Köpte den nya musen och tangenbordet (det lilla), båda blåtands eftersom jag har extern skärm till MBP:n.
Problemet är att F1-F12 inte fungerar som de ska. När jag ska sänka ljudet så blir det istället att den visar skrivbordet och byta låt i itunes blir till att visa alla fönster istället t ex. Trodde att det skulle räcka med att parkoppla, jag gjorde det i inställningar för nya enheter och skrev in siffrorna och tryckte enter som man ska men tangenterna fungerar som sagt inte. Att skriva på dem och sånt är inga problem utan det är genvägsknapparna som strular. Vad gör jag för fel?
Bumpar denna. Har alltså bockat av "använd alla funktionstangenter med de vanliga funktionerna".
Då fungerar snabbtangenterna på MBP:n men på inte Apples egna bluetooth bord där allt är felmappat.
Hur ny är din MBP? Har dess tangentbord samma snabbtangentslayout som blåtandstangentbordet? På min svarta MB från 2007 är snabbtangentslayouten inte lika som på de nyare datorerna och tangentborden.
Tänkte att det kanske blir nån slags krock där, om du har en lite äldre MBP som har den gamla layouten..
Kunde ta bort en del där och ordna så att fönsterhanteringen är som den ska. Men inte inställningar för ljud och ljus knapparna samt tangenterna för uppspelning av ljud som finns på F-tangenterna
Senast redigerad av Tridnod 2010-02-17 kl. 15:28.
Jag bumpar denna eftersom ingen har svar på detta. Måste ju gå att använda samtilga snabbtangenter om man köper det till en macbook!!??
Förlorar ju helt sin funktion annars, blir ju bara ett snyggt bluetooth-bord annars.
Om ingen här kan svara, vart kan man vända sig? Köpt på d-store och de har ju inte apples support.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!