Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Man kan inte släppa på allt vad regler heter.
Det är klart man kan. Vad det här landet behöver är lite anarki för att få folk att vakna.
Citat:
det är höjden av själviskhet.
Alla människor är mer eller mindre själviska.
Citat:
Ni skiter alltså i de som inte har den karaktärsstyrkan att stå emot att dras in i de problem som droganvändande eller självsvält innebär? ni menar alltså att det är ju deras val så varför bry sig.
Ja. Jag tror på individens frihet att göra sina egna val här i livet.
Citat:
med såna som ni i samhället är det inte konstigt att allt är så fel med samhället
Jag är inte politiker så skyll inte på mig att det är som det är, desutom var samhället redan åt helvete långt innan jag var född.
Citat:
då kan man ju legalisera droger och starta "drogbolaget" vid sidan om systembolaget
Jag använder inte droger längre, men det är ju självklart att de skall legaliseras. Men det skall absolut inte vara något monopol på drogförsäljningen. Dessutom borde det åter bli lagligt med hembränning till husbehov.
Citat:
men ni kanske tror att alla vet sitt eget bästa?
Nej, inte så korkade som människor är. Men du kanske vet allas bästa, STOREBROR.
Citat:
skulle ni ingripa om en anhörig började använda droger eller skulle ni vara så liberala att ni ansåg det som ett fritt val?
Min lillasyster tjackade i tio år, det var hennes val. Jag skulle hata henne om hon la sig i hur jag lever mitt liv.
Citat:
seriöst, det finns inga moraliska eller etiska argument ni kan använda för att flashback gör rätt som för fram dessa sidor.
Det finns inga seriösa argument emot heller, eftersom moral är något subjektivt.
Citat:
då kan FB väl lika gärna länka till pedofilsidor eller bilder på styckmördade lik, eller?
Jag vet inte om det är lagligt att länka till pedofilsidor, om någon vill länka till sidor med styckmördade lik får de väl göra det, men jag kommer inte att besöka de sidorna.
Citat:
man frågar sig vad som är syftet med flashback,
Jag besöker FB främst för informationsutbyte.
Citat:
jag lutar starkt åt att det hela enbart går ut på att tjäna pengar
Du kanske har rätt, spelar det någon roll så länge användarna trivs här?