Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-15, 23:44
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Det förklarar varför ni har den inte varför vi inte har det

För att det är just raderade inlägg vi pratar om och att ni inte har behov av att se dem?
Vid alla 1.x pollar måste vi ju kunna läsa det ursprungliga inlägget och därför mjukraderas det så vi har tillgång till dem men de "raderas" för vanliga medlemmar då de inte ska ligga ute publikt.

Så mycket annan rolig statistik har vi faktiskt inte
2010-02-15, 23:48
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Jag har faktiskt inte koll på den saken, trots att jag är modd. Alltid trott att låsta också påverkar postcounten men det kanske inte är så?
Låsta trådar påverkar inte postcounten, men om man papperskorgar en tråd eller flyttar den till ett forum där posterna inte räknas påverkar det givetvis postcounten.

Edit: Jag kollade på TS profil och om han har rätt har man papperskorgat en, eller flera, trådar och därmed tagit bort 600 inlägg.
Senast redigerad av Carl Hamilton 2010-02-15 kl. 23:50.
2010-02-15, 23:52
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
För att det är just raderade inlägg vi pratar om och att ni inte har behov av att se dem?
Vid alla 1.x pollar måste vi ju kunna läsa det ursprungliga inlägget och därför mjukraderas det så vi har tillgång till dem men de "raderas" för vanliga medlemmar då de inte ska ligga ute publikt.

Så mycket annan rolig statistik har vi faktiskt inte

Att inte kunna se raderade inlägg är en sak men se hur många inlägg man fått raderade är ju bara rolig statstik liksom hur många inlägg man rapporterat eller hur många inlägg man gjort i laidback och allt annat ni nu har tillgång till Statistik är alltid roligt
2010-02-15, 23:52
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Räknas inlägg som flyttats till Laidback som raderade också?
Njae, men ni ser dem inte i statistiken.
2010-02-15, 23:53
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Edit: Jag kollade på TS profil och om han har rätt har man papperskorgat en, eller flera, trådar och därmed tagit bort 600 inlägg.

Den postcount vi kan se räknar med inlägg i papperskorgen.
2010-02-15, 23:54
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Att inte kunna se raderade inlägg är en sak men se hur många inlägg man fått raderade är ju bara rolig statstik liksom hur många inlägg man rapporterat eller hur många inlägg man gjort i laidback och allt annat ni nu har tillgång till Statistik är alltid roligt
Håller med. Går det att få reda på via pm eller något?

Är tvärsäker på att jag har tonvis med raderade OT-inlägg.
2010-02-15, 23:54
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Den postcount vi kan se räknar med inlägg i papperskorgen.
Mittåt, skulle givetvis ha stått raderade inlägg.
2010-02-16, 00:50
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Håller med. Går det att få reda på via pm eller något?

Är tvärsäker på att jag har tonvis med raderade OT-inlägg.
Man kan PM:a vilken moderator som helst för de nuffrorna. Vill man i framtiden slippa det omsteget kan man bidra sin relevans i Vafan måste vi fråga mods om vår totala postcount för? (AUA 'Postcount: Kunna se sin egen totala' i Sammanställning av alla föreslagna funktioner - nu till Flashback.org).
2010-02-16, 01:02
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Man kan PM:a vilken moderator som helst för de nuffrorna. Vill man i framtiden slippa det omsteget kan man bidra sin relevans i Vafan måste vi fråga mods om vår totala postcount för? (AUA 'Postcount: Kunna se sin egen totala' i Sammanställning av alla föreslagna funktioner - nu till Flashback.org).

Har aldrig förstått syftet med att man inte kan se hur många inlägg man rapporterat och hur många inlägg man gjort totalt däremot kan man få reda på detta om man PM valfri mod. Informationen är alltså inte hemlig i sig men det krävs en massa extra onödiga processor för att få reda på den
2010-02-16, 01:22
Medlem
Zwerchstands avatar
Antagligen för att bespara helheten den belastning alla ospecifika rekvester skulle innebära om statistiken redovisades på profilsidan (vilket vore intuitivaste plats utan krav på ytterligare bygge). En möjlig variant som ger användaren möjlighet att nå sådan statistik genom "egen dammlucka" antyds i Funktionsförslag: Användaregen länkpalett.
2010-02-16, 10:43
Medlem
Pushtigbans avatar
Antagligen en I&I tråd som spåra ut och blev slängd...
2010-02-16, 12:49
Medlem
Lundin89s avatar
Ledsen för OT, men då diskussionen är igång passar jag på att fråga här istället för att skapa en ny tråd.

Ni kan ju tydligen dela med er av antalet raderade inlägg, kan man även genom att PM:a mod få veta om man har några tillsägelser liggande?

Eller kanske det är lite on topic på samma gång det det ofta har att göra med raderade inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in