2010-02-13, 18:34
Medlem
Varför torkar du det?
Det ska ju ligga i frysen.
Citera
2010-02-13, 19:03
Medlem
nakkis avatar
har en fundering. att man ska förvara doset i frysen e ju känt. men när det är klettjack, alltså fuktigt, finns det nån risk med att ha det i frysen? intresset är större än kunskaperna inom kemi.
Citera
2010-02-14, 04:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakki
har en fundering. att man ska förvara doset i frysen e ju känt. men när det är klettjack, alltså fuktigt, finns det nån risk med att ha det i frysen? intresset är större än kunskaperna inom kemi.

Det fryser och blir hårt, d'oh.
Citera
2010-02-14, 21:34
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakki

Nej, enbart fördelar.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det fryser och blir hårt, d'oh.

Då är det blandat med vatten. Och det är bara fel.
Riktigt klettjack ska bara bli till en sorts lätthanterlig deg i frysen.
Iaf enligt min erfarenhet, men snart kommer väll arkomann och knäpper mej på näsan
Citera
2010-02-15, 00:41
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Iaf enligt min erfarenhet, men snart kommer väll arkomann och knäpper mej på näsan

Klettjack har samlat på sig fukt och är därför kletigt, det är inte direkt blandat med vatten. Man kan exempelvis få klettjack om man förvara sitt tjack dåligt. Så ja, det blir hårt när man fryser det.
Citera
2010-02-15, 02:17
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Klettjack har samlat på sig fukt och är därför kletigt, det är inte direkt blandat med vatten. Man kan exempelvis få klettjack om man förvara sitt tjack dåligt. Så ja, det blir hårt när man fryser det.

Du tror verkligen att det bara finns en sorts kletjack?!

Det finns "klet-tjack" och så finns det kletjack.
Den ena sorten är riktig bra och jag berättade alldeles nyss om den. Den andra sorten (som fryser under 0c) är mindre bra, den känner du säkert redan till.

Det jag menar med kletjack är inte tjack som nån lallare lyckats blöta ner eller helt enkelt tyngt med fukt för att tjäna lite extra $$$.

Menar du på allvar att du själv eller nån du känner råkat fukta ner tjack till kletjack?
Eller var det bara ett exempel? Då linjen mellan klet och flytande är jävligt tunn alltså.
Citera
2010-02-15, 07:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Nej, enbart fördelar.

Nu finns det ju andra vätskor än vatten som fryser vid 17-18 minus men du har rätt i sak. Hårt var att ta, hårdare skulle jag ha skrivit.
Citera
2010-02-15, 07:21
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Menar du på allvar att du själv eller nån du känner råkat fukta ner tjack till kletjack?
Eller var det bara ett exempel? Då linjen mellan klet och flytande är jävligt tunn alltså.

Det var ett rent teoretiskt exempel för hur klet "kan" bli klet.
Citera
2010-02-15, 08:06
Medlem
PAIN-s avatar
Tycker Robbadobb har rätt i detta... Ibland har jag stött på klettjack och ibland har jag stöt på "klettjack" som uppenbart blivit utblandat med några droppar vatten! en gång såg jag till och med lite vatten längst upp i den stängda lilla zippåsen vilket inte är ett gott tecken.... Kan väl säkert vara någon annan vätska men samtidigt så tror jag inte att det är allt för ovanligt att folk gör detta för att få det att väga mer!
Citera
2010-02-15, 08:45
Medlem
Arkomanns avatar
Äkta klet är ju litet mer amatörmässigt kokat tjack, som helt enkelt inte har genomgått det sista steget i framställningen, d. v. s. reningen från restprodukter. Tillverkar man i liten skala, förlorar man för mycket tjack för att kosta på den ganska omständliga processen att tvätta tjacket. Det man kan göra, är att utsätta en större mängd klet för mera svavelsyra (från t. ex. ett bilbatteri) och därmed fälla ut eventuell kvarvarande amfetaminbas som amfetaminsulfat, d. v. s. pulver. Syran blandar sig med resterna av lösningsmedel från framställningsprocessen, och efter omrörning, när allt har lagt sig och sjunkit till botten, kan man filtrera bort vätskan. Dock bidrar estrar till smak och lukt och dimetyletern bättrar på kicken, om man injicerar. Själv har jag lagt märke till en stor skillnad i effekt mellan bra klet och bra pulver: kletet går snabbare från kick till speedat tillstånd, medan pulvret bygger upp effekten långsammare.

