2010-02-15, 10:35
Medlem
Har skrivit i "funderar på att köpa-tråden" men inte fått något svar, så jag gamblar och startar en ny tråd.

Jag måste ha en ny dator snabbt då min PC kraschat. Har länge funderat på att skaffa en MBP. Grejen är den att jag inte kan slänga upp hela beloppet nu och funderar därför på att köpa en på apples avbetalningsalternativ. Mina frågor gällande detta:

1. Kan jag betala av den när jag vill eller måste jag betala en fast bestämd summa i ett antal månader. Jag kan förmodligen betala av allt redan i maj.

2. Hur fungerar det med försäkring om den skulle gå sönder innan den är avbetald. Har en grym hemförsäkring med drulle, men hur funkar det då jag jag inte "äger" datorn innan den är fullt avbetalad?

3. Hur väljer man avbetalning? På applestore så kommer jag bara fram till betala-sidan. Vart ska man... klicka?

4. Det ryktas om en uppdatering av MBP. Är det troligt att det är något "stort" eller är det bara smågrejer som inte kommer påverka mig som mest slösurfar?

Är extremt bakfull så meningsuppbyggnaderna kan nog vara lite fucked up, ni får ha överseende med detta.
Citera
2010-02-15, 10:36
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spine
Har skrivit i "funderar på att köpa-tråden" men inte fått något svar, så jag gamblar och startar en ny tråd.

Jag måste ha en ny dator snabbt då min PC kraschat. Har länge funderat på att skaffa en MBP. Grejen är den att jag inte kan slänga upp hela beloppet nu och funderar därför på att köpa en på apples avbetalningsalternativ. Mina frågor gällande detta:

1. Kan jag betala av den när jag vill eller måste jag betala en fast bestämd summa i ett antal månader. Jag kan förmodligen betala av allt redan i maj.

2. Hur fungerar det med försäkring om den skulle gå sönder innan den är avbetald. Har en grym hemförsäkring med drulle, men hur funkar det då jag jag inte "äger" datorn innan den är fullt avbetalad?

3. Hur väljer man avbetalning? På applestore så kommer jag bara fram till betala-sidan. Vart ska man... klicka?

4. Det ryktas om en uppdatering av MBP. Är det troligt att det är något "stort" eller är det bara smågrejer som inte kommer påverka mig som mest slösurfar?

Är extremt bakfull så meningsuppbyggnaderna kan nog vara lite fucked up, ni får ha överseende med detta.

Du får betala hela summan när som helst under avbetalningsperioden, bara att kontakta dem och be om en 'sluträkning' där den totala återstående summan att betala står uträknad
Citera
2010-02-15, 10:56
Medlem
soulreapers avatar
Kan tipsa om MediaMarkt som fortfarande har sin helt avgiftsfria avbetalning....Detta är dock inte ett alternativ om du vill ändra någonting i datorn
Citera
2010-02-15, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Kan tipsa om MediaMarkt som fortfarande har sin helt avgiftsfria avbetalning....Detta är dock inte ett alternativ om du vill ändra någonting i datorn

Tack för svar!
Det låter ju onekligen intressant. Jag ska bara ha en "standard" MBP 13". Vet du om Mediamarkt har sådana? Deras hemsida var inte den mest informativa när det gäller deras varor.
Citera
2010-02-15, 12:18
Medlem
soers avatar
Citat:
Tack för svar!
Det låter ju onekligen intressant. Jag ska bara ha en "standard" MBP 13". Vet du om Mediamarkt har sådana? Deras hemsida var inte den mest informativa när det gäller deras varor.

Mediamarkt brukar ha ganska välsorterade Mac-avdelningar och MBP 13" är väl en av de mest sålda Macarna så den lär de ha.

Elgiganten har förresten också Mac sen något år. Hur de har det med avbetalningsplaner och liknande vet jag inte, men det kan du ju kolla upp!
Citera
2010-02-16, 00:17
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Tack för svar!

MediaMarkt i bäckebol hade när jag var där och köpte min iMac i förra veckan och som någon annan skrev är 13" den mest sålda så den borde de ha...Kommer dock inte ihåg hur länge erbjudandet var men det är nog till 24/2 eller något sådant..Om du inte bor nära ett MM så kan du alltid testa att maila de brukar vara hyfsat snabba på att svara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in