2010-02-15, 11:12
Medlem
Satt och funderade lite på jobb och kom fram till att jobba som förare av google streetwiew-bilen skulle vara ett soft jobb, nu är det bara ett tillfälligt jobb då dom inte fotar samma stad året om, men ändån

Vad tror ni om det jobbet? skitjobb rent ekonomiskt sätt? eller rent av bara snabba cash?
Citera
2010-02-15, 12:41
Medlem
Jthunderas avatar
Skitjobb dyker ju spontant upp i tankarna. Tänk dig att köra runt på varenda gata i en stad. Det kan bli rätt långtråkigt i längden. Men gillar man att köra bil så kanske... Jag tror dessutom inte det är speciellt bra betalt.

Förutom att man kan ringa alla sina polare och göra rätt coola bilder på google är det nog rätt dött.
Citera
2010-02-15, 19:45
Medlem
morkfromorks avatar
tror tvärtom att det är ett riktigt glidarkneg som aldrig passerat arbetsförnedringen utan de har andra kanaler att hitta pålitliga arbetare.
Citera
2010-02-16, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
tror tvärtom att det är ett riktigt glidarkneg som aldrig passerat arbetsförnedringen utan de har andra kanaler att hitta pålitliga arbetare.

En skön känsla när folk i omgivningen pratar om googles nya street wiew och man kan säga; "det var jag som tog alla bilder" Sen kan man ju också tippsa några kompisar om vilken väg man kommer ta så kan dom flasha med röven eller något
Citera
2010-08-18, 14:31
Medlem
SimonW50s avatar
Bump

Bilen åkte förbi mig nyss! Snubben som körde var runt 30-35. Han stannade och snackade med oss också
Enligt honom så ska dom ta var ända väg i Sverige nu och dom är två bilar. Han sa också att han älskade sitt jobb. Det var tydligen rätt lugnt och skönt.

Han körde i Huddinge, Glömsta nu när jag träffade på honom. Innan hade han tydligen vart i Tullinge, och där hade han kör 17 MIL!!
Citera
2010-08-18, 17:06
Medlem
kristoes avatar
Såg ett ganska kul animerat klipp om den där google-bilen för ett tag sen ska kika om jag hittar det..

Där ja.. http://www.collegehumor.com/video:1922981 found it!
Senast redigerad av kristoe 2010-08-18 kl. 17:10.
Citera
2010-08-18, 17:52
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Satt och funderade lite på jobb och kom fram till att jobba som förare av google streetwiew-bilen skulle vara ett soft jobb, nu är det bara ett tillfälligt jobb då dom inte fotar samma stad året om, men ändån

Vad tror ni om det jobbet? skitjobb rent ekonomiskt sätt? eller rent av bara snabba cash?
Soft? Nej fy, ett mer själsdödande jobb har jag svårt att inbilla mig. Veta att man måste köra varenda liten gata, finns ingenting att förbättra, inget du kan effektivisera, ingen klocka du kan slå. Bara köra köra köra äta köra köra pissa köra köra köra sova köra köra köra.

Jag tror att det kanske kan vara roligare än att sortera post i Tomtebodaterminalen nattetid, men då är det på könshåret.
Citera
2010-08-18, 19:05
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Soft? Nej fy, ett mer själsdödande jobb har jag svårt att inbilla mig. Veta att man måste köra varenda liten gata, finns ingenting att förbättra, inget du kan effektivisera, ingen klocka du kan slå. Bara köra köra köra äta köra köra pissa köra köra köra sova köra köra köra.

Jag tror att det kanske kan vara roligare än att sortera post i Tomtebodaterminalen nattetid, men då är det på könshåret.
Men du måste ju ändå tillstå att det är en rejäl brudmagnet på krogen?

- Jaha, vad jobbar du med då?
- Äh, jag kör Google-bilen
- Wow!
- Jag har åkt 25000 mil. Jag har sett hela Sverige
- Förra vecka plåtade vi ett par som hade sex vid vägkanten
- Åhhh!

Själv jobbar jag som mätningstekniker/utsättare inom byggbranschen och jag kan upplysa om, att utifall någon skulle välja den banan enkom för att ragga brudar på krogen så fungerar det inte. Kvinnor är helt enkelt fullständigt ointresserade av långa redogörelser för hur man med modern teknik kan utföra mätning med GPS på centimeternivå eller hur en totalstation mäter vertikalvinkel, horisontalvinkel och lutande längd mot ett optiskt reflekterande prisma och hur man med denna information som grund kan ta fram prismats tredimensionella position i ett kartesiskt koordinatsystem som beräknas enligt följande samband:

Xprisma = Xstation + HL * cos(HV) = Xstation + LL * sin(VV) * cos(HV)

Yprisma = Ystation + HL * sin(HV) = Ystation + LL * sin(VV) * sin(HV)

Zprisma = Zstation + Ih − Sh + VL = Zstation + Ih − Sh + LL * cos(VV)

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in