Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Bra svar.
Dina sista 2 rader, syftar du på det felkokade eller vattenblandade?
Jag tycker "äkta klet" är värt sina pengar då det väldigt är av hög kvalite om man jämför med den oftast utbankade pulvervarianten. Iaf vid köp av större mängder.
Enda problemet med klet är att man antingen måste bomba eller skjuta, jag är dock ett fan av att bomba så mej gör det absolut ingenting.
Köper hellre bra klet än ok pulver.
Pundare blåser varandra till höger och vänster. En gång fick jag t. ex. en nolltvåa, uppskattningsvis, i ett amsterdamkuvert inlindat med gaffatejp (vad är det med pundare och gaffa, egentligen?), och då betalade jag med någon annans pengar för en gubbe tjack. Jag fick igen resten sedan, dock, för den kranen ville egentligen bara bli av med sin kundkrets för att kunna lägga ned (eller snarare ville han nog bli av med vissa delar av kundkretsen, haha). Men det där är ju liksom inte första eller enda gången. Nästan alla bankar ju tjacket, innan de säljer det vidare. Andra tar ut högre priser eller säljer mindre kvantiteter som större, åter andra droppar vatten i det för att tynga ned det och få det att frramstå som klet. Klet hade ju bra rykte ett tag, eftersom det var hemtillverkade grejer, som inte var bankade, utan bara hafsigt gjorda. Det kostar ju mindre, om man inte behöver tvätta tjacket. Detta drog folk fördel av och blötte ned vanligt pulver.
Riktigt klet är naturligtvis helt OK som oftast. Det är dock svårt att dosera.
Värmer man äkta klet i micron, så får man inte pulver, utan flagor. Om det emellertid bara är uppblött pulver, så kan man torka det i micron, och då får man alltså pulver.