2010-02-13, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kristall
Syftet med den handlingen är att få uppmärksamhet, så det enda hatgruppen uppfyller är den funktionen filmen skapades för. Vissa fattar inte att dom gör precis vad idioten i filmen vill. Om folk kunde låta bli att göra precis som idioter vill, då kanske dom skulle hoppa ner ifrån en bro själva istället.

så har jag inte sett på det förut. men det verkar ju stämma väldigt bra faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av WorkingClassBoy
Hunden är inte död så den kan nog hata den jävla lettaren!

är den inte? har för mig att jag läste det på en massa bilder i gruppen. Hunden hade överlevt fallet men sedan dött av skador nån dag senare.
Citera
2010-02-13, 20:02
Medlem
Frank-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockpojken
Hej.

Jag satt inne och tittade runt på facebook och upptäckte gruppen "Vi som hatar kukhuvet som slängde ner hunden nerför bron!" som är en hatgrupp som riktar in sig på att helhjärtat hata Letten Svajuna Beniuskas som tyckte det skulle vara lustigt att kasta ner en hund för en bro (länk till klippet: http://www.liveleak.com/item?a=view&token=f04_1258418085 ).

Det som fick mig att rycka till var inte klippet, utan blodlusten hos människorna i gruppen. alla inlägg i loggen handlar om olika metoder om hur han ska dödas och plågas. inläggen håller för övrigt väldigt låg kvalité.

Jag undrar nu om ni har sett liknande beteende förut. och om ni märker denna sjuka blodlust som finns hos människor när dom blir arga. Är människan som art såhär våldsamma och barbariska? för då vet jag ärligt talat inte vart världen är påväg...
Har visserligen inte sett facebookgruppen eller inläggen, men utifrån vad du beskriver tycker jag inte det verkar särskilt konstigt. Att se eller höra om någon som plågar djur väcker ju ofta känslor av ilska och frustration, att då skriva arga eller "hatiska" inlägg är väl ett sätt att hantera frustrationen och ge utlopp för den. Inget konstigt, ganska grundläggande psykologi.
Förstår inte riktigt vad det har med filosofi att göra dock...
Citera
2010-02-13, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Harry
Har visserligen inte sett facebookgruppen eller inläggen, men utifrån vad du beskriver tycker jag inte det verkar särskilt konstigt. Att se eller höra om någon som plågar djur väcker ju ofta känslor av ilska och frustration, att då skriva arga eller "hatiska" inlägg är väl ett sätt att hantera frustrationen och ge utlopp för den. Inget konstigt, ganska grundläggande psykologi.
Förstår inte riktigt vad det har med filosofi att göra dock...

Visste inte var jag skulle lägga tråden riktigt, är inte så orienterad i dom här delarna av flashback. När jag skapade tråden ville jag diskutera ilskan hos människorna, Kanske passar bättre i psykologi?
Citera
2010-02-13, 20:05
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Citat:
är den inte? har för mig att jag läste det på en massa bilder i gruppen. Hunden hade överlevt fallet men sedan dött av skador nån dag senare.

Nej finns film när den får vård för sina skador sen omplacerades den till nya ägare.
Citera
2010-02-13, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WorkingClassBoy
Nej finns film när den får vård för sina skador sen omplacerades den till nya ägare.

Kan du länka den? tror på dig och så men skulle gärna se.
Citera
2010-02-13, 20:07
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Citat:
Kan du länka den? tror på dig och så men skulle gärna se.
Ska se om ja kan hitta den, va ett tag sen jag såg den.
Citera
2010-02-13, 22:29
Medlem
adequates avatar
Citat:
Kanske passar bättre i psykologi?
Tror nog det. Filosofi -> P&P

/Mod
Citera
2010-02-13, 23:32
Medlem
Fan så fånigt, en liten hund blir kastad ifrån en bro och flera tusen empatifyllda kryp visar sitt hat gentemot killen.

They see me throwin' They hatin.
Citera
2010-02-13, 23:37
Bannlyst
Att hata är inte bra för själen. Att hata tar energi och kraft som jag kan använda till att må bra, därför hatar jag inte utan tycker synd om snubbar som kastar hundar från broar och dylika tilltag.

Människor som hatar är inte lyckliga....
Inte så att man jämt kan välja iofs.
Citera
2010-02-13, 23:46
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Jag hatar dessa hatiska människor, dom får mig att hata mig själv
Citera
2010-02-14, 00:02
Medlem
De är sådana människor som bär på ett stort hat, men inte vill rikta det mot någon i deras tycke oskyldig. Därför sitter man som blodhundar och bara väntar på att hitta någon brottsling att kasta sig över och slänga sin dynga på. Typiskt svenssonhat. Sådana som pratar i termer om "ont" och "gott", och känner sig förjävla rediga när de sitter där, upphöjt, som några moralens väktare. Då kan de ju få stå oemsagda, iom att hatobjektet oftast sitter häktat.
Citera
2010-02-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niko1
De är sådana människor som bär på ett stort hat, men inte vill rikta det mot någon i deras tycke oskyldig. Därför sitter man som blodhundar och bara väntar på att hitta någon brottsling att kasta sig över och slänga sin dynga på. Typiskt svenssonhat. Sådana som pratar i termer om "ont" och "gott", och känner sig förjävla rediga när de sitter där, upphöjt, som några moralens väktare. Då kan de ju få stå oemsagda, iom att hatobjektet oftast sitter häktat.

Ligger mycket i vad du säger, man väljer lätta offer att sparka på. Dem verkliga bovarna kan ju slå tillbaks. Djurvännerna skulle få prova på att bli ridna, hämta boll på kommando, stå på ett ställe och käka gräs dygnet runt. Efter det tror jag dom skulle få mer uppskattning för den mänskliga upplevelsen.
Senast redigerad av -Susej- 2010-02-14 kl. 01:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in