Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Tja, det är väl som med alla andra räkningar du inte betalar. Om dom fortsätter vilja ha betalt anlitar de ett inkassoföretag eller lämnar in en ansökan om betalningsföreläggande till Kronofogden som du får ta ställning till att betala eller bestrida.
Om du redan vet att du inte vill betala får du väl börja med att bestrida den faktura du får från IF Metall och se hur de svarar.
Det låter väldigt troligt att det är på det viset. Var bara det att jag hörde om en kompis som helt hade skitit i att betala sina räkningar och det ända som hände var att hon aldrig mer var välkommen tillbaka in i förbundet.
Citat:
Ursprungligen postat av Natural
På vilket sätt har dom klantat sig med ditt utträde? Vilket datum skrev du på utträdesansökan, IF metall har väl 2-3 månaders uppsägningstid, sen är du ej medlem längre. Så du får väl bestrida räkningarna med den motiveringen.
För jag förutsätter att du har lämnat in en skriftlig utträdesblankett till dom, eller?
Japp, jag lämnade in en skriftlig utträdesblankett om att gå ur förbundet 1 oktober. Så jag ska betala oktober, november december. Problemet var att de skickade ut Januariräkningen före decemberräkningen.. Så nu säger dom att jag måste betala för december för att det inte går att backa januariräkningen. Dessutom har de skickat ut en räkning för februari nu(?).