Tja alla på FB

Har ett litet problem och hoppas på att ni kan ge mig tips eller rätt ut sagt hjälpa mig:P
De är så att jag har Windows Vista Home Premium original på denna stationära datan.
Men jag började tröttna på de så jag bestämde mig att jag skulle byta till Windows XP SP2.
Så min polare sa han hade ett som funka och som jag har testat innan och de funka utmärkt.
Han installerade precis som han hade gjort innan på sin egna. Allt var frid och fröjd
MEN!
När vi gick in på "Den här datorn" så ändrades diskarna. C:\ som var den stora disken innan på 350GB blev 7.60 GB istället och D:\ fick 350GB. Men innan hade jag en Recovery disk på D:\ och nu är den helt försvunnen.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i och med jag inte kan ställa om den till fabriks ny som jag behöver just nu för att den ska säljas.
Har en Windows XP Recovery Disc (original) som jag hittade när jag kollade i några av min pappas datorlåda.
Skivor och dylikt till min stationära kan jag inte hitta och dom har förmodligen försvunnit under flytten.
Seriösa svar tack!
Tack på förhand.