2010-02-13, 19:49
Medlem
iMM0s avatar
Tja alla p FB
Har ett litet problem och hoppas p att ni kan ge mig tips eller rtt ut sagt hjlpa mig:P
De r s att jag har Windows Vista Home Premium original p denna stationra datan.
Men jag brjade trttna p de s jag bestmde mig att jag skulle byta till Windows XP SP2.

S min polare sa han hade ett som funka och som jag har testat innan och de funka utmrkt.
Han installerade precis som han hade gjort innan p sin egna. Allt var frid och frjd MEN!
Nr vi gick in p "Den hr datorn" s ndrades diskarna. C:\ som var den stora disken innan p 350GB blev 7.60 GB istllet och D:\ fick 350GB. Men innan hade jag en Recovery disk p D:\ och nu r den helt frsvunnen.

Jag vet inte riktigt vad jag ska gra i och med jag inte kan stlla om den till fabriks ny som jag behver just nu fr att den ska sljas.

Har en Windows XP Recovery Disc (original) som jag hittade nr jag kollade i ngra av min pappas datorlda.
Skivor och dylikt till min stationra kan jag inte hitta och dom har frmodligen frsvunnit under flytten.

Serisa svar tack!
Tack p frhand.
Senast redigerad av iMM0 2010-02-13 kl. 19:51.
Citera
2010-02-17, 04:11
Medlem
Jonny666s avatar
Du har troligtvis tagit bort ngon partion, har du inga viktiga filer s ta bort alla partioner i win installationen och lgg upp nya efter installation, men det finns igentligen ingen anledning att partionera en disk idag
Citera
2010-02-22, 17:34
Medlem
iMM0s avatar
okey, men jag vill ju ha tillbaka min recovery disk.
Citera
2010-03-02, 18:59
Medlem
iMM0s avatar
Okej, jag fr inte ut s mycket av detta hr.
Om ingen har mer svar s kan ngon MOD lsa denna trden tack.
Citera
2010-03-02, 21:08
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iMM0
Okej, jag fr inte ut s mycket av detta hr.
Om ingen har mer svar s kan ngon MOD lsa denna trden tack.
Du har tyvrr lyckats fucka upp din recoverypartition. Det du har att gra r att jaga fram en Vista installationsskiva och lgga tillbaka det manuellt och sedan lgga in drivrutiner som du hittar hr:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...657981&lang=sv

Du anvnder den CD-nyckeln som du hittar p etiketten p sidan av burken. Troligtvis fr du dock telefonaktivera med den. En mer avancerad metod r att anvnda en universell OEM-nyckel fr HP och sedan installera tillhrande certifikat manuellt. Det roliga med den metoden r att det gr alldeles utmrkt att uppgradera till exempelvis Ultimate och x64 d, och f en helt genuin installation utan crack eller annat. Fungerar alldeles utmrkt med andra stora OEM-tillverkare och dessutom med Windows 7 (krver naturligtvis att det r installerat frn brjan i ngon version). Om ngon r intresserad av hur man gr fr ni grna hra av er.

Ett vlmenat rd: Frsk aldrig att gra en "Downgrade" p en mrkesmaskin om inte tillverkaren uttryckligen stder det, om ni inte riktigt vet vad ni hller p med. Det r speciellt viktigt p brbara med mnga specialfunktioner som krver egna drivrutiner. Fr vrigt fungerar Vista alldeles utmrkt rtt installerat p rtt maskin.
Citera
2010-03-03, 16:18
Medlem
iMM0s avatar
Okej, ska frska fixa fram en Original Vista skiva.
Men skulle man inte kunna ringa upp till HP och be dom skicka en Recovery skiva fr just den modellen?
De borde vll egentligen funka?
Citera
2010-03-03, 17:46
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iMM0
Okej, ska frska fixa fram en Original Vista skiva.
Men skulle man inte kunna ringa upp till HP och be dom skicka en Recovery skiva fr just den modellen?
De borde vll egentligen funka?
Det borde funka.
Citera
2010-03-03, 18:16
Medlem
iMM0s avatar
Bra :P d ska jag se till att ringa upp dit:P
Men jag tror jag sger att de inte r en piratkopia xD
Tror inte dom blir s himla glada d :P
Citera
2010-03-09, 15:33
Medlem
iMM0s avatar
S mod, den hr trden har varit riktigt dd nu, s var snll och ls denna. Fr liksom inte ut ngot av detta...

Tack //iMM0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in