2010-02-12, 03:00
Medlem
Feitans avatar
Kan inte sova för att det brummar i örat.. Skitjobbigt.. har upplevt det förut någon gång men då var det inte så farligt.. nu kan jag faktiskt inte somna för att jag tänker på att det låter. Spelar ingen roll hur jag ligger.. precis som om jag spänner käken eller som om en liten fluga surrar omkring i örat, fast med ett mörkare ljud. Har haft lite tinnitus till och från men inget allvarligt, bara lite tjutande ibland när det blivit för tyst. Letat runt lite på nätet nu och läste om något som heter Tensor Tympani Syndrom (TTS). Kan det stämma in på mig? Någon annan här som upplevt samma sak eller vet mer om detta? Hjälp jag börjar bli trött! :S
Citera
2010-02-12, 06:23
Medlem
nonameds avatar
Kan få det ibland med. Stör mig inte så mycket. Går oftast över fort. Fast vi kanske inte pratar om samma sak. Kan få det i samband med ljud ibland inte. Liknande känsla av att det slagit lock för örat. Känner du igen dig?
Citera
2010-02-12, 14:53
Medlem
Feitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Kan få det ibland med. Stör mig inte så mycket. Går oftast över fort. Fast vi kanske inte pratar om samma sak. Kan få det i samband med ljud ibland inte. Liknande känsla av att det slagit lock för örat. Känner du igen dig?

Jaså okej. Nja för mig känns det mer som om jag varit på en konsert eller liknande.. Jag kanske borde ta det lite lugnt med att spela hög musik i bilen osv. Är lite orolig
Citera
2012-06-16, 20:39
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feitan
Jaså okej. Nja för mig känns det mer som om jag varit på en konsert eller liknande.. Jag kanske borde ta det lite lugnt med att spela hög musik i bilen osv. Är lite orolig

Har sedan en vecka tillbaka ett brummande ljud i höger öra. Har aldrig haft tinnitus eller problem med hörseln och är ganska säker på att jag inte utsatt mig för "skadligt" ljud på senare år.

Brummandet är konstant, känns som vibrationer. Har försökt att tryckutjämna, hjälpte dock inte mot oljudet. Jävligt märklig känsla är det.

Bumpar tråden i förhoppning att du fått veta vad det är du lidit av. Mvh
Citera
2012-07-12, 21:14
Medlem
Din-mammas avatar
Jag bumpar tråden då jag fått exakt samma symptom son han som försvann. Det brummar och känns nästan som det vibrerar i höger öra. Det går i oregelbundna pulser. Hur har det gått för er?
Citera
2014-07-23, 13:45
Medlem
Hade ett helvete med detta under 2006/2007 sedan bara försvann det. Sedan har det kunnat komma tillbaka nångång men alltid försvunnit igen.

Nu är det tillbaka. Vaknade av det i söndagsnatt . Det brummar högt som fan o man känner hur det vibrerar långt inne i örat, som en sån stor nattmal typ.

Är under hög stress, är spänd och mår prupp rent allmänt sån har statusen varit under väldigt många år nu men när detta kom mådde jag ändå skapligt ok. Har förjävlig tinnitus efter en konsert 2002, men detta har nog dock ej samband med tinnitusen dock är det öronen som alltid spökar när jag mår dåligt mentalt.

Det blir värst när jag ligger, kan öka ljudet med olika nackrörelser och det blir värre när jag suttit länge vid datan. Måste ju ha med spänningar att göra?. Efter bilkörning eller efter dammsugning etc så startar det också och avtar efter en stund.

LJudet är dock mer eller mindre konstant nu men när jag varit uppe så minskar volymen iallafall.

Fan man blir galen. Bumpar därför denna tråden i hopp om lite svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in