2010-03-26, 19:13
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafannura
Sen vill jag även poängtera att SJÄLVKLART kan säkert varenda jävel ta ett kryddmått av detta och bli lite bäng... men det man vill åt med jämna mellanrum i sitt bruk är ju att bli duktigt nice stukad (iaf jag). Och DÅ är denna mixen helt enkelt inte pålitlig, SPECIELT inte för personer som inte känner sig helt 100 i tillvaron.

Ja men vad var då konstigt med mitt inlägg? Jag rekommenderar han att ta en liten dos för att känna på ruset, jag skrev inte att han skulle bli 'duktigt nice stukad' men inte kommer snea.
Citera
2010-03-26, 19:17
Medlem
bajlatos avatar
En trevlig rökmix, klart bättre än dom jag testat innan (Spice Gold/Diamond). Dock upplevde jag en irriterande bieffekt som jag tidigare endast fått på hallucinogena droger (främst på dxm), det var som ett lysande rutmönster i synfältet och det stannade kvar under hela ruset.
Citera
2010-03-26, 19:23
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafannura
Sen vill jag även poängtera att SJÄLVKLART kan säkert varenda jävel ta ett kryddmått av detta och bli lite bäng... men det man vill åt med jämna mellanrum i sitt bruk är ju att bli duktigt nice stukad (iaf jag). Och DÅ är denna mixen helt enkelt inte pålitlig, SPECIELT inte för personer som inte känner sig helt 100 i tillvaron.

Jag är varken ung eller oerfaren rörande rökmixar/cannabidoider, men jag kan inte slänga i mig ett kryddmått utan vidare (rent i pipa). Är man extremt känslig som mig så bör man börja med mindre än så t.o.m. Det är så väldigt individuellt hur mycket man kan hantera och jag tror det beror på neurologiska faktorer i hjärnan. Troligen något man själv inte kan rå för eller styra över och min tolerans har inte blivit nämnvärt högre med tiden.
Citera
2010-03-26, 21:46
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY
Det är ju flashback så vad skulle jag förvänta mig. Men iaf, saken är väl exakt att jag respekterar droger och bilkörning. Därför vill jag absolut inte ta några risker och försöker därmed få lite tips.
Du kan knappast lita på vad andra säger i det fallet, och eftersom de här mixarna sitter i rätt länge - och ingen vet säkert hur länge - så rekommenderar jag dig att vara lika försiktig som med alkoholen. Vad brukar man säga? Helst tio timmar bör man vänta mellan bärs och bilkörning.
Citera
2010-03-27, 15:42
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Är det någon som vet om man lätt kan bli tolerant mot JG på kort tid (ca 10ggr)?

Jag och en vän rökte nämligen igår, vi tog minst i lika mycket som de gånger jag tidigare rökt JG men jag kände ingenting alls jämfört med de gånger innan. Men min vän, som tidigare inte testat JG kände av ett skapligt rus.
Citera
2010-03-27, 16:07
Medlem
loltrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Är det någon som vet om man lätt kan bli tolerant mot JG på kort tid (ca 10ggr)?

Jag och en vän rökte nämligen igår, vi tog minst i lika mycket som de gånger jag tidigare rökt JG men jag kände ingenting alls jämfört med de gånger innan. Men min vän, som tidigare inte testat JG kände av ett skapligt rus.

Jag har rökt JG ca 10-15 ggr på mindre än en vecka nu, och än så länge så känner jag mig lika bäng varje gång
Citera
2010-03-27, 16:20
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loltrain
Jag har rökt JG ca 10-15 ggr på mindre än en vecka nu, och än så länge så känner jag mig lika bäng varje gång

hmm... okej. För jag känner knappt av någonting längre.
Citera
2010-03-27, 16:38
Medlem
loltrains avatar
Citat:

Hmm...öka doseringen kanske? Hur mycket kör du per joppe/bong/pipa?
Citera
2010-03-27, 17:13
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:

Glöm inte att skaka påsen, om det kan vara problemet (allt lägger sig i botten tillslut).
Citera
2010-03-27, 17:13
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loltrain
Hmm...öka doseringen kanske? Hur mycket kör du per joppe/bong/pipa?

Jag vet inte riktigt hur mycket jag brukar ha i .. har bara haft i lite mer nu än vanligt. Får ta och testa ännu mera.

Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Glöm inte att skaka påsen, om det kan vara problemet (allt lägger sig i botten tillslut).

Vi skakade en hel del. Detta känns skumt
Citera
2010-03-27, 18:48
Medlem
Pinkskins avatar
Ni röker ju utan varken tanke eller måtta. Samtliga rökmixar, så här långt, har alltid haft mycket tydliga och rätt plötsliga toleranshöjningar. Vill ni sitta och puffa hela dagarna långa så får ni nog leta upp en kran som säljer the real stuff.
Citera
2010-03-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Ni röker ju utan varken tanke eller måtta. Samtliga rökmixar, så här långt, har alltid haft mycket tydliga och rätt plötsliga toleranshöjningar. Vill ni sitta och puffa hela dagarna långa så får ni nog leta upp en kran som säljer the real stuff.

Jag rökte NH dagligen i över 2 månader, självklart ökade toleransen men det jag blev ju fortfarande stukad på en lite mängd. Däremot så ökar toleransen mer desto mer du tar (självklart), dvs om du överdriver doseringarna så kommer detta främst sluta i att du skaffar dig en överdriven tolerans.

Visst blir man även mer stukad men skillnaden mellan 0.2 och 1.0 av en potent mix är inte så stor. Det jag märker på höga doseringar är mest att jag blir riktigt trött. Slutar ofta med att jag inte förmår sitta kvar i datorstolen och istället lägger mig i soffa framför TVn eller i sängen och "slappar". Självklart slutar det i 9 fall av 10 med att jag somnar. Men det är ju skönt det med.

Att toleransen skenar ska man nog i regel ta som ett tecken på överdrivna doseringar. Att det sker på mixar som innehåller rena cannabinoider som en liten "bonus" ser jag inte som det minsta konstigt. Det tog mig mer än 1 månad innan toleransen som jag byggt på JWH-250 sjönk till en ok nivå. Det är helt enkelt mycket lättare att ta större doser cannbinoider när det är pulver. Ett par mg extra lägger man ju inte mycket tankar på men det bidrar ju kraftigt till toleranshöjningen.

Så märker ni att toleransen skenar har det nog att göra med doseringarna och hur ofta ni röker. Tycker personligen att rusen alltid blir trevligare om de inte blir vardag, sedan är det ett lätt tips att ge, svårare att följa när man har bra grejer hemma och långledigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in