Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-14, 19:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows - Diskussion då tråden inte anropar efter någon support.

//Mod
Citera
2010-02-14, 20:07
Medlem
Magnu5s avatar
Jag har en dator som var bland de första att levereras med vista förinstallerat och jag tyckte inte heller att det var så besvärligt att använda förutom att det krävde en del tålamod, det tog lång tid att starta datorn (även precis efter en ominstallation av os:et) att sedan försöka starta Nätverks- och Delningscenter var också ganska krävande och fönstret slutade svara ett par gånger innan det hoppade igång. Nu är det ju ingen monsterdator jag sitter på så jag kunde ha överseende med det men sedan fick jag en gratis licensnyckel från skolan till Windows 7 och jag bestämde mig för att prova. Datorn blev blev genast mycket roligare att sitta vid, startar snabbt, har aldrig hängt sig och generellt flyter den otroligt fint för att vara en så gammal dator.

Jag myser lite inombords varenda gång flickvännen får ett utbrott över att hennes vistaburk har låst sig och då har hon ändå en nyare dator med lätt 30-40 % bättre prestanda än vad jag har, åtminstone på pappret...

Nä ni som inte hatar vista har inte provat Windows 7...
Citera
2010-02-14, 20:23
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnu5
Jag har en dator som var bland de första att levereras med vista förinstallerat och jag tyckte inte heller att det var så besvärligt att använda förutom att det krävde en del tålamod, det tog lång tid att starta datorn (även precis efter en ominstallation av os:et) att sedan försöka starta Nätverks- och Delningscenter var också ganska krävande och fönstret slutade svara ett par gånger innan det hoppade igång. Nu är det ju ingen monsterdator jag sitter på så jag kunde ha överseende med det men sedan fick jag en gratis licensnyckel från skolan till Windows 7 och jag bestämde mig för att prova. Datorn blev blev genast mycket roligare att sitta vid, startar snabbt, har aldrig hängt sig och generellt flyter den otroligt fint för att vara en så gammal dator.

Jag myser lite inombords varenda gång flickvännen får ett utbrott över att hennes vistaburk har låst sig och då har hon ändå en nyare dator med lätt 30-40 % bättre prestanda än vad jag har, åtminstone på pappret...

Nä ni som inte hatar vista har inte provat Windows 7...
Ok någon gång ska jag nog ändå prova typ när första service packet har dykt upp. Men hur kommer mina gamla kära spel fungera? T.ex NFS Porsce 2000 är väl rätt chanslöst under W7?
Citera
2010-02-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Ok någon gång ska jag nog ändå prova typ när första service packet har dykt upp. Men hur kommer mina gamla kära spel fungera? T.ex NFS Porsce 2000 är väl rätt chanslöst under W7?

Tror inte det är värre än med vista, då w7 i stort sett är vista fast 10 gånger bättre.
Citera
2010-02-14, 20:34
Medlem
Pinkmans avatar
Som sagt, Windows 7 är vista, men 10gånger bättre (som någon över mig skrev). Och givetvis finns det de som stöter på problem. Men nämn ett operativsystem där folk aldrig stöter på problem?

Jag använde Windows 7 i några veckor och stötte aldrig på något problem.

Det är väl lika bra att lägga korten på bordet och erkänna att majoriteten windows-användare är folk som inte är allt för kunniga vid dattamaskinen.
Citera
2010-02-14, 22:54
Medlem
Jerdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkman
Som sagt, Windows 7 är vista, men 10gånger bättre (som någon över mig skrev). Och givetvis finns det de som stöter på problem. Men nämn ett operativsystem där folk aldrig stöter på problem?

Jag använde Windows 7 i några veckor och stötte aldrig på något problem.

Det är väl lika bra att lägga korten på bordet och erkänna att majoriteten windows-användare är folk som inte är allt för kunniga vid dattamaskinen.

