Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Ni röker ju utan varken tanke eller måtta. Samtliga rökmixar, så här långt, har alltid haft mycket tydliga och rätt plötsliga toleranshöjningar. Vill ni sitta och puffa hela dagarna långa så får ni nog leta upp en kran som säljer the real stuff.
Jag rökte NH dagligen i över 2 månader, självklart ökade toleransen men det jag blev ju fortfarande stukad på en lite mängd. Däremot så ökar toleransen mer desto mer du tar (självklart), dvs om du överdriver doseringarna så kommer detta främst sluta i att du skaffar dig en överdriven tolerans.
Visst blir man även mer stukad men skillnaden mellan 0.2 och 1.0 av en potent mix är inte så stor. Det jag märker på höga doseringar är mest att jag blir riktigt trött. Slutar ofta med att jag inte förmår sitta kvar i datorstolen och istället lägger mig i soffa framför TVn eller i sängen och "slappar". Självklart slutar det i 9 fall av 10 med att jag somnar. Men det är ju skönt det med.
Att toleransen skenar ska man nog i regel ta som ett tecken på överdrivna doseringar. Att det sker på mixar som innehåller rena cannabinoider som en liten "bonus" ser jag inte som det minsta konstigt. Det tog mig mer än 1 månad innan toleransen som jag byggt på JWH-250 sjönk till en ok nivå. Det är helt enkelt mycket lättare att ta större doser cannbinoider när det är pulver. Ett par mg extra lägger man ju inte mycket tankar på men det bidrar ju kraftigt till toleranshöjningen.
Så märker ni att toleransen skenar har det nog att göra med doseringarna och hur ofta ni röker. Tycker personligen att rusen alltid blir trevligare om de inte blir vardag, sedan är det ett lätt tips att ge, svårare att följa när man har bra grejer hemma och långledigt.