Jag har hrt ryktas att Bromma Gymnasium r "snabbt p vg upp igen". Efter ca 7-10 rs frfall och dligt rykte. Vgar man lita p det? Har t ex hrt att 30-40 % av eleverna senaste ca 10-rsperioden haft utlndsk bakgrund och att det varit en del problem med stlder och liknande, men att nu sen ngot/ngra r har problemen minskat drastiskt. Andelen elever med utlndsk bakgrund skall nu vara endast ca 10 %. Ngon som vet? Vgar man lta sin 15-ring ska dit i r?
r intresserad av sikter i allmnhet om dagens Bromma gymnasium....
Tycker inte det var ngot fel p skolan alls nr jag gick dr, var en del med utlndsk bakgrund men spelade inte s storroll d de flesta var trevliga nd..
Tycker inte man ska hlla p och klanka p skolan bara fr att det finns mnga personer som r omotiverade. Det blir vad man gr det till, tycker inte det var ngot fel p lrarna p naturlinjen i alla fall inte. Men som sagt, tycker inte det var ngot fel p sjlva gymnasiet d det blir vad man gr det till. Minns inte att det har var speciellt mycket stlder eller liknande nr jag gick dr.
ok Tack! Funderar p naturv. programmet. Hrde igr att Bromma hller p att bli en riktig "rikemansskola" igen, och att det r flest snobbar dr nu. Och att de med utlndsk bakgrund av fri vilja inte r delaktiga i gemenskapen p skolan. Well well. Lrarnas kompetens r ju det viktigaste.
Bromma r en skola med bra lrare men vldigt oambitisa elever. Det r vad jag hrt och ftt bilden av. Jag gick sjlv i blackeberg, dr jag tror eleverna generellt bryr sej lite mer om skolan.
S alla som brjar p Bromma riskerar vl att dras med i den mentaliteten som verkar rda dr!
Men som sagt, det verkar som det brjar hmta sej lite och populariteten kar... Sen den va i botten fr ett par r sen nr det va nn som blev mrdad p skolan.
Absolut alla jag knner som bor i omrdet eller har bott i omrdet gr Blackeberg eller har gtt p Blackeberg istllet fr Bromma Gymnasium. Det br visa p ngonting kring kvaliteten p Blackebergs Gymnasium gentemot Bromma Gymnasium.
Det enda som Blackeberg har bttre n Bromma r att eleverna har genomsnittligt bttre betyg och drfr oftast mer ambitisa. men bromma har klasser, frmst Natur, med ett medel runt 265. mnga dr hade ver 300 pong nr de gick ur grundskolan. Annars har Bromma bra lrare,mnga valbara kurser, bra schemalggning, Bttre mat n blackeberg(eget kk), bttre lokaler (nyrenoverade), strre idrottsmjligheter (2 ishallar bredvid skolan och 2 11-mannaplaner, 2 gymnastiksalar, friidrottsplats etc.). bromma ligger inte lika off som blackeberg, det r ett belget i ett trevligt villa-omrde... listan gr att gra lng.
Edit: Och om du vill slippa invandrare s r det lnlst, i princip alla innerstadsskolorna jag beskt har varit fullproppade med dem i naturklasserna. Viktor rydberg r vl ett undantag.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!