2010-02-16, 18:20
Medlem
SpacetribeCAKs avatar
Imorse när jag skulle äta frukost så åt jag mina Kellogs special K som vanligt men kännde mig inte tillräckligt mätt, detta händer lite då och då så jag brukar ta en Risifrutti också. När jag tar min Risifrutti så ser jag att dom har ändrat utseendet på förpackning, men det står att det är orginal, och tänkte inte så mycket mera på det. Jag öppnar sedan min Risifrutti och ser att den är mycket vitare än vad dom brukar vara. Jag tog mig sedan en tugga, och vad märker jag?! Den smakar inte som den brukar! Svårt att förklara skillnaden men det är absolut inte som det brukar vara.
Är det någon annan som har märkt detta och vet vad som har hänt med detta episka mål?
Citera
2010-02-16, 18:23
Medlem
gsonjuniors avatar
Det jag tänkte på senast var att det inte var lika stora gryn och att det smakade mer vanilj

Sen va det en stor jävel också, men det står ju original så.
Citera
2010-02-16, 18:24
Medlem
Deviance88s avatar
Är den god eller äcklig ?
Sist jag åt den spydde jag nämligen som en gris fyfan vad vidrig den var.
Citera
2010-02-16, 18:27
Medlem
Godamonginsectss avatar
Säker på att det inte var Mannafrutti? Aka risifrutti med mannagrynsgröt?
Citera
2010-02-16, 18:30
Medlem
SpacetribeCAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Det jag tänkte på senast var att det inte var lika stora gryn och att det smakade mer vanilj

Sen va det en stor jävel också, men det står ju original så.
Precis, den har mera vanilj smak.
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Är den god eller äcklig ?
Sist jag åt den spydde jag nämligen som en gris fyfan vad vidrig den var.
Den är ju inte lika god som den var innan, och om du spydde av den lär du knappast gilla den nya.
Citat:
Ursprungligen postat av Godamonginsects
Säker på att det inte var Mannafrutti? Aka risifrutti med mannagrynsgröt?
Ja, det är jag till 100%
Citera
2010-02-16, 19:53
Medlem
Denoms avatar
De drar väl ner på produktionskostnaderna genom att mixtra lite i innehållet
Citera
2010-02-16, 21:39
Medlem
Cancertids avatar
Jo, den smakar helt klart mer vanilj. Godare tyckte jag som tyckte det vart lite för grötigt att äta av det gamla.
Citera
2010-02-17, 10:57
Medlem
Jag har fått för mig att de har färre korn och mera av vaniljgeggan. Blir väl billigast så.
Citera
2010-02-17, 21:18
Medlem
SpacetribeCAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Jag har fått för mig att de har färre korn och mera av vaniljgeggan. Blir väl billigast så.
Ja, det är nog så. Men detta är ju skandal! Jag vill ha tillbaka min älskade Risifrutti så som den alltid har smakat.
Citera
2010-02-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpacetribeCAK
Ja, det är nog så. Men detta är ju skandal! Jag vill ha tillbaka min älskade Risifrutti så som den alltid har smakat.
Det är sorgligt hur matindustrin arbetar. Men i slutändan är det ju vi som köper skiten. Ni kollar väl på "Landet Brunsås" på 2:an med schyffert. Fantastiskt program.
Citera
2010-02-23, 20:56
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpacetribeCAK
Imorse när jag skulle äta frukost så åt jag mina Kellogs special K som vanligt men kännde mig inte tillräckligt mätt, detta händer lite då och då så jag brukar ta en Risifrutti också. När jag tar min Risifrutti så ser jag att dom har ändrat utseendet på förpackning, men det står att det är orginal, och tänkte inte så mycket mera på det. Jag öppnar sedan min Risifrutti och ser att den är mycket vitare än vad dom brukar vara. Jag tog mig sedan en tugga, och vad märker jag?! Den smakar inte som den brukar! Svårt att förklara skillnaden men det är absolut inte som det brukar vara.
Är det någon annan som har märkt detta och vet vad som har hänt med detta episka mål?
Jag uppfattar att den har blivit mycket gulare men instämmer med att de förändrats till det negativa.
Lös jävla vaniljkräm med ett tiotal riskorn. Innan var den mer fast och bestod mer av ris än gegga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in