Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2010-02-12, 02:40
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Här är min lösning på judeproblemet:

Återställ alla semi-censurerade inlägg i Zytomierskatråden.

Mina med? Det var ju trots allt det faktum att någon rapporterade mitt inlägg och att det blev "censurerat" som var orsaken till att de poster som diskuterade hennes judiska bakgrund blev borttagna. (Kanske något att tänka på nästa gång det kliar i RP-fingret... resultatet blir inte alltid det man trott...)

Citat:
Döp om ZOG-forumet till Judiskt inflytande och Judefrågan (så neutralt namnval som det bara kan bli)

I mina ögon låter "Judefrågan" inte så himla neutralt. Men sen så är jag ju ingen judeexpert heller iof.
Citera
2010-02-12, 02:50
Medlem
"Judefrågan" är ju inte lika illa som ZOG. Men det har ju en viss historik har det inte, det uttrycket, "judefrågan"?

Dessutom så ligger det implicit i det uttrycket att judarna skulle vara ett problem. Så det vore ju också att ta sida för admins del liksom det är för h*n** [Jag följer inte heteronormativitet längre eftersom GU gjorde ett sådant stort intryck här ] att använda uttrycket ZOG.

"Judiskt inflytande" är bättre. För alla kan vara överens om att det finns ett inflytande. På samma sätt som inuiter, san-folk, jenkare, ålandsbor, osv har det. Alla har inflytande även om det är mycket stort eller mycket litet. Det finns inget implicit i att inflytandet skulle vara stort, lika lite som det skulle vara minimalt. Ej heller finns det något implicit att det skulle vara skadligt, eller gynsamt heller.

Det är väl bara till att lägga "Judiskt inflytande" som eget forum under "Samhälle"-kategorin?
Citera
2010-02-12, 18:17
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Men din stackare, judar är i första hand ett folk, en etnicitet, en kulturell, historisk, social, etnisk och genetisk gemenskap, och INTE en religiös grupp i första hand.

Jag är en av dem som gärna sett ett mer "neutralt" namngett forum där man kunde diskutera sionismen och judenhetens lobbying i väst

Ändå håller jag inte med dig om judenheten som en etnicitet. Tvärtom ser jag iden om judendom=etnicitet som en lögn framhållen av sionisnen som använder den som bränsle i framhållandet av kollektiva sionistiska myter som diasporan, det förlovade landet och holocaust som evigt rättfärdigande av fascistisk utrotningspolitik i Israel.

Judar i mer blattiga och lågutvecklade delar av världen ser mer ut som folket som bor där, än judar i t ex nordeuropa eller USA som kan se helt västerländska ut.
Senast redigerad av sk0gen 2010-02-12 kl. 18:21.
Citera
2010-02-12, 18:27
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Jag är en av dem som gärna sett ett mer "neutralt" namngett forum där man kunde diskutera sionismen och judenhetens lobbying i väst

Ändå håller jag inte med dig om judenheten som en etnicitet. Tvärtom ser jag iden om judendom=etnicitet som en lögn framhållen av sionisnen som använder den som bränsle i framhållandet av kollektiva sionistiska myter som diasporan, det förlovade landet och holocaust som evigt rättfärdigande av fascistisk utrotningspolitik i Israel.
Genome-wide genetic signature separates Jews from European Americans

OnT:

Vad gäller protesterna mot att avdelningen skall heta något med "ZOG", så är jag delvis emot det beslutet av admin, men jag vill passa på att fråga admin huruvida han ämnar att med "ZOG", ha diskussioner kring Israel som zionistisk ockupationsentitet eller "ZOG" som i konspiratorisk bemärkelse, nämligen att zionistjudar ockuperar gojimregimer världen runt?

Det råkar nämligen vara som så att judar faktiskt har höga politiska positioner runt om i världen, USA är ett framträdande exempel:

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/US-Israel/bushjews.html
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/US-Israel/obamajews.html

Det är ingen hemlighet, men inte heller är det en "konspiration" à la "ZOG". ZOG är alltså i sådana sammanhang, en anti-intellektuell term eftersom det är intellektuellt oärligt att hävda att zionistjudar ockuperar USA:s regering; så funkar det inte alls, det är snarare som så att de ljugit till sig och fuskat till sig höga positioner (politik, media, och dylikt) i gojimsamhällen.

Men i israeliska sammanhang är det inte inkorrekt att tala om "ZOG".

Frågan är då varför t.ex. politiska diskussioner, såsom den kilometerlånga avskaffa Israel tråden i politik utrikes, skall flyttas till ZOG-forumet? Det är ju knappast en konspiration, snarare en utrikespolitisk diskussion.

