2010-02-12, 00:32
Medlem
downies avatar
Gick in i viloläge med vista, och det går inte att komma ur, jag har resettat moderkorten. När jag startar om datorn så går allt igång utom hdd. Datorn blinkar som den är av.

Jag står mållös
Citera
2010-02-12, 14:46
Medlem
wireless_admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downie
Gick in i viloläge med vista, och det går inte att komma ur, jag har resettat moderkorten. När jag startar om datorn så går allt igång utom hdd. Datorn blinkar som den är av.

Jag står mållös

hittar du din hdd i bios ens?
Citera
2010-02-12, 17:05
Medlem
downies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wireless_admin
hittar du din hdd i bios ens?

Grejen är alltså att jag inte kommer in på bios ens. Skärmen agerar som det inte finns något att koppla till.
Citera
2010-02-12, 22:25
Medlem
Kan du öppna cd luckan? Ifall svaret är JA så testa med att sätta in din OS installations cd och se om den reagerar.

Testa med en annan skärm så att det inte är något tok där också.

Kolla så att alla sladdar och komponenter till moderkortet är ordentligt isatta.
Senast redigerad av Red-Eagle 2010-02-12 kl. 22:29.
Citera
2010-02-12, 22:44
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downie

Jag står mållös

Skriv ALLTID om det är en laptop eller en stationär dator
Annars blir det svårt. Då det är en markant skillnad på dom.
Citera
2010-02-13, 08:29
Medlem
downies avatar
Det är en stationär.

Grejen är att det inte är jag som har problemet, skriver åt en vän, så kan inte testa allting direkt. Men jag tackar för att ni svarar i alla fall!
Citera
2010-02-13, 08:30
Medlem
downies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Eagle
Kan du öppna cd luckan? Ifall svaret är JA så testa med att sätta in din OS installations cd och se om den reagerar.

Testa med en annan skärm så att det inte är något tok där också.

Kolla så att alla sladdar och komponenter till moderkortet är ordentligt isatta.

Hårdvaran har han testat, de funkar som det skall. Han fixade cdluckan. Så jag sa att det är lika bra att han installerar ett nytt OS för vista suger pung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in