2004-02-29, 23:19
Medlem
...Länka till sidor som uppmanar till självsvält, säljer droger, vapen med mera??
visst, det ska väl vara ett "fritt" forum men hur seriösa är ni egentligen? det finns ju för fan minderåriga som kommer in här!
jag vet inte vad som är tillåtet att skriva här på forumet utan att bli bannad men jag känner den största avsky för er som sköter den här sidan. var går gränsen? är det ens lagligt??
Ni andra som postar här i forumet stöder ju också indirekt denna verksamhet, hur ser ni på det?
det finns ju massor av psykiskt instabila som besöker flashback (kolla bara in psykologiforumet) via de länkar ni ger kan de ju råka mycket illa ut.

Jag tycker ni som håller i forumet borde rannsaka er själva ORDENTLIGT
tjäna stålar på att göra folk beroende av knark, svälta sig till döds, supa skallen av sig, det måste väl kännas bra va? ni sover väl otroligt gott på natten va?
ingen annan som delar min åsikt?
Citera
2004-02-29, 23:33
Medlem
Mortimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
ingen annan som delar min åsikt?

Nej....

Informationen finns redan där ute. Flashback gör det bara lättare att hitta den.
Jag är emot all form av censur så jag kan säga att jag inte håller med dig och det gör nog inte de flesta andra här på forumet heller. Hade inte vi tyckt om flashback så hade inte vi varit här.

Den här tråden skulle vara bättre placerad i flashbackforumet än i filosofiforumet.
Citera
2004-03-01, 00:37
Medlem
T.R.I.C.s avatar
vill du se ur ett filosofiskt perspektiv, då finns det inga hinder. informationen finns där, den försvinner inte o det är bara information. det är ingen synd att upplysa folk, de som inte vill se behöver inte titta hitåt.
sen är det väl ganska bekvämt att skylla på saker man inte har en aning om till roten av allt det onda.
o tycker du det är fel att barn kommer över den här hemska informationen... man blir inte dum av information, man blir inte självmordsbenägen, aggresiv, rasist, pundare, mördare eller samhällsfara av information.
personer som reagerar "fel" på informationen de hittar hade problem redan från början. skyll på föräldrarna eller omgivningen som inte lyckas fostra sunda människor.
Citera
2004-03-01, 00:47
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
...Länka till sidor som uppmanar till självsvält, säljer droger, vapen med mera??
visst, det ska väl vara ett "fritt" forum men hur seriösa är ni egentligen? det finns ju för fan minderåriga som kommer in här!
jag vet inte vad som är tillåtet att skriva här på forumet utan att bli bannad men jag känner den största avsky för er som sköter den här sidan. var går gränsen? är det ens lagligt??

Vad som inte är tillåtet här är att korsposta, räcker inte ett inlägg om detta?
http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=112554

Citat:
Ni andra som postar här i forumet stöder ju också indirekt denna verksamhet, hur ser ni på det?
det finns ju massor av psykiskt instabila som besöker flashback (kolla bara in psykologiforumet) via de länkar ni ger kan de ju råka mycket illa ut.

Det finns massor av forum där man håller på alla möjliga PK-regler. Diskussionen här är väl snarare att man har börjat införa för mycket regler inte tvärtom.

Det som är det fina med FlashBack (eller åtm tanken bakom) är att ALLA skall få en plats att framföra sina åsikter! Inte bara de som tycker som mig.

Eftersom detta också innebär att det skall gå att vara anonym, så kan man ju knappast införa någon sorts betaltjänst.

Men ändå skall siten kunna drivas, utan att ägaren behöver ruinera sig.
Alltså - måste reklam säljas.

Eftersom FB inte är så "rumsrent" - så är det inte särskilt troligt att de stora elefanterna kommer att köpa plats här.

Återstår så de som också är mindre "rumsrena".
Citera
2004-03-01, 15:43
Medlem
hm, har lite svårt att förstå edra resonemang. Ni lever ju i en jävla illusion, oförmögna till kritiskt tänkande. Man kan inte släppa på allt vad regler heter. det är höjden av själviskhet. Ni skiter alltså i de som inte har den karaktärsstyrkan att stå emot att dras in i de problem som droganvändande eller självsvält innebär? ni menar alltså att det är ju deras val så varför bry sig. med såna som ni i samhället är det inte konstigt att allt är så fel med samhället. vi måste ju bry oss om de som svaga! inte lämna dem åt sitt öde.

visst, för den som verkligen vill hitta t ex droger är ju möjligheterna obegränsade, men varför ska man underlätta spridningen av sådan information? då kan man ju legalisera droger och starta "drogbolaget" vid sidan om systembolaget, jag menar, de som vill ha knark får ju ändå tag i det?
helt idiotiskt, man ska väl göra det så svårt som möjligt för folk att få tag i droger, men ni kanske tror att alla vet sitt eget bästa?
skulle ni ingripa om en anhörig började använda droger eller skulle ni vara så liberala att ni ansåg det som ett fritt val?
seriöst, det finns inga moraliska eller etiska argument ni kan använda för att flashback gör rätt som för fram dessa sidor.

Som alla andra som har bristande argumantation försvarar ni er med att "andra sidor också har liknande länkar" jaha? och?
då kan FB väl lika gärna länka till pedofilsidor eller bilder på styckmördade lik, eller?

man frågar sig vad som är syftet med flashback, jag lutar starkt åt att det hela enbart går ut på att tjäna pengar. tror ni på allvar att detta forum seriöst vill främja allas åsikter som någon slags liberal fristad? knappast, de som gjorde denna sajten visste att mycket "alternativt" folk skulle dyka upp här och fick den lysande iden att tjäna pengar på de svagsinta. de skiter i er och bryr sig likt skandiacheferna enbart om pengar.
Citera
2004-03-01, 16:30
Medlem
/dev/jesuss avatar
Vi är av inställningen att information inte är farligt, och att ordet är fritt. Gillar du inte det så finns ju alltid andra forum där du har mindre frihet att uttrycka dig.
Citera
2004-03-01, 16:40
Medlem
Jag skulle knappast påstå att Flashback gör det enklare att hitta något 'olagligt'. Att det sedan är en plats där det för en gångs skull är tillåtet att säga, i princip iaf, vad man vill tycker jag är underbart.
Om det nu är så att psykiskt instabila människor skulle hamna här, hitta ett recept på hallucinogen motorolja och sedan använda det är det knappast Flashbacks fel. Det är föräldrar/läkare/psykologer/etc som ska ta hand om personen i fråga och se till att han/hon inte kommer över information som kan vara farlig.

Att säga att Flashback är farligt för att det finns en del och att vi borde skämmas pga det är ju rent av löjligt.

Bilar är farligare, de dödar betydligt fler varje år än vad Flashback gör. Det finns psykiskt instabila människor som har körkort, för att inte tala om antalet alkoholister. Ska vi förklara bilen olaglig och säga åt biltillverkarna att skämmas för att dom säljer en sak som kan användas till att skada andra?

Edit:
Sen om Flashbacks egentliga syfte är att tjäna pengar, vilket jag betvivlar, så rör det inte mig i ryggen eftersom forumet här trots allt ger mig det jag är ute efter. Så länge jag personligen slipper betala för att vistas här är jag nöjd.
Citera
2004-03-01, 16:51
Medlem
WSEs avatar
Citat:
...Länka till sidor som uppmanar till självsvält

Är det Lepigen sidan du tänker på?
Citera
2004-03-01, 18:36
Medlem
T.R.I.C.s avatar
den som inte gillar flashback behöver inte besöka sidan, det är inte svårare än så. vad är det man säger, "frihet är inte att göra saker som alla skulle applådera åt"? sen är det klart att man inte bara ska lämna psykfallen åt sitt öde, men det är inte flashbacks ansvar, det är föräldrarna o skolan o dylikt.
man blir inte galen av kunskap, att överhuvudtaget vara anti-information/kunskap som vissa är...
ord räcker inte till för att beskriva hur sjukt det är att försöka inskränka individuell frihet pga moral. vill du inte att din kompis ska svälta ihjäl sig så var en bättre kompis istället, han kommer inte må bättre för att du kommer här o klagar. men så är folk bekväma också...
Citera
2004-03-01, 18:36
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:

Så även du min vän!
Citera
2004-03-01, 19:44
Medlem
Eremitens avatar
Citat:
Man kan inte släppa på allt vad regler heter.
Det är klart man kan. Vad det här landet behöver är lite anarki för att få folk att vakna.
Citat:
det är höjden av själviskhet.
Alla människor är mer eller mindre själviska.
Citat:
Ni skiter alltså i de som inte har den karaktärsstyrkan att stå emot att dras in i de problem som droganvändande eller självsvält innebär? ni menar alltså att det är ju deras val så varför bry sig.
Ja. Jag tror på individens frihet att göra sina egna val här i livet.
Citat:
med såna som ni i samhället är det inte konstigt att allt är så fel med samhället
Jag är inte politiker så skyll inte på mig att det är som det är, desutom var samhället redan åt helvete långt innan jag var född.
Citat:
då kan man ju legalisera droger och starta "drogbolaget" vid sidan om systembolaget
Jag använder inte droger längre, men det är ju självklart att de skall legaliseras. Men det skall absolut inte vara något monopol på drogförsäljningen. Dessutom borde det åter bli lagligt med hembränning till husbehov.
Citat:
men ni kanske tror att alla vet sitt eget bästa?
Nej, inte så korkade som människor är. Men du kanske vet allas bästa, STOREBROR.
Citat:
skulle ni ingripa om en anhörig började använda droger eller skulle ni vara så liberala att ni ansåg det som ett fritt val?
Min lillasyster tjackade i tio år, det var hennes val. Jag skulle hata henne om hon la sig i hur jag lever mitt liv.
Citat:
seriöst, det finns inga moraliska eller etiska argument ni kan använda för att flashback gör rätt som för fram dessa sidor.
Det finns inga seriösa argument emot heller, eftersom moral är något subjektivt.
Citat:
då kan FB väl lika gärna länka till pedofilsidor eller bilder på styckmördade lik, eller?
Jag vet inte om det är lagligt att länka till pedofilsidor, om någon vill länka till sidor med styckmördade lik får de väl göra det, men jag kommer inte att besöka de sidorna.
Citat:
man frågar sig vad som är syftet med flashback,
Jag besöker FB främst för informationsutbyte.
Citat:
jag lutar starkt åt att det hela enbart går ut på att tjäna pengar
Du kanske har rätt, spelar det någon roll så länge användarna trivs här?
Citera
2004-03-01, 20:17
Awaiting Email Confirmation
\gros avatar
Citat:
hm, har lite svårt att förstå edra resonemang. Ni lever ju i en jävla illusion, oförmögna till kritiskt tänkande.
Vissa försöker öppna sina ögon och tänka självständigt. De som strävar efter det brukar inte ha några svårigheter med att veta vad som är bäst för de själva. Vissa kan inte eller vågar inte öppna sig helt enkelt. Vissa kan till o med vara så pass hjärntvättade och indoktrinerade av samhällets normer att ny information som visar sig strida mot ens fördomar förvirrar och tom skrämmer en så det vore inte så konstigt att en håller sig fast vid sina förlegade värderingar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in