Citat:
Ursprungligen postat av mombokolos
Det var ju bara ett exempel för helvewte. Snälla berätta hur du tolkar den! Jag vet att det inte är en perfekt matematisk modell som stämmer till 100% och att killens spelstil spelar stor roll och att om han kör mer än 9manna så stämmer den antagligen inte alls. Jag vet inte hur mycket koll du har men dryg attityd har du iaf.
Svårt att ta er riggtroll på allvar, vill du ha en seriös diskussion så ber jag om ursäkt. Din graf är inte ett exempel på något. Efter ett fåtal händer ligger i princip alla under eller över EV. Det finns alltså inget ovanligt med den grafen, alla har likadana.
Tar du grafen från mina senaste 1000 händer så ligger jag över EV, mina senaste 4000 så ligger jag under EV.
Om du är en vinnande spelare så tar du rätt beslut oftare än du tar felaktiga. Det innebär att du oftare får in pengarna i en situation där du har större chans att vinna än fi. Du kommer troligtvis i längden hamna under EV.
Förtydligande:
Eftersom du är en vinnande spelare så får du in pengarna på turn med 60% chans att kamma hem potten. Vinner du, så hamnar du på ditt förväntade EV. Förlorar du hamnar du under. Detta innebär att spelar du alla händer perfekt och får in pengarna när du har större chans att vinna så kommer du antingen hamna exakt på EV eller under.