr eller miljoner kronor på banken... slut på skämten.

Vad var frågan fredrik1986 ? Vad vi tycker eller om vi har kunskap/information?
Det finns andra trådar i ämnet redan. Där varnas för ett företag som säljer saker men aldrig skickar. Sen finns det ju en mass olika varianter. Det ena mer raffinerat och utstuderat än det andra.

Min personliga åsikt är att de verkar ta en onödig risk för den typen av brott. Att lura fysiska och juridiska personer på pengar gör att man får sig en massa ovänner. Om jag var skurk och skulle lura till mig pengar skulle jag hålla mig till moms och andra skattebedrägerier. Förvisso lurar man staten (vi) på pengar som skulle behövas till offentliga utgifter, men du får iaf inga ovänner med motorsåg och hagelgevär.
Citera
2004-03-02, 15:33
Medlem
för det första så kan ju scan-jonet (käkmuskeln) bara vara tyst.
men advocaten, du har nog rätt i det där med folk med motorsågar och hagelgevär. hehe, men nån som har nån teori om hur det skulle gå att genomföra med nån webshop eller liknande.. ? skulle bara vara kul att höra..och om inte, hur skulle man göra med momsen sa du advocaten? :P
Citera
2004-03-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik1986
för det första så kan ju scan-jonet (käkmuskeln) bara vara tyst.
men advocaten, du har nog rätt i det där med folk med motorsågar och hagelgevär. hehe, men nån som har nån teori om hur det skulle gå att genomföra med nån webshop eller liknande.. ? skulle bara vara kul att höra..och om inte, hur skulle man göra med momsen sa du advocaten? :P

Hur man gör med momsen? Well, det handlar om bokföring, "karusellhandel" och fejkade fakturor. Inte så svårt. Hur det går till i praktiken tänker jag inte avslöja nu. (kan avslöja att jag jobbar på en sajt som handlar uteslutande om ekonomisk brottslighet) Där kan du läsa sen... 6-12 månader eller så...
Citera
2004-03-03, 22:39
Medlem
sonlard80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av advocaten
Hur man gör med momsen? Well, det handlar om bokföring, "karusellhandel" och fejkade fakturor. Inte så svårt. Hur det går till i praktiken tänker jag inte avslöja nu. (kan avslöja att jag jobbar på en sajt som handlar uteslutande om ekonomisk brottslighet) Där kan du läsa sen... 6-12 månader eller så...

kan man inte få en url till den sidan?
Citera
2004-03-03, 22:54
Bannlyst
Jag skulle oxå vilja ha URL till den sidan när den blir klar.

MVH//Tommy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in