2010-02-13, 18:32
Bannlyst
Hej.

Jag satt inne och tittade runt på facebook och upptäckte gruppen "Vi som hatar kukhuvet som slängde ner hunden nerför bron!" som är en hatgrupp som riktar in sig på att helhjärtat hata Letten Svajuna Beniuskas som tyckte det skulle vara lustigt att kasta ner en hund för en bro (länk till klippet: http://www.liveleak.com/item?a=view&token=f04_1258418085 ).

Det som fick mig att rycka till var inte klippet, utan blodlusten hos människorna i gruppen. alla inlägg i loggen handlar om olika metoder om hur han ska dödas och plågas. inläggen håller för övrigt väldigt låg kvalité.

Jag undrar nu om ni har sett liknande beteende förut. och om ni märker denna sjuka blodlust som finns hos människor när dom blir arga. Är människan som art såhär våldsamma och barbariska? för då vet jag ärligt talat inte vart världen är påväg...
Citera
2010-02-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lockpojken
Hej.

Jag satt inne och tittade runt på facebook och upptäckte gruppen "Vi som hatar kukhuvet som slängde ner hunden nerför bron!" som är en hatgrupp som riktar in sig på att helhjärtat hata Letten Svajuna Beniuskas som tyckte det skulle vara lustigt att kasta ner en hund för en bro (länk till klippet: http://www.liveleak.com/item?a=view&token=f04_1258418085 ).

Det som fick mig att rycka till var inte klippet, utan blodlusten hos människorna i gruppen. alla inlägg i loggen handlar om olika metoder om hur han ska dödas och plågas. inläggen håller för övrigt väldigt låg kvalité.

Jag undrar nu om ni har sett liknande beteende förut. och om ni märker denna sjuka blodlust som finns hos människor när dom blir arga. Är människan som art såhär våldsamma och barbariska? för då vet jag ärligt talat inte vart världen är påväg...

Du är ju fan störd. Det är väl inte konstigt man blir hatisk mot någon som gör så? Jag tycker vi hatar för lite, man får fan göra vad man vill utan att folk blir arga.
Citera
2010-02-13, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schmoo
Du är ju fan störd. Det är väl inte konstigt man blir hatisk mot någon som gör så? Jag tycker vi hatar för lite, man får fan göra vad man vill utan att folk blir arga.

jag menar inte att det är rätt gjort av letten, blev ganska arg själv när jag såg klippet. det jag menar är, räcker det inte med fängelsestraff för honom?

läste även att han hade en ganska störd barndom där liknande saker förekom ofta.
Citera
2010-02-13, 19:06
Medlem
rrpipers avatar
Jag vet inte men det är väl rätt vanligt att diagnosfolk känner större empati för djur än för människor. Då kan det lätt få såna effekter.
Citera
2010-02-13, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag vet inte men det är väl rätt vanligt att diagnosfolk känner större empati för djur än för människor. Då kan det lätt få såna effekter.

är det också vanligare att kvinnor känner så? personlig slutsats jag dragit.
Citera
2010-02-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag har iaf större empati för hunden än för det där kukhuvudet. Hade jag chansen att slakta honom skulle jag ta den

Förövrigt hatas det för lite i världen. Det enda man hör är en massa tjaffs om att alla är värda lika mycket och liknande.
Senast redigerad av _Baste_ 2010-02-13 kl. 19:18.
Citera
2010-02-13, 19:19
Medlem
Lavris avatar
Jag håller till en viss del med TS, men att hata nån som hatar så mycket skapar ju mer hat? det är inte våran tvist utan det är hunden som borde hata i det här fallet.
Vi kan endast hata från hundens perspektiv.

Länge Leve Demokrati

Edit: Stavfel
Citera
2010-02-13, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lavri
Jag håller till en viss del med TS, men att hata nån som hatar så mycket skapar ju mer hat? det är inte våran tvist utan det är hunden som borde hata i det här fallet.
Vi kan endast hata från hundens perspektiv.

Länge Leve Demokrati

Edit: Stavfel

blev smått förvirrad av ditt inlägg, menar du att jag hatar dom som är medlemmar av gruppen? för det gör jag inte. hunden är för övrigt död, så han kan inte hata någon
Citera
2010-02-13, 19:32
Medlem
Lavris avatar
Nej men att folket i ''gruppen'' hatar den personen som hatar det kreaturet han ofredade gör båda parterna till syndare, och om vi ska gå längre in på hemska dåd mot levande varelser. Dock kan jag medge att hatet av personen uppstod p.ga av att hans handling var utan motiv. Men vad hjälper att hata mer?
Citera
2010-02-13, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lavri
Nej men att folket i ''gruppen'' hatar den personen som hatar det kreaturet han ofredade gör båda parterna till syndare, och om vi ska gå längre in på hemska dåd mot levande varelser. Dock kan jag medge att hatet av personen uppstod p.ga av att hans handling var utan motiv. Men vad hjälper att hata mer?

Sant där. Man kan simpelt dra slutsatsen att om man inte filmade när folk gjorde sånt här så skulle det inte finnas lika mycket här i världen

edit: stavfel
Citera
2010-02-13, 19:54
Bannlyst
Syftet med den handlingen är att få uppmärksamhet, så det enda hatgruppen uppfyller är den funktionen filmen skapades för. Vissa fattar inte att dom gör precis vad idioten i filmen vill. Om folk kunde låta bli att göra precis som idioter vill, då kanske dom skulle hoppa ner ifrån en bro själva istället.
Citera
2010-02-13, 19:58
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockpojken
blev smått förvirrad av ditt inlägg, menar du att jag hatar dom som är medlemmar av gruppen? för det gör jag inte. hunden är för övrigt död, så han kan inte hata någon
Hunden är inte död så den kan nog hata den jävla lettaren!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in