Oäkta klet är dock bara rentvättat amfetaminsulfat, i regel utbankat med koffazon, dextropur, efedrin, krossad Ipren et c., med en tillsats av lämplig vätska, vilket normalt sett är diväteoxid. Detta kan man torka i micron och få till vanligt pulver.

Om man dock försöker sig på att torka äkta klet i micron, får mindre potent amfetamin i korviga flagor med kraftigt statisk laddning samt en härlig doft av amfetamin i hela lägenheten.

Hur som helst skall man inte betala för ett hegge och få en femtedel därav. Å andra sidan händer ju sådant i pundarkretsar hela tiden.
Citera
2010-02-15, 10:27
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Äkta klet är ju litet mer amatörmässigt kokat tjack, som helt enkelt inte har genomgått det sista steget i framställningen, d. v. s. reningen från restprodukter. Tillverkar man i liten skala, förlorar man för mycket tjack för att kosta på den ganska omständliga processen att tvätta tjacket. Det man kan göra, är att utsätta en större mängd klet för mera svavelsyra (från t. ex. ett bilbatteri) och därmed fälla ut eventuell kvarvarande amfetaminbas som amfetaminsulfat, d. v. s. pulver. Syran blandar sig med resterna av lösningsmedel från framställningsprocessen, och efter omrörning, när allt har lagt sig och sjunkit till botten, kan man filtrera bort vätskan. Dock bidrar estrar till smak och lukt och dimetyletern bättrar på kicken, om man injicerar. Själv har jag lagt märke till en stor skillnad i effekt mellan bra klet och bra pulver: kletet går snabbare från kick till speedat tillstånd, medan pulvret bygger upp effekten långsammare.

Oäkta klet är dock bara rentvättat amfetaminsulfat, i regel utbankat med koffazon, dextropur, efedrin, krossad Ipren et c., med en tillsats av lämplig vätska, vilket normalt sett är diväteoxid. Detta kan man torka i micron och få till vanligt pulver.

Om man dock försöker sig på att torka äkta klet i micron, får mindre potent amfetamin i korviga flagor med kraftigt statisk laddning samt en härlig doft av amfetamin i hela lägenheten.

Hur som helst skall man inte betala för ett hegge och få en femtedel därav. Å andra sidan händer ju sådant i pundarkretsar hela tiden.

Bra svar.
Dina sista 2 rader, syftar du på det felkokade eller vattenblandade?
Jag tycker "äkta klet" är värt sina pengar då det väldigt är av hög kvalite om man jämför med den oftast utbankade pulvervarianten. Iaf vid köp av större mängder.
Enda problemet med klet är att man antingen måste bomba eller skjuta, jag är dock ett fan av att bomba så mej gör det absolut ingenting.
Köper hellre bra klet än ok pulver.
Citera
2010-02-15, 13:40
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Bra svar.
Dina sista 2 rader, syftar du på det felkokade eller vattenblandade?
Jag tycker "äkta klet" är värt sina pengar då det väldigt är av hög kvalite om man jämför med den oftast utbankade pulvervarianten. Iaf vid köp av större mängder.
Enda problemet med klet är att man antingen måste bomba eller skjuta, jag är dock ett fan av att bomba så mej gör det absolut ingenting.
Köper hellre bra klet än ok pulver.

Pundare blåser varandra till höger och vänster. En gång fick jag t. ex. en nolltvåa, uppskattningsvis, i ett amsterdamkuvert inlindat med gaffatejp (vad är det med pundare och gaffa, egentligen?), och då betalade jag med någon annans pengar för en gubbe tjack. Jag fick igen resten sedan, dock, för den kranen ville egentligen bara bli av med sin kundkrets för att kunna lägga ned (eller snarare ville han nog bli av med vissa delar av kundkretsen, haha). Men det där är ju liksom inte första eller enda gången. Nästan alla bankar ju tjacket, innan de säljer det vidare. Andra tar ut högre priser eller säljer mindre kvantiteter som större, åter andra droppar vatten i det för att tynga ned det och få det att frramstå som klet. Klet hade ju bra rykte ett tag, eftersom det var hemtillverkade grejer, som inte var bankade, utan bara hafsigt gjorda. Det kostar ju mindre, om man inte behöver tvätta tjacket. Detta drog folk fördel av och blötte ned vanligt pulver.

Riktigt klet är naturligtvis helt OK som oftast. Det är dock svårt att dosera.

Värmer man äkta klet i micron, så får man inte pulver, utan flagor. Om det emellertid bara är uppblött pulver, så kan man torka det i micron, och då får man alltså pulver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in