2010-02-12, 08:07
Medlem
Låt oss säga att jag köper ett hegge riktigt kletigt tjack o då menar jag inte klet tjack utan mer som en enda stor deg, hegget vägde upp bra o så men när de är så väger mindr ( cirka 20 g)

Är detta standard eller ska man få mer när man ska ha ett hegge eller är det meningen sär att banka?
Kan lägga till att det är extremt tjack, testade en litna och var igång 6-7 timmar för attt domna bra o inte känna någon.

Är det så det går till när ,man löper klet/ degklmp
Citera
2010-02-12, 09:15
Medlem
Learys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Låt oss säga att jag köper ett hegge riktigt kletigt tjack o då menar jag inte klet tjack utan mer som en enda stor deg, hegget vägde upp bra o så men när de är så väger mindr ( cirka 20 g)

Är detta standard eller ska man få mer när man ska ha ett hegge eller är det meningen sär att banka?
Kan lägga till att det är extremt tjack, testade en litna och var igång 6-7 timmar för attt domna bra o inte känna någon.

Är det så det går till när ,man löper klet/ degklmp

Var vänlig skriv lite mindre kluddigt och mindre stavfel så att man kan förstå vad det är du egentligen vill ha reda på?

Amfetamin kan te sig och se väldigt olika ut, "klet tjack" är ingen särskild "sort" bara för att det är kletigt, det kan vara dåligt eller bra det också.

Menar du ett hekto med "Ett hegge"? För isåfall kan jag inte se nån anledning till att du ska betala för ett hekto amfetamin och få 20 gram, oavsett kvalité. Om det nu är så bra så får de väll säga att det är dyrare, inte ge dig en femtedel av det utlovade...
Citera
2010-02-12, 10:56
Medlem
CB4lifes avatar
Jag tror han frågar om det är standard att få lite mindre än ett hegge för att man ska banka ut det
Citera
2010-02-12, 11:33
Medlem
Robbadobbs avatar
Betalar du för ett hg ska du få ett hg. Betalar du för 80g får du 80g. Så enkelt är det.
Sen vad din kran har lurat i dej vad "alla som köper hg gör" faller ju lite din egen dumhet.
Vi får hoppas att du fick det billigt iaf.

Förvara ditt klet rätt. Det har en tendens att dunsta lätt.
Citera
2010-02-12, 12:34
Bannlyst
Du kan räkna med att du kommer att förlora ca 25 gram när du torkar det.

Om du nu ska sälja det torrt.
Citera
2010-02-12, 13:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norre24
Du kan räkna med att du kommer att förlora ca 25 gram när du torkar det.

Om du nu ska sälja det torrt.

Å andra sidan så är det som är kvar en mer viktpotent substans.
Citera
2010-02-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Å andra sidan så är det som är kvar en mer viktpotent substans.

tack för det enda vettiga svaret jag fick, ett hegge är samma sak som ett hekto och det är inte 10 utan 100 gram, jag betalade 9000 för det men nu när det torkat väger det mkt mindre men det är fortfarande extremt potent
Citera
2010-02-12, 17:42
Medlem
Det är alltid vanskligt med klet, då det dunstar, givetvis varierar det beroende på hur kletigt det är och vad det mer innehåller än Amfetamin, men man brukar räkna med att tappa 10-20g per hekto som dunstar bort, men kan gå upp mot 30 oxå, tyvärr.

Betalar du för 100 g så ska du givetvis ha 100 g, sen kan det ju slå på 5 gram +/-, det får man nog ofta räkna med, dvs lite spill, men få 80 när du betalt för 100 är iaf enligt mig Inte ok, det är bara "reklamera" det och be kranen åtminstone slänga till dig en 10a eller helst 2...

Tänk på hur du förvarar det, så du kan minimera förlusten!

MVH
Citera
2010-02-12, 17:43
Medlem
murder_us avatar
Verkar som du kommit över bra pulver. Om du ska slå upp det till ett helt hekto igen gör det enbart med dextropur. Finns på hemköp.
Citera
2010-02-12, 17:51
Medlem
jag testade nu o cirka 30 gram är det nu, var 50g igår när jag börjde torka det. Det är dock extremt potent en mini lina sslog som fan så jag kommer ju banka det men vad tkr ni är rimmligt o banka? 60/40`?

Hur bör jag förvara det nu?`, har det i en gigantisk zipp påse
Citera
2010-02-12, 18:39
Medlem
1800KELLYs avatar
Citat:
jag testade nu o cirka 30 gram är det nu, var 50g igår när jag börjde torka det. Det är dock extremt potent en mini lina sslog som fan så jag kommer ju banka det men vad tkr ni är rimmligt o banka? 60/40`?

Väg upp 5: or och förvara det i zip-påsar.
Citera
2010-02-13, 04:06
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:

Är det riktigt bra så lägg på 10g dextopur eller vad du nu vill slå ut det med, men inte mer då förstör du skiten!.
Förvaring, frys, tätt förpackat och skyddat från ljus
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in