Kpte den nya musen och tangenbordet (det lilla), bda bltands eftersom jag har extern skrm till MBP:n.
Problemet r att F1-F12 inte fungerar som de ska. Nr jag ska snka ljudet s blir det istllet att den visar skrivbordet och byta lt i itunes blir till att visa alla fnster istllet t ex. Trodde att det skulle rcka med att parkoppla, jag gjorde det i instllningar fr nya enheter och skrev in siffrorna och tryckte enter som man ska men tangenterna fungerar som sagt inte. Att skriva p dem och snt r inga problem utan det r genvgsknapparna som strular. Vad gr jag fr fel?
Bumpar denna. Har allts bockat av "anvnd alla funktionstangenter med de vanliga funktionerna".
D fungerar snabbtangenterna p MBP:n men p inte Apples egna bluetooth bord dr allt r felmappat.
Hur ny r din MBP? Har dess tangentbord samma snabbtangentslayout som bltandstangentbordet? P min svarta MB frn 2007 r snabbtangentslayouten inte lika som p de nyare datorerna och tangentborden.
Tnkte att det kanske blir nn slags krock dr, om du har en lite ldre MBP som har den gamla layouten..
Kunde ta bort en del dr och ordna s att fnsterhanteringen r som den ska. Men inte instllningar fr ljud och ljus knapparna samt tangenterna fr uppspelning av ljud som finns p F-tangenterna
Senast redigerad av Tridnod 2010-02-17 kl. 15:28.
Jag bumpar denna eftersom ingen har svar p detta. Mste ju g att anvnda samtilga snabbtangenter om man kper det till en macbook!!??
Frlorar ju helt sin funktion annars, blir ju bara ett snyggt bluetooth-bord annars.
Om ingen hr kan svara, vart kan man vnda sig? Kpt p d-store och de har ju inte apples support.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!