2010-02-16, 16:20
Medlem
Davids avatar
Hej på er!

Betalar ni någon typ av årsavgift för ert bankkort och internetbank? Min bank föreslog att jag skulle göra det när jag tecknade tjänsterna, men jag föreslog att jag skulle låta bli och banken gick då med på detta. Är detta ett vanligt förfarande, dvs att bankerna stryker avgiften? Eller hade jag bara tur? Någon annan som har provat?
Citera
2010-02-16, 16:29
Medlem
Walkman1337s avatar
Jag betalar årsavgift på mina kort. Känns ju dock konstigt att dom helt och hållet stryker avgiften för dig. Kostar det så kostar det och det kanske dom tar igen på ett annat sätt...?
Citera
2010-02-16, 17:21
Medlem
Mulas avatar
Ingen årsavgift på handelsbanken för internetbanken och VISA-kortet brukar de bjuda på. Swedbank tar dock betalt för internetbanken och Skandiabanken för bankkortet...
Citera
2010-02-16, 17:39
Medlem
Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walkman1337
Kostar det så kostar det och det kanske dom tar igen på ett annat sätt...?

Ja, så är det förstås alltid, de konsumenter som inte prutar betalar ju även förlusten på dem som prutar. Samma sak gäller om du köper en ny TV för priset som står på lappen; naturligtvis hade priset varit lägre om ingen alls hade prutat. Min fråga var mest om detta var vanliga avgifter att pruta bort, just eftersom banken inte tjafsade särskilt mycket när jag berättade att jag inte villa betala för bankkort och internetbank.
Citera
2010-02-16, 20:50
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David
Ja, så är det förstås alltid, de konsumenter som inte prutar betalar ju även förlusten på dem som prutar. Samma sak gäller om du köper en ny TV för priset som står på lappen; naturligtvis hade priset varit lägre om ingen alls hade prutat. Min fråga var mest om detta var vanliga avgifter att pruta bort, just eftersom banken inte tjafsade särskilt mycket när jag berättade att jag inte villa betala för bankkort och internetbank.

Har du andra saker som är inkomstgivande för banken, tex ett bolån eller pensionssparande i fonder, brukar de vara ganska medgörliga vad gäller de där avgifterna.
Citera
2010-02-16, 21:42
Medlem
Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
Har du andra saker som är inkomstgivande för banken, tex ett bolån eller pensionssparande i fonder, brukar de vara ganska medgörliga vad gäller de där avgifterna.

Jag misstänkte nästan det. Något lån eller fondsparande har jag inte, bara vanligt sparkonto där jag har mitt kapital placerat. Men även sådana pengar är ju värdefulla för banken, annars kanske jag hade placerat det hos någon av deras konkurrenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in