Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Vissa här säger att de bara behöver fråga, andra att de ska se något bevis på var de kommer ifrån. Vilket stämmer?
Om man behöver visa något skriftligt, hur ska det se ut? Fick en större summa i bröllopspresent och det har jag ju inget kvitto på, vi fick bara en massa sedlar i ett kuvert. Ska givaren skriva en lapp? Tänkte använda dem till att köpa bil framöver, men är det sånt trassel kanske en säljare inte vill ta över kuvertet...
Fånigt, hur ska man då kunna göra affärer på klassiskt filmsätt, med en portfölj full med fina sedelbuntar som man öppnar och visar? Att visa upp ett kontoutdrag ger ju inte riktigt samma feeling...

Båda stämmer, bevis krävs vid större belopp eller många insättningar som ser "konstiga" ut.
Det skriftliga är inte svårt skriv ett exempel jag stött på är "Jag "Krösus Sork" ger tvåhundrabiljonersmiljoner till "Wildebeest" vid mycket stora summor kan även ett kvitto på uttaget eller ett kontoutdrag krävas där det framgår att pengarna tagits ut från ett konto.
Vad är fel på postväxlar föresten? Då slipper man allt skit och strul med mycket kontanter