Sant, misstänker att 90% av de som har problem med vista är de som ringer supporten och berättar att deras "nya gråa pc" inte fungerar.

Körde vista från lansering till W7 lanserades. Hade aldrig några problem.
Citera
2010-02-14, 23:03
Medlem
lfcinmehearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerden
Sant, misstänker att 90% av de som har problem med vista är de som ringer supporten och berättar att deras "nya gråa pc" inte fungerar.

Körde vista från lansering till W7 lanserades. Hade aldrig några problem.
Stämmer säkert, det är svenssons som vill att allt ska funka efter ett knapptryck...
Citera
2010-02-14, 23:09
Medlem
Pinkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lfcinmeheart
Stämmer säkert, det är svenssons som vill att allt ska funka efter ett knapptryck...

Svenssons är generellt sätt lata. Svenssons är också generellt sätt obildade inom mycket och nöjer sig med att veta lite om väldigt mycket, istället för att hitta någon balans. Det är därför vi har 100 miljoner restriktioner och 20olika åldergränser i landet För vi är inte kapabla att fungera självständigt. Vi måste ha koll på läget och på varandra... Messed up country utan att någon förstår det.
Citera
2010-02-15, 01:05
Medlem
lfcinmehearts avatar
Citat:
Svenssons är generellt sätt lata. Svenssons är också generellt sätt obildade inom mycket och nöjer sig med att veta lite om väldigt mycket, istället för att hitta någon balans. Det är därför vi har 100 miljoner restriktioner och 20olika åldergränser i landet För vi är inte kapabla att fungera självständigt. Vi måste ha koll på läget och på varandra... Messed up country utan att någon förstår det.
Håller med dig helt. Tyvärr är det ju väldigt ofta precis så som du beskriver det.
Citera
2010-02-15, 01:39
Medlem
SweetAsss avatar
Har ej heller haft några problem alls med Vista. Konstigt nog då många säger att dom inte gillar Vista då det innebär problem. Ibland ligger nog problemet hos användaren mer än på själva datorn eller programmet etc. Faktiskt. Många som tror dom kan saker och sätter igång och pillar.

Jag skaffade ny dator för 2 och ett halvt år sen, Vista var i och inga problem alls.

Kul att för en gång skull läsa om folk som inte haft problem.

Sökfunktionen håller jag dock med om.
Citera
2010-02-15, 02:27
Medlem
Pinkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Har ej heller haft några problem alls med Vista. Konstigt nog då många säger att dom inte gillar Vista då det innebär problem. Ibland ligger nog problemet hos användaren mer än på själva datorn eller programmet etc. Faktiskt. Många som tror dom kan saker och sätter igång och pillar.

Jag skaffade ny dator för 2 och ett halvt år sen, Vista var i och inga problem alls.

Kul att för en gång skull läsa om folk som inte haft problem.

Sökfunktionen håller jag dock med om.

Som sagt, "Har ej heller haft några problem alls med Vista. Konstigt nog då många säger att dom inte gillar Vista då det innebär problem." är ju ganska utdaterat argument. Nu handlar det mestadels om att vista går segt. Beroende på vilken dator man har så stämmer det oftast om man jämför ett operativsystem med ett annat operativsystem på samma dator.

Sen är vista ett operativsystem byggt för familjen. Så om jag skulle ha fem barn som alla gillar att kolla på barnporr och andra oetiska saker. Då är självklart vista ett bra alternativ, då jag kan begränsa tillgång väldigt lätt, utan att behöva sitta och pilla. Men utnyttjar jag en dator för eget bruk så ser jag absolut ingen fördel med vista.

Förklara vad som är så fruktansvärt bra med vista istället.. Och var lite mer konkret än att bara skriva att "det aldrig strular" för det gör inte heller de flesta andra operativsystemen, om man har koll på vad man gör.
Citera
2010-02-15, 02:59
Medlem
Missanderstudds avatar
Citat:

Det är knappast en svensk företeelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in