2010-02-18, 14:45
Medlem
Som någon sa längre upp. Sannolikheten har inget minne.
Det spelar ingen roll hur många händer du förlorat eller vunnit i rad eftersom slumpen, som det handlar om, inte tar någon som helst hänsyn till det.

Jag har ingen aning om pokersiter är riggade, det kan mycket väl vara så.
Men att använda argumentetet att det är osannolikt att förlora på rivern hela tiden håller inte. Du har alltid en viss procentuell chans att vinna eller förlora din hand. Hur många gånger du förlorat en hand du är 80% favorit i, spelar ingen roll eftersom slumpen inte tar någon hänsyn till det. Även om du förlorat den handen 20 gånger i rad är det fortfarande 80% som gäller, dina odds ökar eller sjunker inte i takt med hur många gånger du vinner eller förlorar i rad.
Citera
2010-02-18, 14:46
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naning
Jag har två frågor till dig...

1 - Vad händer ifall 9 stycken personer reggar sina konton samtidigt och sätter sig vid samma bord och spelar 9max?

2 - Dina kunskaper inom programmering är inget att skryta med va?

Bra fråga..Ifall nu det osannolika händer att 9st nyreggade skulle hamna vid samma bord.....Så kanske de skjuter lite på välkomstriggen till de hamnar lite mera kompetenta spelare vid bordet....Som kan betala premien s.a.s...

På din andra fråga ställer jag en motfråga.Tror du att skickliga programerare skulle ha problem att skapa program som skulle kunna sköta riggar och setups?
Citera
2010-02-18, 14:47
Medlem
addims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Som någon sa längre upp. Sannolikheten har inget minne.
Det spelar ingen roll hur många händer du förlorat eller vunnit i rad eftersom slumpen, som det handlar om, inte tar någon som helst hänsyn till det.

Jag har ingen aning om pokersiter är riggade, det kan mycket väl vara så.
Men att använda argumentetet att det är osannolikt att förlora på rivern hela tiden håller inte. Du har alltid en viss procentuell chans att vinna eller förlora din hand. Hur många gånger du förlorat en hand du är 80% favorit i, spelar ingen roll eftersom slumpen inte tar någon hänsyn till det. Även om du förlorat den handen 20 gånger i rad är det fortfarande 80% som gäller, dina odds ökar eller sjunker inte i takt med hur många gånger du vinner eller förlorar i rad.

Precis. Man kan mycket väl torska en 80-20 chans 100 gånger i rad, det är helt möjligt. Men osannolikt.
Citera
2010-02-18, 14:48
Medlem
_Dante_s avatar
Att påstå att variansen jämnar ut sig i längden är högkvalitativt trams!

Vi lever alldeles för kort tid för att det ska kunna ske!
Citera
2010-02-18, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av addim
Precis. Man kan mycket väl torska en 80-20 chans 100 gånger i rad, det är helt möjligt. Men osannolikt.

Det är fortfarande varians OCH det KOMMER jämna ut sig förr eller senare imorgon eller om 500 år eller 10000000000000000000000000 år, men det kommer ALLTID jämna ut sig det är DET som är varians!!

Där sätter jag punkt.
Citera
2010-02-18, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Att påstå att variansen jämnar ut sig i längden är högkvalitativt trams!

Vi lever alldeles för kort tid för att det ska kunna ske!

Ja vadfan spelar det för roll? Det är fortfarande varians, det är DET som är varians, klarar du inte av att hantera det kan du lika gärna skita i att försöka bli bättre på poker, fortsätt spela och bli speltorks din idiot, sluta klaga på det du inte kan påverka!
Citera
2010-02-18, 14:53
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktuskruka
Det är fortfarande varians OCH det KOMMER jämna ut sig förr eller senare imorgon eller om 500 år eller 10000000000000000000000000 år, men det kommer ALLTID jämna ut sig det är DET som är varians!!

Där sätter jag punkt.

Men nej
Citera
2010-02-18, 15:00
Bannlyst
Citat:
Men nej

Men JOOO för helvete, vad har du så svårt att fatta?
Citera
2010-02-18, 15:03
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Men JOOO för helvete, vad har du så svårt att fatta?

Jag har inte svårt att fatta någonting då jag har matematiskt bevis för att det jag säger stämmer.
Citera
2010-02-18, 15:04
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:

Där sätter jag punkt.

Eftersom variansen aldrig kommer att jämna ut sig så går det heller aldrig att bevisa genom statistik att sajterna är riggade......Det går alltid att hänvisa till varians oavsett hur riggat det är...

Har man god intuition så känner man när sidan är riggad.
Citera
2010-02-18, 15:05
Bannlyst
Citat:
Jag har inte svårt att fatta någonting då jag har matematiskt bevis för att det jag säger stämmer.

Men är du knäpp, du snackar om att sannolikheten har inget minne bla bla bla, MEN VAFAN SPELAR DET FÖR ROLL?!?!? när 80% är 80% och KOMMER ALLTID ATT HA 80% chans att vinna så även om det går 200 år så kommer du ha vunnit dom där 80% varken mer eller mindre förhoppningsvis, och är fallet INTE så, ja då får du helt enkelt kanske vänta 200 år till så kanske det har jämnat ut sig!
Citera
2010-02-18, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Eftersom variansen aldrig kommer att jämna ut sig så går det heller aldrig att bevisa genom statistik att sajterna är riggade......Det går alltid att hänvisa till varians oavsett hur riggat det är...

Har man god intuition så känner man när sidan är riggad.

Men herregud kan du bara lägga ner ditt efterblivna mongoback, du låter ju fan mer efterbliven än en sengångare, lägg av med ditt riggsnack ALLT handlar om varians, vilket du verkar ha svårt att få in i din förkrympta skalle! SÅ HÅLL IGEN BARA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in