2010-02-13, 15:08
Medlem
pettssonkattens avatar
Vad är storyn om David Rönnberg? Killen har just gjort en enorm renovering av en enorm villa i Djursholm och han är riktigt ung. Han är om jag förstått det yngsta VD på ett svenskt börs bolag någonsin. Geni? Finns det något härligt skvaller? Hur har han tjänat så mycket pengar så han haft råd med villan så ung? Kollade Bringwell och han är inte ägare, men verkar ha sålt av en hel del förra året. Hur hade han råd att köpa aktierna?
Citera
2010-02-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettssonkatten
Vad är storyn om David Rönnberg? Killen har just gjort en enorm renovering av en enorm villa i Djursholm och han är riktigt ung. Han är om jag förstått det yngsta VD på ett svenskt börs bolag någonsin. Geni? Finns det något härligt skvaller? Hur har han tjänat så mycket pengar så han haft råd med villan så ung? Kollade Bringwell och han är inte ägare, men verkar ha sålt av en hel del förra året. Hur hade han råd att köpa aktierna?

Vilket börsbolag då? Sen tvivlar jag på att han är den yngste börsolagsVD:n någonsin....
Citera
2010-02-13, 15:26
Medlem
pettssonkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Vilket börsbolag då? Sen tvivlar jag på att han är den yngste börsolagsVD:n någonsin....

Bringwell som sagt.
Citera
2010-02-13, 15:42
Medlem
-jOE!s avatar
Född 1977 och sitter i en rad bolag, kolla allabolag för mer info. Enligt Ratsit skriven på Linnégatan 77 i centrala Stockholm.

http://www.allabolag.se/5564843232
Citera
2010-02-13, 15:51
Medlem
OK. Det verkar vara ett hälsokostföretag, och det är ju tack vare TV-reklam en intressant marknad.
Sen om Rönnberg är lämplig som VD är ju en annan fråga, men såna här företag som han verkar i är något som ses med dels skepsis och dels ironi av andra företagare. Lite skojfriskt enligt dem,
men trots allt så gör dom pengar...
Citera
2010-02-15, 22:37
Medlem
pettssonkattens avatar
Nu var det inte om han "lämplig som VD" som jag ville diskutera. Jag har inga aktier i Bringwell så det spelar mig ingen roll. Såg att han hade renoverat en spektakulär fastighet i Djursholm i så unga år och funderade lite på hur det gått till så snabbt. Har liksom inte hört talas om killen på aktie marknaden men det verkar ju inte finnas något skvaller så han är nog helt enkelt hardworking guy och boy genius. Det är okay för mig
Citera
2010-02-16, 10:40
Medlem
Son till Bosse Rönnberg, brorsa till Pålle Rönnberg som körde Pedal. Tjänar säkert ok på Bringwell, men har även en fru, Caroline, vars familj driver ett hyfsat framgångsrikt företag. Kåken i Djursholm är sannolikt köpt tillsammans med frun.

Ord som geni är mer tveksamma, snarare duktig försäljare. David levde för övrigt ganska hårt på krogarna runt Stureplan för X antal år sen, finns nog en och annan historia att dra från den tiden.

/bain
Citera
2024-11-26, 19:21
Medlem
F3ttans avatar
Han verkar ha en ganska fin flotta av fordon..

Ferraris, Lamborghini, porsche, merca, Bentley mfl
Citera
2025-10-06, 07:38
Medlem
Denna kille är numera vd för arkenzoo mustigroup och är även insyltad i villa pauli och deras sex trakasserier
Ränder försvinner inte från en zebra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in