2010-02-12, 13:16
Medlem
Ryghs avatar
Hej!

Hade ett abonnemang hos Tre under två års tid som gick ut igår.
Ringde idag för att säga upp det (annars fortgår abonnemanget som vanligt). Personen jag pratade med sa att det skulle ta ytterliggare tre månader innan jag var fri från abonnemanget pga. uppsägningstiden.

Enligt min mening bör det inte vara någon uppsägningstid eftersom abonnemangstiden har gått ut, och jag bör därmed inte vara tvungen att vara fast vid något dyrt tre-abonnemang i tre månader till.

Någon som vet hur det ligger till?
Citera
2010-02-12, 13:27
Medlem
rogerks avatar
Bindningstiden gick ut.... Då löper allt vidare och för att avsluta måste det gå en uppsägningstid.
Citera
2010-02-12, 15:56
Medlem
Emerains avatar
Det står i avtalet du skriver på.

Det råder alltid en 3 månaders uppsägningstid för abbonemanget, oavsett om det är bindningstid. Vid bindningstidens slut så övergår abbonemanget automatiskt till ett tillsvidare-abbonemang. Vill du att det ska sluta direkt vid bindningstidens slut så får du säga till i god tid.

Jag gjorde det med mitt abbonemang jag hade hos 3. När det var 6 månader kvar gick ajg in till en av deras butiker och sa att abboenmanget skulel stängas av direkt när bindnignstiden tog slut. Skriva på ett uppsägningspapper, och sen var det klart. på dagen slutade numret att fungera, och i slutet på den månaden (när det hade avslutats) kom sista räknignen som var på de samtal ajg hade ringt mellan förra räkningen och avslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in