2010-02-15, 15:02
Medlem
skummt, gick på ts råd o tryckte in med J3o 27o samt 84s,
vann inte än spänn...

har du nån rigg starthandstabell man kan använda när man vet att man sitter emot tex jj+
Citera
2010-02-15, 15:14
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wingedz
skummt, gick på ts råd o tryckte in med J3o 27o samt 84s,
vann inte än spänn...

har du nån rigg starthandstabell man kan använda när man vet att man sitter emot tex jj+

Hur går det för dig för övrigt?
Att spela som en getröv gör dig inte till en vinnare....Fast om du börjar trycka kontinuerligt med dessa händerna så ska du se att du så småningom börkar dra ut skilled players i betydligt större utsträckning än normalt.........Du förlorar sparpengarna långsammare s.a.s......Dem vill ju inte att fisken ska tröttna och sluta spela helt p.g.a sitt odugliga spel....

Allting är väldigt fint uträknat...
Citera
2010-02-15, 15:30
Medlem
Nu påstår den här rikstomten att sajterna naturligtvis inte riggar korten, man riggar potterna! Annars hade ju folk upptäckt det i handhistoriken. Ja jävlar... så nu sitter det någon liten hustomte och klickar på all in knappen också.

Jag får backa från mitt förra råd: Håll dig för fan till pokern, jag vill fasen aldrig se dig handskas med vårat käk. Arbetslivet är inte din grej, börja samla snöflingor och spela poker, då har du både en hobby och ett jobb.
Senast redigerad av svea123 2010-02-15 kl. 15:32.
Citera
2010-02-15, 15:37
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svea123
Nu påstår den här rikstomten att sajterna naturligtvis inte riggar korten, man riggar potterna! Annars hade ju folk upptäckt det i handhistoriken. Ja jävlar... så nu sitter det någon liten hustomte och klickar på all in knappen också.

Jag får backa från mitt förra råd: Håll dig för fan till pokern, jag vill fasen aldrig se dig handskas med vårat käk. Arbetslivet är inte din grej, börja samla snöflingor och spela poker, då har du både en hobby och ett jobb.

Är du kvar inne?

Självklart riggas korten i paritet med potterna........Hur jävla uppenbart skulle det bli annars?
Dom kan sin sak de där skojarna...

(Säg åt assistenten att du vill gå ut ett tag nu, syresätta hjärnan lite)
Citera
2010-02-15, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Är du kvar inne?

Självklart riggas korten i paritet med potterna........Hur jävla uppenbart skulle det bli annars?
Dom kan sin sak de där skojarna...

(Säg åt assistenten att du vill gå ut ett tag nu, syresätta hjärnan lite)

Vart spelar du?
Maila spelbolaget du spelar på och kräv att få en kopia på testet av slumptalsgeneratorn, om den inte är testad då kan man börja ifrågasätta säkerheten.
Citera
2010-02-15, 16:01
Medlem
superKings avatar
Så trött på alla som börjar grina över riggen så fort dom blir utdragna. Väx upp.
Citera
2010-02-15, 16:26
Medlem
Kaustis avatar
Hela den här diskussionen är värdelös utan bevis. TS har dock inga bevis eftersom sidorna "riggas korten i paritet med potterna". Exakt vad han menar med det där är lite svårt att förstå, men OM sidorna är riggade innebär det att statistik skulle kunna bevisa det

TS har ingenting vettigt att komma med, så jag räknar in honom i troll-högen bland dom andra tomtarna som inte förstår bättre
Citera
2010-02-15, 17:49
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Statistik på handhistorik säger inte så mycket......Det är hur pengarna blir fördelade utslaget i längden som spelar roll....Om du ständigt blir av med din djupa stack (p.g.a fula riggar )som du på rena skills grindat ihop .....Spelar det ingen roll hur många skitpotter du vunnit dessförinnan...

Självklart riggas det så att statistiken ska hålla för en granskning...

Vaddå statistik på handhistorik säger inte så mycket? du påstod ju precis att du endast träffar 10% av dina fd träffar medan fi träffar 80%, detta kan ju enkelt bevisas genom din handhistorik.

Om du "konstant" blir av med en djup stack pga rigg så kan ju det bevisas av samma handhistorik också.

Allt jag ber dig är att du presenterar den statistik du påstår dig ha, varför tvekar du?
Citera
2010-02-15, 19:02
Medlem
VampireLestats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superKing
Så trött på alla som börjar grina över riggen så fort dom blir utdragna. Väx upp.

Är väl någon slags försvarsmekanism som går igång för dom lite mindre tänkande spelarna så att dom kan fortsätta säga till sig själva att dom visst är jävligt vassa på poker, vore det inte för riggen så skulle dom vara miljonärer hela bunten liksom..
Citera
2010-02-15, 19:08
Medlem
Det finns inga incitament för pokersiter att ha något som kallas för rigg.
i) Inga ekonomiska.
ii) Inga sociala.

Däremot finns det incitament för dig att tro på att det finns en rigg.
i) Din tillvaro blir på något sätt viktig, eftersom du tror att folk(pokersiten) bryr sig om dig på annat sätt än som rakemaskin.
ii) Du kan släta över faktumet att du suger på poker.
Citera
2010-02-15, 19:14
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorH
Det finns inga incitament för pokersiter att ha något som kallas för rigg.
i) Inga ekonomiska.
ii) Inga sociala.

Däremot finns det incitament för dig att tro på att det finns en rigg.
i) Din tillvaro blir på något sätt viktig, eftersom du tror att folk(pokersiten) bryr sig om dig på annat sätt än som rakemaskin.
ii) Du kan släta över faktumet att du suger på poker.

i) Klart att pokersiten tjänar mer ifall de riggar så att det blir större potter. Så länge inget upptäcks.
ii) Vad vet du? Grabbarna på PS support kanske sitter och garvar skallen av sig över alla riggade utdragningar

Håller helt och hållet med de andra två punkterna.
Citera
2010-02-15, 19:15
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ni som inte tror på riggade pokersajter...Hur kommer det sig och varför?

Jag tror inte att någon av de siter jag spelat på varit riggade. Anledningen är att med all den data vi har om händerna som spelas har ingen lyckats påvisa det. Siter behöver inte rigga för att tjäna pengar. Tvärtom skulle en rigg förstöra deras chanser att tjäna pengar.

Rigtards är oftast dåliga pokerspelare med väldigt dålig kunskap om sannolikhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in