• 1
  • 2
2010-02-12, 15:17
Bannlyst
Diskussionsunderlag: Tomas Gustafson

Grundfakta:http://sv.wikipedia.org/wiki/Tomas_Gustafson

Bild:http://www.sok.se/images/18.3b063add...fson_Tomas.jpg

Aktuell i SVT produktionen "Mästarnas mästare" och i storbråk med Patrik Sjöberg se länk:

Lite höjdpunkter:

Tomas Gustafson: "Jag lever ett städat liv hemma med familj och så kommer man i kontakt med en helt annan värld"

Patrik Sjöberg: "Jag kan tycka att han var väldigt tråkig. Han hade många historier utan varken slut eller poäng"

Källa: http://www.expressen.se/noje/tvsajte...ut-en-dag-till

Tomas Gustafson: "Jag har familj och jag lever anständigt"

Källa: http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6570724.ab

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6576078.ab

Avslutningsvis Björkmans analys:http://www.expressen.se/noje/tvsajte...howens-stjarna

"Alla gillar inte heller varandra, vilket är normalt. "Idrotten förbrödrar ", det är en mycket gammal lögnaktig floskel.
Att få motståndarna ur balans är minst lika viktigt och där är Patrik Sjöberg, den gamle världsmästaren i höjdhopp, överlägsen.
Patrik Sjöberg har irriterat en del tittare tidigare. De som tar dokusåpan på för stort allvar och anser att man ska kämpa väl, de tycker att Sjöberg, som flinande släntrar omkring, är osportslig och borde diskas.
I går visade sig en av deltagarna vara en "vän av ordning", Tomas Gustafson, världsmästare i skridsko, i dag en död sport. Tomas rynkade ögonbrynen och ville sätta Sjöberg på plats. Och fick förstås åka hem som en förlorare på alla plan"

Fråga: Är Gustafson ett gammalt mobbingoffer samt finns det något smarrigt skvaller om honom?
Senast redigerad av resonerande 2010-02-12 kl. 15:20.
Citera
2010-02-12, 15:22
Medlem
East Clintwoods avatar
Visst, han var bra grinig i Mästarnas mästare. Det var inte utan ett visst mungipedragande som man såg PS knocka TG i nattduellen.

TG blev duktigt störd av PS härliga psykningar.

Han gör ett stillsamt tråkigt intryck, ungefär som huvuddelen av svenska idrottsstjärnor genom tiderna. Profilerna är få, de grå mössen dominerar. (Ett exempel: Annika Sörenstam - vår kanske största stjärna de senaste 10 åren.) Man behöver inte vara pajas, men profil - t ex är/var (hehe) Foppa mer frispråkig och intressant, särskilt tidigare i sin karriär, att lyssna på än Mats Sundin, Niklas Lidström et cetera. De har varit tråktrallar sedan Dackefejden. Nåja, TG var, är och förblir en klassisk svensk torrboll. Men vad tusan, låt han vara det då.
Citera
2010-02-12, 15:46
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tomas Gustafssons dubbla OS-guld i Calgary (nyligen repriserat av SVT) är en av de största idrotts-prestationer Fula Gubben någonsin sett från en svensk, och respekten för det överglänser för all framtid vederbörandes eventuella hemvävda Eskilstuna-tråkighet.

- F.G
Citera
2010-02-12, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Tomas Gustafssons dubbla OS-guld i Calgary (nyligen repriserat av SVT) är en av de största idrotts-prestationer Fula Gubben någonsin sett från en svensk, och respekten för det överglänser för all framtid vederbörandes eventuella hemvävda Eskilstuna-tråkighet.

- F.G
Det där lät inte Fula Gubben-aktigt på något sätt! Dragit en lina för mycket inför middagen hemma på Engelbrektsplan?
Senast redigerad av resonerande 2010-02-12 kl. 15:57.
Citera
2010-02-12, 17:08
Medlem
mishimas avatar
Sportspegelns femminutare Stopptid sände för några veckor ett inslag som BBC hade gjort någon gång på 80-talet om Tomas Gustafsson. Det var lite småroligt. Ska se om det ligger uppe på svt.se

Äsch, jag hittar inte.
Senast redigerad av mishima 2010-02-12 kl. 17:36.
Citera
2010-02-12, 17:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av resonerande
Det där lät inte Fula Gubben-aktigt på något sätt! Dragit en lina för mycket inför middagen hemma på Engelbrektsplan?

Mja, 3 st Tramadol kan slå på rätt hårt också, särskilt om de sköljs ned med en stadig capuccino!

Fula Gubben hyser faktiskt respekt för många nu levande svenskar, även om det mest blir låga personangrepp och rena lögner när undertecknad postar här på FB.

Patrik Brummer, t ex. En mycket fin människa. FG respekterar t o m en journalist, dvs Karin Henriksson som skriver utmärkta USA-reportage i SvD. Vidare, t ex Johan Rheborg. Stig Larsson (dock absolut inte pajasen Stieg Larsson). Carl Bildt. Poeten Magnus William-Olsson. Osv.

Rör inte min Tomas Gustafsson!

- F.G
Citera
2010-02-12, 17:25
Medlem
fredrikdenstores avatar
Tycker nog att PS uppförde sig jävligt barnsligt i Mästarnas Mästare och i synnerhet mot TG vid Nattduellen. Nästa man till rakning lär väl bli Stefan Holm. Hoppas att Stefan slår den fan då i Nattduellen så vi slipper se fanskapet i fortsättningen.
Citera
2010-02-12, 17:33
Medlem
watson6669s avatar
Till skillnad mot Patrik Sjöberg så är Tomas just OS-mästare.
Något som Patrik självklart skulle vilja ha istället för ett världsrekord, även om han låtsas något annat men jag tycker det lyser igenom.
Vi har ju sett en massa exempel på idrottsmän och kvinnor som varit kanon både innan och efter ett OS men som i det viktiga ögonblicket inte fått till det, så vad fan hjälper det att du var bäst både innan och efter ett OS när du inte var det under det viktigaste mästerskapet på 4 år?
Citera
2010-02-12, 17:38
Medlem
En sådan Hjälte sänker man inte!

TS: du sjunker lågt!
Citera
2010-02-12, 19:33
Medlem
Sjöberg har visat sig vara en riktig sköning.
TG verkar inte riktigt stabil, skulle vara trevligt med lite otippat skvaller. Finns det tråkigare människor än duktjävlar med långa historier utan poäng eller slut?
Citera
2010-02-12, 20:16
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkad
Sjöberg har visat sig vara en riktig sköning.
TG verkar inte riktigt stabil, skulle vara trevligt med lite otippat skvaller. Finns det tråkigare människor än duktjävlar med långa historier utan poäng eller slut?

Håller med helt och hållet.

I sportsammanhang är det helt förståeligt att det är insatsen som det fokuseras på.
Detta handlar dock om underhållning och TG har varit en surfitta rakt igenom, PS är den som levererar som vanligt så han har all min sympati...att TG skulle varit mobbad och PS beteende påminner om de plågoandar han blev utsatt för kan förklara överreaktionen.
Citera
2010-02-12, 20:28
Medlem
O Dirlewangers avatar
Patrik Sjöberg: "Jag kan tycka att han var väldigt tråkig. Han hade många historier utan varken slut eller poäng"

Det ovanstående citatet är jävla sant.

Sjöberg - Gustafson = TKO
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här