Citat:
Ursprungligen postat av admin
Mitt problem är lite annorlunda. Jag anser att det riktiga problemet är att olika myndigheter i olika länder väljer att förbjuda denna form av diskussion, och då är det ointressant vad vi kallar den. Detta tycker jag är ett riktigt problem. Att Flashback är det enda svenska diskussionsforumet som tillåter diskussioner kring detta är enligt mig ett stort problem, och det som borde hålla dig vaken betydligt längre. Jag hoppas att vi både förstår problemet på den här punkten, och att du sedan ogillar att man tilldelar ZOG uppmärksamhet kan jag leva med. Att människor slängs i fängelse för att man diskuterar dessa åsikter är ett betydligt större problem.
admin
Du har en poäng här admin, en bra sådan. Jag uppskattar ditt försvar av yttrandefriheten och att du är emot att folk skall fängslas eftersom man diskuterar ett kontroversiellt ämne. Jag själv blev bannad på engelska wikipedia, av judiska skribenter på Wikipedia varav en del var administratörer, efter att jag skrev "holohoax". Det är ju helt sinnessjukt, men bara ett exempel på hur galna judar är.
Så jag uppskattar att du tillåter debatten här på Flashback, men jag tycker ändå att du begränsar debatten genom att ha ett specifikt forum där allt judesnack skall samlas. Samtidigt tillåter du väldigt fri debatt kring judefrågan, det skall erkännas. Och det kan tyckas som att vi får smaka på ena fingret och äter upp hela handen när vi klagar över detta, i och med att du har skapat ett specifikt sub-forum för judediskussioner. Men den konstruktiva kritiken här är att judar särbehandlas till skillnad från t.ex. muslimer, som trots enorma mängder islamtrådar, inte ens har en egen islam-avdelning i religionsforumet (trots enorma mängder önskemål om en islamavdelning).
Citat:
Ursprungligen postat av GAFGorilla
"ZOG och judiskt inflytande"? Ingen använder termen "ZOG" förutom lösrykta och inaktuella amerikanska terrorister. Samt givetvis folk som ironiserar över allt för högljudda judekritiker på basis av skinnskallefyllemummel från 90-talet. Att döpa forumet till det är fullständigt efterblivet, och det säger jag inte ens som särskilt intresserad i frågan.
Att namngivningen innebär ett tydligt ställningstagande från administratorernas sida borde de faktiskt kunna erkänna - det blir ju direkt löjligt när man låtsas ha någon objektiv grund för beslutet. Man har gjort forumet till något ännu mer löjeväckande än det tidigare. Det förra hade en dålig ton, nu vrålar namnet istället "clowncentral för en grupp fyllskallar från 90-talet som inte ens finns längre".
Jag har några till förslag på smarta forum:
Kristallhealing och Medicin
Welteislehre och Fysik
Feng-Shui och Arkitektur
Pedofili och Sexologi
Det löjligaste är inte att man gör som man gör, utan att det verkar som om man vill låtsas att det inte är ett direkt hån och ett försök att hindra, inte diskussion, men seriös diskussion, av ämnet.
Bra skrivet.
Citat:
Ursprungligen postat av GAFGorilla
Det löjligaste är inte att man gör som man gör, utan att det verkar som om man vill låtsas att det inte är ett direkt hån och ett försök att hindra, inte diskussion, men seriös diskussion, av ämnet.
Jag instämmer i det du säger. Jag vet inte om admin har en seriösa planer på karriär som ståuppkomiker, men det här stycket, jag kan inte släppa det än eftersom admin verkligen hånar oss öppet och spelar oss ett spratt utan att erkänna det:
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag tycker det tidigare namnet var olyckligt då det per automatik gjorde kopplingen att det var en konspiration. Detta är nu löst.
admin
Det är inte bara skrattretande att läsa admin skriva sådär, jag kan även inte låta bli att fundera på om han själv faktiskt ser den ironiska humorn i att döpa om
Judiska och sionistiska konspirationer till
ZOG och judiska maktförhållanden. Same shit, different name, liksom. Att admin dessutom har en jättegullig maktgalen negerbäbis som avatar gör ju det hela roligare, när man han samtidigt skriver, med en fullt koncentrerad seriositet att namnvalet var, hör och häpna,
olyckligt
Du är alldeles för go, admin

Ditt ordval går inte av för hackor