Återigen admin, föreslår jag att du byter namn till "Judefrågan". Det är kort och koncist, och ett seriöst, neutralt och aktuellt, omfattande namn än idag som används av judeo-israeliska nyhetssidor:

Obama and the Jewish question: http://www.haaretz.com/hasen/spages/949364.html
Senast redigerad av EliasAlucard 2010-02-12 kl. 18:32.
Citera
2010-02-13, 11:02
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Vad 'Judiska och sionistiska konspirationer' bör och inte bör heta är inget som har med Zytomierska-tråden att göra, så därför har jag nu brutit ut det som en egen diskussion från Judisk dubbelmoral och FB-moderatorer som stjälper debatten!. Har något inlägg missats eller av misstag flyttats hit så skicka en RP.

// Mod
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2010-02-13 kl. 11:13.
Citera
2010-02-13, 11:40
Medlem
sunglassesafterdarks avatar
"Judar och sionism" tycker jag borde vara en lämplig titel
Citera
2010-02-14, 01:08
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunglassesafterdark
"Judar och sionism" tycker jag borde vara en lämplig titel
Vaddå? Då låter det som en underavdelning till religion eller historia. Skyller man på judarna för sitt eget slagord (ZOG) så är det inte många pommes kvar på tallriken.
Citera
2010-02-14, 20:16
Medlem
Dr Scriptums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
"Judefrågan" är ju inte lika illa som ZOG. Men det har ju en viss historik har det inte, det uttrycket, "judefrågan"?

Dessutom så ligger det implicit i det uttrycket att judarna skulle vara ett problem. Så det vore ju också att ta sida för admins del liksom det är för h*n** [Jag följer inte heteronormativitet längre eftersom GU gjorde ett sådant stort intryck här ] att använda uttrycket ZOG.

"Judiskt inflytande" är bättre. För alla kan vara överens om att det finns ett inflytande. På samma sätt som inuiter, san-folk, jenkare, ålandsbor, osv har det. Alla har inflytande även om det är mycket stort eller mycket litet. Det finns inget implicit i att inflytandet skulle vara stort, lika lite som det skulle vara minimalt. Ej heller finns det något implicit att det skulle vara skadligt, eller gynsamt heller.

Det är väl bara till att lägga "Judiskt inflytande" som eget forum under "Samhälle"-kategorin?
Huvudet på spiken. Ingen kan ifrågasätta att judar har inflytande - även om man kan ha olika åsikter om det är stort eller litet, positivt eller negativt. "Judiskt inflytande" är alltså ett utmärkt namn och underforumet skulle nog passa bäst i Samhälls-kategorin, så att det inte behöver bana ut till den mest extrema konspirationsfetischen och istället kan fokusera på Israellobbyn, Bonnier-media, etc. Det skulle nog bli intressantare debatter om den fanns i samhälls-kategorin; förmodligen skulle det bli mer blandade åsikter och nivån skulle garanterat vara högre (den som tvivlar på detta kan jämföra "judetrådarna" i Politik Utrikes, såsom https://www.flashback.org/t752166, med en typisk tråd från ZOG-forumet).

Jag förstår att admin inte vill ha diskussioner om judiskt inflytande utspridda över alla möjliga forum, men ZOG är knappast ett intellektuellt hederligt namn på judeforumet. "Judiskt inflytande" blir väl ändå bäst?
Citera
2010-02-14, 20:54
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Skulle man inte kunna skapa ett nytt huvudforum med t.ex. namnet "Alternativa teorier" - alltså av samma storleksordning som "Kultur", "Livsstil", "Samhälle" etc. - och låta det omfatta t.ex. underforumen

Lobbygrupper och nätverk [Hit kan föras såväl trådar om judiskt inflytande som om NWO, Illuminati, frimurare och ordensväsende. Det föreslagna ordet "inflytelserika" bör enligt min mening undvikas då det innebär ett onödigt ställningstagande.]
Konspirationer och konspirationsteorier [eventuellt med underforum för specifika händelser som 911, om det fortfarande behövs]
Historierevisionism
Paranormala fenomen, ockultism och ufologi

Mönstret är bibliotekens klassifikationskategori "Omstridda fenomen och företeelser", d.v.s. att man under ett neutralt namn samlar frågor och ämnen som f.n. inte tillhör konsensus i samhället - att så inte är fallet för ovannämnda forum brukar väl erkännas av bägge parter. En poäng skulle då vara att den som vill skall kunna diskutera t.ex. judiskt inflytande under ett neutralt namn ("Lobbygrupper och nätverk") medan den som uttryckligen vill behandla ämnet ur ett (kritiskt?) konspirationsperspektiv kan välja ett sådant med en tråd i underforumet "Konspirationer och konspirationsteorier".

Att även flytta hit "Revisionism" och "Paranormala fenomen" borde fungera bra eftersom dessa de facto är alternativa teorier i förhållande till konsensus, samtidigt som man undgår det ställningstagande som Flashback för ögonblicket nu gör då t.ex. ockultism sorteras under "Vetenskap".
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in