2010-02-16, 14:09
Medlem
Tjena jag undrar om det är möjligt att byta färg på en "map sidebar?". Som man får om man drar en mapp åt sidan på skrivbordet så det ser ut såhär.

http://img130.imageshack.us/img130/4361/sidebarz.jpg

Det ljus gråa som ni ser där, skulle det vara möjligt att byta färgen till svart på något sätt?
Citera
2010-02-16, 14:13
Medlem
Snickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxxx
Tjena jag undrar om det är möjligt att byta färg på en "map sidebar?". Som man får om man drar en mapp åt sidan på skrivbordet så det ser ut såhär.

http://img130.imageshack.us/img130/4361/sidebarz.jpg

Det ljus gråa som ni ser där, skulle det vara möjligt att byta färgen till svart på något sätt?
Det där ser ut som det klassiska windows temat, eller har jag fel? I sådana fall är det bara att gå in under skrivbordets egenskaper och navigera dig till utseende, tema eller vad det nu kan vara och sedan ändra färginställningarna där för just den delen. Har inte Windows så minns inte riktigt hur det fungerade.
Citera
2010-02-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snicko
Det där ser ut som det klassiska windows temat, eller har jag fel? I sådana fall är det bara att gå in under skrivbordets egenskaper och navigera dig till utseende, tema eller vad det nu kan vara och sedan ändra färginställningarna där för just den delen. Har inte Windows så minns inte riktigt hur det fungerade.
Testade att leka lite med inställningarna men det fungerade inte.
Jag har det vanliga xp temat det där blåa ni vet.
Citera
2010-02-18, 16:11
Medlem
Snickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxxx
Testade att leka lite med inställningarna men det fungerade inte.
Jag har det vanliga xp temat det där blåa ni vet.
Aha, då måste du nog ladda hem något program som körs för att ändra just det vilket kanske känns lite onödigt eller något tema som har designat den sidobaren som blir när du lägger den på sidan.
Citera
2010-02-19, 02:24
Medlem
ok tack får väl bli till att hitta på något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här