2010-02-17, 03:19
Medlem
Diskuterade vänner emellan och jag har aldrig provat det förstnämnda.. Vad tycker ni mat-ess? Bättre med flytande? Alla här verkar hävda det men jag är tveksam....
Citera
2010-02-17, 08:36
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aikon11
Diskuterade vänner emellan och jag har aldrig provat det förstnämnda.. Vad tycker ni mat-ess? Bättre med flytande? Alla här verkar hävda det men jag är tveksam....
Generellt ja, men det beror på märke. Har ibland köpt skräp framför allt i diverse invandrarbutiker.

~Paul~
Citera
2010-02-17, 20:38
Medlem
loomiss avatar
Bäst är väl att koka egen fond av spillet man får över. Det är enkelt men ändå gör man det alldeles för sällan.
Efter att ha blivit smått hjärntvättad av att ha läst Den hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson kastade jag buljongtärningarna. Jag såg bara en massa E-nummer framför mig. Numera kör jag med Bongs fonder men jag vet ärligt talat inte om de är så mycket bättre om man ser till vad de innehåller. Men de ger en godare smak än tärningarna och är behändigare att dosera.
Citera
2010-02-17, 22:06
Medlem
Skugges avatar
Köpte på mig ett paket "Knorr fond 'du chef'", den ska inte innehålla några smakförstärkare står det iallfall, hoppas på att den ska vara ett bättre alternativ.
Citera
2010-02-17, 22:12
Medlem
shib12s avatar
Om man måste välja mellan pest eller kolera får det nog bli flytande fond (antar du menar flaskfonder) vilket majoriteten består mestadels av salt. Salt är en väldigt billig och bra smakförstärkare. Bongs fonder är rena skiten, finns bättre "kolera" att få tag på isf.

Köp istället lite oxsvans/grisfötter/skaldjursskal/fiskben och sätt din egna fond om det är ett speciellt tillfälle, annars kanske det är lite overkill att köra hemma..

Äkta fond > alla kopior, that's it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in