Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-14, 14:51
Medlem
Drapåtrissors avatar
Visst blir man lite skadeglad när man läser om alla problem som dom som byter till det hypade W7 stöter på? Själv sitter jag säkert på mitt gamla vista 64 och fattar nana. Så med facit i hand så är vista egentligen inte så dåligt som många vill ha det till.
Citera
2010-02-14, 14:57
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Visst blir man lite skadeglad när man läser om alla problem som dom som byter till det hypade W7 stöter på? Själv sitter jag säkert på mitt gamla vista 64 och fattar nana. Så med facit i hand så är vista egentligen inte så dåligt som många vill ha det till.

Jag har aldrig märkt av något dåligt med vista, har fungerat som en klocka alla år jag använt det!
Sen är ju inte jag någon hyperavancerad datoranvändare heller så jag märker ju knappt om något skulle strula heller
Citera
2010-02-14, 15:02
Medlem
Jagaerentratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor

Vista har funkat fint för mig under de två år jag har haft det.

Det enda jag stör mig på riktigt mycket är sökfunktionen, som är helt åt helvete...
Citera
2010-02-14, 15:07
Medlem
kl4sseKocks avatar
Japp håller med riktigt skoj å läsa om alla som gnäller om Vista är skit.
Vista funka hur bra som helst för mig under de åren jag använde de.
Citera
2010-02-14, 15:13
Bannlyst
Det enda jag stör mig på med Vista är att man måste ange adminstratörsbehörighet så fort man ska flytta nån mapp eller slänga något i papperskorgen, det tar nämligen onödig tid och ibland så funkar det ju inte ens!
Citera
2010-02-14, 15:14
Medlem
Jagaerentratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balltazzar
Det enda jag stör mig på med Vista är att man måste ange adminstratörsbehörighet så fort man ska flytta nån mapp eller slänga något i papperskorgen, det tar nämligen onödig tid och ibland så funkar det ju inte ens!

Inte speciellt svårt att ta bort varningarna

http://lifehacker.com/230866/windows-vista-tip--disable-annoying-need-your-permission-to-continue+-prompts
Citera
2010-02-14, 16:08
Medlem
lfcinmehearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Jag har aldrig märkt av något dåligt med vista, har fungerat som en klocka alla år jag använt det!
Sen är ju inte jag någon hyperavancerad datoranvändare heller så jag märker ju knappt om något skulle strula heller
Jag upplevde inte heller alla problem som alla pratade om med Vista. Funkade finfint även om jag nu kör med W7 som jag tycker är lite snyggare och snabbare. Så jag gillade Vista men gillar sjuan ännu mer.
Citera
2010-02-14, 16:30
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Har aldrig använt Vista, men den kan ju inte ha fått så mycket skit som den har fått om det inte fanns problem
Citera
2010-02-14, 17:08
Medlem
euas avatar
Jag stötte inte på några problem med Vista heller.
Tycker det funkade bra men blev övertalad att testa Win7 så nu är jag fast
Citera
2010-02-14, 17:40
Medlem
Jag tänker byta till Windows 7 när jag får chansen, har haft vissa issues med Vista men absolut inget mer än med något annat operativsystem... Det är bara massa gnäll från folk som har bestämt sig för att det suger och sen inte skaffar en egen uppfattning.
Citera
2010-02-14, 17:56
Medlem
fags avatar
Alla problem? Jag har inte märkt något problem alls,
Citera
2010-02-14, 19:52
Medlem
Enydrions avatar
har nyss bytt till win7 från vista, det jag tyckte var jobbigt med vista var väl att det var ganska många olika spakar att vrida på under kontrollpanelen tex men win 7 verkar ju ganska likt vista...

datorn verkar ha blivit lite snabbare (gjorde en uppgradering så alla program och sånt är ju kvar som förut) Det mesta verkar fungera lite bättre än på vista
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in