Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-12, 22:13
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Programmet verkar heta något i stil med "Wireless Manager ME2.0".

Google is your friend.
Googlade lite åt dig och kom bla fram till detta;
http://panasonic.net/avc/projector/d...aq_wm55_2.html

Dock verkar det vara 5.5 och inte 2.0, men kan vara värt att prova, eller söka runt lite därikring så kanske du hittar en äldre version.

Edit; Ännu bättre detta kanske; http://panasonic.net/avc/projector/d.../previous.html
__________________
Senast redigerad av colamage 2010-11-12 kl. 22:15.
Citera
2010-11-12, 22:18
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Programmet verkar heta något i stil med "Wireless Manager ME2.0".

Google is your friend.

det ska jag göra, och trådlöst måste finnas på datorn då eller?
Citera
2010-11-12, 22:40
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f4ke
det ska jag göra, och trådlöst måste finnas på datorn då eller?
Kolla inlägget precis ovanför, där har jag länkat två länkar med programmet i fråga.

Och japp, du måste ha ett trådlöst nätverkskort i datorn.
Citera
2010-11-12, 22:53
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Kolla inlägget precis ovanför, där har jag länkat två länkar med programmet i fråga.

Och japp, du måste ha ett trådlöst nätverkskort i datorn.


aa det missade jag visst, testar 1.5an

och juste datorn har vga och s-video utgångar, använder vga till projektor
för hörde att den har bättre bild. så då jag inte använder projektorn så tänkte jag ha en 22" skärm vid sidan om, då laptopskärmen är så liten. du råkar inte veta om denna adapter
http://www.tvspelsweb.se/vga-hane-sv...er-p-2286.html
finns i någon markbutik? alltså s-video från datorn till vga på skärmen?
Citera
2010-11-12, 23:49
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f4ke
aa det missade jag visst, testar 1.5an

och juste datorn har vga och s-video utgångar, använder vga till projektor
för hörde att den har bättre bild. så då jag inte använder projektorn så tänkte jag ha en 22" skärm vid sidan om, då laptopskärmen är så liten. du råkar inte veta om denna adapter
http://www.tvspelsweb.se/vga-hane-sv...er-p-2286.html
finns i någon markbutik? alltså s-video från datorn till vga på skärmen?
Den kommer garanterat inte fungera, den heter ju för det första "VGA hane - S-Video RCA adapter", du vill använda den som "s-video till VGA", dessutom står det längre ner:
Citat:
ATTENTION: the display card supporting VGA signal to S signal/AV signal transformation is prerequisite for normal use of this cable.

S-video via datorn blir ofta inte så bra beroende på hur bra man lyckas ställa in det, men det funkar hyfsat till film. Så jag hade kopplat via VGA till den externa skärmen om du måste ha den samt s-video till projektorn, eller allra helst bytt kabel beroende på om jag vill använda projektorn eller den externa skärmen.
Citera
2010-11-22, 17:20
  #30
Medlem
d0kt0rns avatar
vad skulle ni räkna som tillräckligt ljusstarkt för att spela, kolla på film, använda datorn osv, på en projektor? i ett "vanligt" rum, har inte så solen ligger rakt på skärmen lixom, men e ju lite drygt o behöva ha mörkläggningsgardiner bara för att d e mitt på dagen. hur många lumens bör man satsa på?
Citera
2010-11-22, 18:45
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0kt0rn
vad skulle ni räkna som tillräckligt ljusstarkt för att spela, kolla på film, använda datorn osv, på en projektor? i ett "vanligt" rum, har inte så solen ligger rakt på skärmen lixom, men e ju lite drygt o behöva ha mörkläggningsgardiner bara för att d e mitt på dagen. hur många lumens bör man satsa på?
Hur stor bild har du tänkt dig och hur långt ifrån väggen?
Citera
2010-11-23, 20:17
  #32
Medlem
d0kt0rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Hur stor bild har du tänkt dig och hur långt ifrån väggen?

tja runt hundra tum vore väl mysigt o projen kommer va typ 4-5 meter från väggen
Citera
2010-11-23, 21:25
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0kt0rn
tja runt hundra tum vore väl mysigt o projen kommer va typ 4-5 meter från väggen
Jag har en Panasonic-proj med 2000 ansi, som jag körde mot en duk på kanske 90" på ungefär 3,8 meters avstånd. Alla rummets väggar var vita vilket gjorde rummet väldigt ljust så fort det blev dag. Det var aldrig en särskilt trevlig upplevelse, gardinerna åkte för om det skulle visas film eller dylikt. Den detta var ett ganska avlångt rum med sidoväggarna väldigt nära duken.
Citera
2010-11-24, 11:51
  #34
Medlem
d0kt0rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Jag har en Panasonic-proj med 2000 ansi, som jag körde mot en duk på kanske 90" på ungefär 3,8 meters avstånd. Alla rummets väggar var vita vilket gjorde rummet väldigt ljust så fort det blev dag. Det var aldrig en särskilt trevlig upplevelse, gardinerna åkte för om det skulle visas film eller dylikt. Den detta var ett ganska avlångt rum med sidoväggarna väldigt nära duken.

ållrajt då vet jag. men din proj är ju lcd, enligt en ljud o bild-nörd på jobbet ger dlp-projar bättre ljusstyrka, så ja får satsa på en sån.
Citera
2010-11-24, 13:51
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0kt0rn
ållrajt då vet jag. men din proj är ju lcd, enligt en ljud o bild-nörd på jobbet ger dlp-projar bättre ljusstyrka, så ja får satsa på en sån.
Glöm inte bort att dessa kan ge regnbågseffekt, men detta visste du säkert redan. Dock vet jag inte hur framträdande det är idag, tekniken utvecklas ju konstant. Men om man har möjlighet att se projektorn innan man köper den är det ju ett stort plus.
Citera
2010-11-24, 15:52
  #36
Medlem
d0kt0rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Glöm inte bort att dessa kan ge regnbågseffekt, men detta visste du säkert redan. Dock vet jag inte hur framträdande det är idag, tekniken utvecklas ju konstant. Men om man har möjlighet att se projektorn innan man köper den är det ju ett stort plus.
har hört nåt om regnbågseffekt men vet ej vad det är?

jo den projen jag funtar på har min polare och det va inga problem alls trots att det var dagsljus och inga persienner lr dyl. va tillomed bra bild när han körde med ett lakan som duk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback