Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-12, 01:09
Medlem
snowjoggerss avatar
När jag laddar spel som Football Manager ( alla versioner ) eller Age of Mythology, så startar datorn om, utan att visa mig något felmeddelande eller nåt. Men spel som Counter Strike och Heroes 3 fungerar som det ska utan problem.. Fattar ingenting!

Finns det någon där ute som vet vad problemet är, snälla hjälp mig då, innan jag blir galen!
Senast redigerad av snowjoggers 2010-02-12 kl. 01:16.
Citera
2010-02-12, 01:34
Bannlyst
Operativsystem? Grafikdrivers? (så vitt jag vet med den infon du gav så skulle det kunna vara en p3'a från 1997)
Citera
2010-02-12, 01:35
Bannlyst
Vilket Windows har du? Och x86 eller x64?
Citera
2010-02-12, 03:19
Medlem
Riddirots avatar
Dammsug allting inuti datorn
Citera
2010-02-12, 09:46
Medlem
snowjoggerss avatar
Jag använder XP, hur kollar jag om det e x86 lr x64?

Min teori har varit att det e nån av uppdateringarna som inte går ihop med spelen. Installerade 64 updates när jag stängde av datorn senast. Och 2 dagar senare går det inte att spela.
Kan det va problemet tror ni? Eller e det för långsökt..
Citera
2010-02-12, 14:03
Medlem
Möjligt. Det blir rörigt för Win ibland beroende på vilken ordning man installerar etc.

Hårt att behöva installera om men det kan vara den enda lösningen. Börja med spel för du kan ha tur och den fixar så att den som redan är i datorn funkar igen. Hoppas att du inte behöver göra samma sak med hela Windows.

Citat:
Ursprungligen postat av Riddirot
Dammsug allting inuti datorn
Du skämtar Riddirot. Man ska aldrig damsuga.
Göra rent är OK och gör skillnad men aldrig damsuga.
Citera
2010-02-12, 14:05
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowjoggers
När jag laddar spel som Football Manager ( alla versioner ) eller Age of Mythology, så startar datorn om, utan att visa mig något felmeddelande eller nåt. Men spel som Counter Strike och Heroes 3 fungerar som det ska utan problem.. Fattar ingenting!

Finns det någon där ute som vet vad problemet är, snälla hjälp mig då, innan jag blir galen!

Kan du berätta för mig hur mycket ditt nätagg ligger på? Vilket grafikkort kör du med?
Hur många hårddiskar har du alt kringutrustning inkopplat till datorn?

d.s har det inte med hårdvaran att göra så kan en enkel diskdefragmentering hjälpa.

/a
Citera
2010-02-12, 14:07
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Möjligt. Det blir rörigt för Win ibland beroende på vilken ordning man installerar etc.

Hårt att behöva installera om men det kan vara den enda lösningen. Börja med spel för du kan ha tur och den fixar så att den som redan är i datorn funkar igen. Hoppas att du inte behöver göra samma sak med hela Windows.

Du skämtar Riddirot. Man ska aldrig damsuga.
Göra rent är OK och gör skillnad men aldrig damsuga.

Har du alla bollar i luften panpo89?

Självklart kan du damsuga i datorn.
Citera
2010-02-12, 15:20
Medlem
pouandreas:
Du har verkligen ingen koll va pouandreas?

Det finns massor av gamla trådar som berättar varför man inte får dammsuga i datorn och där rengöring diskuterats. Finns även många trådar där datorn gått sönder vid dammsugningen och de undrar vilken del som inte funkar.

Det bildas statisk elektricitet eller nått sånt i luften så även om man har plast munstycke och inte rör något så förstör man delar i datorn.

Eller menar du att det är oviktigt om datorn går sönder?
Läs på och sök lite va.
Senast redigerad av panpo98 2010-02-12 kl. 15:25.
Citera
2010-02-12, 15:49
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
pouandreas:
Du har verkligen ingen koll va pouandreas?

Det finns massor av gamla trådar som berättar varför man inte får dammsuga i datorn och där rengöring diskuterats. Finns även många trådar där datorn gått sönder vid dammsugningen och de undrar vilken del som inte funkar.

Det bildas statisk elektricitet eller nått sånt i luften så även om man har plast munstycke och inte rör något så förstör man delar i datorn.

Eller menar du att det är oviktigt om datorn går sönder?
Läs på och sök lite va.

suck!

Det går självklart damsuga i datorn.
Jag säger inte att han ska ha datorn igång undertiden han gör det.
Har han den avstängd så är det inga problem.

Tänker inte säga vilken leverantör jag jobbar åt.
Men ett av dom största i norden. Och ja vi damsuger datorerna åt kund när vi har lagat deras dator.
I andra fall så blåser vi bort det istället.... beroende på hur mycket det är i datorn.
Det är en standard att damsuga och putsa bort skit rent ut sagt.

Tror jag har lite mera koll än vad du har.

Damsug du datorn snowjoggers.
Kan garantera dig att inget kommer gå sönder.
Senast redigerad av pouandreas 2010-02-12 kl. 15:52.
Citera
2010-02-12, 18:49
Medlem
Några har tappat både bärbara och extern hårddisk och de går fortfarande att köra eller rädda innehållet. Det betyder knappast att det skulle vara en bara ide eller att alla har sån tur.

Bara dumt att dammsuga när det finns andra sätt att göra rent datorn.

Sedan blir du bara glada om kunderna kommer tillbaka för att laga datorn eller ni hittar extra fel.
Senast redigerad av panpo98 2010-02-12 kl. 18:56.
Citera
2010-02-12, 21:59
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
Några har tappat både bärbara och extern hårddisk och de går fortfarande att köra eller rädda innehållet. Det betyder knappast att det skulle vara en bara ide eller att alla har sån tur.

Bara dumt att dammsuga när det finns andra sätt att göra rent datorn.

Sedan blir du bara glada om kunderna kommer tillbaka för att laga datorn eller ni hittar extra fel.

Blir vi glada om kunderna kommer tillbaka för ytterligare en reparation?
Vi har HÖG standard på våra reparationer. Om vi får ett mängd med antal backjobb så får vi sparken.
Så jag tvekar på att vi blir glada av att få sparken.. but if you say so
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in