• 1
  • 2
2010-02-15, 19:12
Medlem
Micke54s avatar
Jag kan svara dig jäkligt exakt då jag sitter med fakturorna på vårat badrum framför snoken. golvläggare/ kakelsättare 365:-/h
Rörmokare 380:-/h
Snickarjävlarna som borde vara billigast 438:-/h

Antar att eftersom han lär äga huset i ett bolag så är inte ROT aktuellt? För vi betalar 50% av det där och hela kalaset gick på 47k ca 7kvm
Senast redigerad av Micke54 2010-02-15 kl. 19:15.
Citera
2010-02-15, 19:32
Medlem
Cykeltutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke54
Jag kan svara dig jäkligt exakt då jag sitter med fakturorna på vårat badrum framför snoken. golvläggare/ kakelsättare 365:-/h
Rörmokare 380:-/h
Snickarjävlarna som borde vara billigast 438:-/h

Antar att eftersom han lär äga huset i ett bolag så är inte ROT aktuellt? För vi betalar 50% av det där och hela kalaset gick på 47k ca 7kvm
Åh fy fan vilka pengar! Hur mkt var material av de där 47 laxarna? Hur många timmar har plattsättarna/golvisarna fakturerat?

Vet inte hur ägandet ser ut eller hur det funkar med ROT... gubben äger ett par hus med ett fåtal lägenheter i varav jag bebor en.
Citera
2010-02-15, 19:43
Medlem
om du vill ge ett någorlunda pris till hyresvärden
hade jag räknat ca 2 tim/m2,nu pratar jag bara
underarb+kakling o tar du en 200/tim så tycker jag
absolut inte att du varit oskälig.
Citera
2010-02-15, 19:47
Medlem
Tinnituss avatar
Timpriser varierar väldigt mycket på vart i landet man bor skulle jag tro.
Jag bor i en mindre stad med hög arbetslöshet och ganska billiga firmor som det är, och de flesta jag känner som jobbar extra brukar köra på en hundring i timman, men bor du i någon av storstadsregionerna så borde väl 150 inte vara helt fel.

100-125 vore ju inte dumt om du ska bo där själv och planerat på att bo kvar ett tag, men jag är osäker på hur det ser ut.
Är ju olika för olika yrkeskategorier också...

VVS-killar osv kan lätt jobba för 3-400 i timman här, medans målare och snickare får slåss om jobb, så det beror ju på.
Citera
2010-02-15, 19:54
Medlem
Micke54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykeltuta
Åh fy fan vilka pengar! Hur mkt var material av de där 47 laxarna? Hur många timmar har plattsättarna/golvisarna fakturerat?

Vet inte hur ägandet ser ut eller hur det funkar med ROT... gubben äger ett par hus med ett fåtal lägenheter i varav jag bebor en.

47000 är billigt för ett badrum det är avdraget 18000 på ROT, Så egentligen 65000.
36000 är jobb resten material.
Vi fick pris med klinkers och golvvärme först på 150000 det var sjukligt. Annan firma och vi kontrakterade inte dem kan jag säga.
Det är ca 80h arbete
Jag är hantverkare själv fast i plåt och är väldigt nöjd med gubbarna då jag var hemma några av dagarna och dom jobbade konstant och fikade lite.
Badrummet blev skitsnyggt och snart ska bastun supas in

Edit: Det är ju 18000 som är arbete eftersom 36000 är exkl ROT, lite svamlig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in