2010-02-13, 20:27
Bannlyst
Det har har hänt för cirka ett år sedan och har inte hört något om det från min hyresgivare. I alla fall vi hade krökat och tagit lite annat shit en kväll hemma hos mig och det gick rätt vilt till i lägenheten ska jag säga. Dagen efter var hela lägenheten sönder klottrad på väggarna och sen var det två stora hål i väggen.

Jag fick mer eller mindre panik och undra hur fan jag ska lösa det eftersom de var en hyresrätt. Då kom jag på den geniala ideen. Eftersom det fanns bofond så tog jag tillfället i akt och tapeserade om hela lägenheten Jag fixade hålen i väggen genom att trycka in en skiva och spackla över gick säkert 2kg spackel

När det var klart såg det perfekt ut. Men vad händer när dom får reda på det här? Tex när någon bestämmer sig för att tapetsera om och river ner tapeterna kommer dom se allt klotter och även hålen i väggen förmodar jag.

Förr eller senare kommer det ju märkas. Behöver jag ora mig?
Citera
2010-02-13, 20:37
Medlem
Att tapetsera om och laga hålen med spakel är väl vad man borde göra i denna situtationen. Dessutom spelar det väl ingen roll ifall någon river tapeterna och ser allt, den som river gör väl det med målet att få upp nya...
Citera
2010-02-13, 20:40
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Att tapetsera om och laga hålen med spakel är väl vad man borde göra i denna situtationen. Dessutom spelar det väl ingen roll ifall någon river tapeterna och ser allt, den som river gör väl det med målet att få upp nya...

Precis, det känns ju som helt rätt sak i det här läget. Att renovera och fixa allting... Jag kan inte se att det skulle vara fel. Är det nytapetserat lär det dessutom dröja väldigt länge innan någon över huvud taget får en chans att se vad som finns under.
Citera
Medlem
svengörans avatar
Det är inte ens säkert att dom river bort tapeterna när det ska tapetseras om nästa gång utan bara tapetserar över.
Vi snackar om ett problem som kan uppstå om 20år... Ta det lugnt Ingen kommer bry sig om det där det är ju fixat nu.
Citera
Medlem
Om inte hålet i väggen är riktigt lagat så skulle det väl kanske kunna bli problem om din lagning trillar ut så att säga. Om någon upptäcker klotter bakom tapeterna så spelar det ingen som helst roll, du har ju satt upp nya tapeter och åtgärdat problemet.
Citera
2010-02-13, 20:54
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Tapeterna spelar ingen roll, men hålen i väggen kan det bli problem med. Hur stora är de, och på vilken vägg? Inte kul för grannen när eventuell ljudisolering och kanske annat är förstört. Men det borde nog hålla tills du säkert har flyttat därifrån.
Citera
2010-02-13, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Tapeterna spelar ingen roll, men hålen i väggen kan det bli problem med. Hur stora är de, och på vilken vägg? Inte kul för grannen när eventuell ljudisolering och kanske annat är förstört. Men det borde nog hålla tills du säkert har flyttat därifrån.

Tack för era svar.

Jao orar mig lite över hålen. Ena är cirka 30x30 och andra typ 10X10 cm. Alltså det är i vardagsrummet mot hallen. Dessutom var det gipsskiva och det ger väl inget destomera ljudisolering. Får verkligen hoppas att spacklet håller eftersom jag la så mycket, dock gjorde jag inget hafsjobb.
Citera
2010-02-13, 21:08
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0DS
Tack för era svar.

Jao orar mig lite över hålen. Ena är cirka 30x30 och andra typ 10X10 cm. Alltså det är i vardagsrummet mot hallen. Dessutom var det gipsskiva och det ger väl inget destomera ljudisolering. Får verkligen hoppas att spacklet håller eftersom jag la så mycket, dock gjorde jag inget hafsjobb.

Är det en innervägg i gips är det ju skitsamma med ljudisoleringen. Spacklet håller säkert tillräckligt länge... Alltså tillräckligt länge för att du ska vara långt borta innan det eventuellt krackelerar. Gjorde du det ordentligt är det säkert inget problem över huvud taget.
Citera
2010-02-14, 19:07
Medlem
Tinnituss avatar
Är väl svårt att besvisa i efterhand vem som gjort hålen osv.. kan ju lika gärna vara en tidigare hyresgäst.

Man får ju göra lite som man vill med sin lägenhet, sålänge man ställer rätt saker och fixar efter sig, så du kan nog sitta rätt lugnt =)
Citera
2010-02-14, 19:25
Medlem
vaselines avatar
Gällande klottret så är ju frågan om det kanske kan vara läsbart när man någon gång i framtiden river ner de tapeter du satt upp? Då får vi ju hoppas att du inte är den genomsnittlige FB-aren som vräkt ur dig naziknarkokväden och målat av din FB-kuk med tillhörande signatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in