Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Soft? Nej fy, ett mer själsdödande jobb har jag svårt att inbilla mig. Veta att man måste köra varenda liten gata, finns ingenting att förbättra, inget du kan effektivisera, ingen klocka du kan slå. Bara köra köra köra äta köra köra pissa köra köra köra sova köra köra köra.
Jag tror att det kanske kan vara roligare än att sortera post i Tomtebodaterminalen nattetid, men då är det på könshåret.
Men du måste ju ändå tillstå att det är en rejäl brudmagnet på krogen?
- Jaha, vad jobbar du med då?
- Äh, jag kör Google-bilen
- Wow!
- Jag har åkt 25000 mil. Jag har sett hela Sverige
- Förra vecka plåtade vi ett par som hade sex vid vägkanten
- Åhhh!
Själv jobbar jag som mätningstekniker/utsättare inom byggbranschen och jag kan upplysa om, att utifall någon skulle välja den banan enkom för att ragga brudar på krogen så fungerar det inte. Kvinnor är helt enkelt fullständigt ointresserade av långa redogörelser för hur man med modern teknik kan utföra mätning med GPS på centimeternivå eller hur en totalstation mäter vertikalvinkel, horisontalvinkel och lutande längd mot ett optiskt reflekterande prisma och hur man med denna information som grund kan ta fram prismats tredimensionella position i ett kartesiskt koordinatsystem som beräknas enligt följande samband:
Xprisma = Xstation + HL * cos(HV) = Xstation + LL * sin(VV) * cos(HV)
Yprisma = Ystation + HL * sin(HV) = Ystation + LL * sin(VV) * sin(HV)
Zprisma = Zstation + Ih − Sh + VL = Zstation + Ih − Sh + LL * cos(VV)